Full version: Rosigt
Kajsa
Några rosbilder, skicka gärna in lite av era egna rosor


Starkodder och mossrosen Zoé


William Baffin, Kanadaros


Austinrosen Constance Spry, blommar bara en ggn


Stamrosen Pilgrim, Austinros. Så tung krona att den välter ibland


John Cabot Kanadaros


Baronne Prévost, gammal Remontantros, stark doft. Har haft den förut men köpt en ny
Kajsa
Och några till

Järna Gallican, fick ett litet rotskott för 11 år sedan och först nu en liten rosbuske ca 50 cm, stark doft. Rosen kom fram när man letade gamla rosor för POM-projektet.


Morden Sunrise, underbar frisk Kanadros


Mistress Quickly, Austinros som hängt med en massa år blir ca 1.20, doftar inte mycket.


Winnipeg parks, Kanadaros, rotäkta har fått en liten ny rosbuske intill med åren. Köpt på Trädgårdsmässan för 11 år sedan, mycket flott ros som doftar. Frisk.
Bengalow
Fantastiskt nästan magiskt! Tack för njutningen...
Gröna mormor
Tack för att du delar med dig av dina underbara rosor!
Bebben1
James Galway blommar brett. Ska försöka få upp bild här!
Kajsa
Tack för glada rader, lägg gärna in James Galway, den vill jag gärna ha igen, en pärla från Austin.

Här några i kameran

Macy´s Pride, Easy Elegance ros rotäkta, blir ca 1 m


Novalis, Floribunda ros, blev högre i sommar ca 1.20 färgen jag vet ännu inte om jag gillar den ? Frisk i alla fall.


Zumba Cl men den har inte visat några tecken på att vilja bli hög, behöver tid, växer i bästa jorden och full sol.


Leander, Austinros ca 1.5 m eller mer


Hyde Hall, mindre klätteros från Austin, saknar doft men den är tuff, klarar min kalla och blåsiga framsida. Kan frysa ner men kommer snabbt upp.


Morden Belle, Kanadaros och den är köpt rotäkta på Trädgårdsmässan i Sthlm för längesedan, fryser naturligtvis inte bort här, blir bara ca 50 cm.
Saga2
Många fina rosor i min smak, gillar speciellt dina austinrosor. Jag har bara 5 rosor men har tagit många bilder. Mina bilder är tyvärr för stora för att bifoga här smidigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon