Full version: Ny tålig ros
Orvar

Vet inte vad som hänt med min ros men den och klematisen dog i vinter. Så jag undrar om ni kan ge mig förslag på någon tålig ros. Busk rabatt eller klängros. Bor i zon 2-3 den får en armeringsmatta att klättra på och sol fån lunch till solen går ner. Så glad för all hjälp.
Gunilla T
Är du säker på att växterna är döda? Våren har varit kall och allt är sent. Just idag såg jag några Clematis som började titta upp. Clematis skall man inte ha för bråttom att gräva upp, de kan till och med pausa något år för att sedan komma tillbaka.
Orvar
Jo då den är snus torr liksom den andra jag har. Men jag gör inget åt den än, få se om den kommer på andra tankar. Den enda som lever är min 'Summer Snow'. Rosen har jag klippt ner helt fanns inget att rädda.
Gunilla T
CITAT (Orvar @ 16-05-2017, 19:02) *
Jo då den är snus torr liksom den andra jag har. Men jag gör inget åt den än, få se om den kommer på andra tankar. Den enda som lever är min 'Summer Snow'. Rosen har jag klippt ner helt fanns inget att rädda.


Lite beroende på vilken sort det är men många Clematis börjar om från början så om du tittar noga vid marken kanske du kan se små skott som sticker upp. Det "snustorra" är fjolårets växtlighet som fryser ner under vintern.
Orvar
Tack snälla det ska jag göra.
Kajsa
Rosförslag finns i min tråd " Rosor jag haft länge "
Som Gunilla skrev det är lite för tidigt gräva upp, våren har varit ovanligt kall, det kan titta upp sedan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon