Gita
Mobilskadade foster och chemtrails – riksdagsmannen slösar resurser på rent hittepå ....en miljöpartist så klart.

http://www.dt.se/opinion/ledare/lisa-magnu...pa-rent-hittepa

Gita

segelbåt
MP är ett pajasparti.

Förra veckan ordnade de en regndans i kommunfullmäktige pga den akuta vattenbristen på Öland. Det är samma Eva Öberg som skaka galler för grov rattfylla 2014 (2,15 promille).
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mp-politi...dansa-regndans/
Anki på Öland
CITAT (segelbåt @ 22-02-2016, 12:52) *
MP är ett pajasparti.

..........regndans i kommunfullmäktige pga den akuta vattenbristen på Öland..........

Ja men det funkade.... vi fick 2 mm regn 2 dagar senare..... crying.gif
Gunilla T
CITAT (Gita @ 22-02-2016, 09:44) *
Mobilskadade foster och chemtrails – riksdagsmannen slösar resurser på rent hittepå ....en miljöpartist så klart.

http://www.dt.se/opinion/ledare/lisa-magnu...pa-rent-hittepa

Gita


Han är långt ifrån ensam om att tro att geoengineering verkligen praktiseras - tyvärr - hittills stöds det inte av IPCC i alla fall.

En av de mest kända personer i världen som engagerat sig i vädermanipulation är Bill Gates. Han stödjer grupper ekonomiskt som forskar om chemtrails vilket går ut på att sprida sulfatpartiklar i atmosfären för att minska värmeinstrålningen, han har satsat en förmögenhet i det här. Skälet är att han tvivlar på att vi kommer att kunna hejda den globala uppvärmningen, han vill rädda planeten.

Bill Gates går definitivt inte omkring med foliehatt och hans slutsats om att vi inte kommer att kunna hejda global uppvärmning kommer nog nära sanningen men hur han kommit till den ståndpunkten att chemtrails skulle var en lösning har jag svårt att förstå.


http://www.theguardian.com/environment/201...-geoengineering


Gunilla T
CITAT (Anki på Öland @ 22-02-2016, 14:42) *
Ja men det funkade.... vi fick 2 mm regn 2 dagar senare..... crying.gif


yahoo.gif
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 22-02-2016, 14:42) *
Ja men det funkade.... vi fick 2 mm regn 2 dagar senare..... crying.gif


Hade bergis funkat att hänga ut tvätten på tork också ;-)

Foliehattar passar väl bra på pappskallar :-/
malarmaster
CITAT (Gunilla T @ 22-02-2016, 15:09) *
Han är långt ifrån ensam om att tro att geoengineering verkligen praktiseras - tyvärr - hittills stöds det inte av IPCC i alla fall.

En av de mest kända personer i världen som engagerat sig i vädermanipulation är Bill Gates. Han stödjer grupper ekonomiskt som forskar om chemtrails vilket går ut på att sprida sulfatpartiklar i atmosfären för att minska värmeinstrålningen, han har satsat en förmögenhet i det här. Skälet är att han tvivlar på att vi kommer att kunna hejda den globala uppvärmningen, han vill rädda planeten.

Bill Gates går definitivt inte omkring med foliehatt och hans slutsats om att vi inte kommer att kunna hejda global uppvärmning kommer nog nära sanningen men hur han kommit till den ståndpunkten att chemtrails skulle var en lösning har jag svårt att förstå.
http://www.theguardian.com/environment/201...-geoengineering
jag har sedan flera år studerat just chemtrails och konspirationsteorierna runt detta då det på en annan sajt finns en liknande dåre som tror på dessa teorier.
Jag har givetvis inte varit ensam om att forska efter bevis på att chemtrails förekommer,den forskningen bedrivs i flera länder men hittills har inget framkommit att chemtrails förekommer.
däremot finns det en koppling till amerikansk oljeindustri och republikanska partiet till de filmer som är utlagda på t.ex Youtube.
deras agenda är att påstå att klimatändringen/högre temperatur INTE beror på människans inverkan utan det är okej att bränna fossilbränslen.
Invävt i dessa filmer finns också påståenden om att amerikanska flygvapnet sprider gifter för att folk i allmänhet skall dö,förhindrar därmed överbefolkning.Dock överlever du om du är demokrat och tar "influensavaccin" som givetvis endast är ett motgift.
hur ett gift kan se skillnad på en demokrat o en republikan förklaras inte...
vidare att alla världens politiker (till vänster vill säga,dit räknas allt förutom republikaner) är ense om att sprida chemtrails och givetvis förneka att sådant sker.
det finns ännu mer dunkla motiv och fantasifulla påståenden i mängder av dessa filmer som är utlagda på nätet.
dock ser en normalbegåvad,allmänbildad person dessa filmer mer som fantasi än verklighet.
säger faktiskt mer om dessa stackare som gör filmerna.sedan finns det givetvis ett antal likt den utpekade MP-ledamoten som av olika anledningar inte fattar trots att han får fakta levererad.
Sveriges riksdag har ju också i likhet med de flesta EU-länder också undersökt chemtrailsspåret.
Konstigt nog har man inte hittat några belägg...
Att minska jordens uppvärmning genom att producera ett filter mot solen? Ja,kemikalierna till detta får nog räknas i miljarder ton och det antal flygplan som skulle behövas räcker inte till även om du använder världens samtliga plan,samtidigt.det finns flera uträkningar på detta.
konsekvenserna skulle dessutom bli ödesdigra om du skärmar av solen,visst skulle förmodligen tempen sjunka men konsekvenser för växt o djurliv skulle bli förödande,för att inte snacka om jordbruket.
För en miljöpartist är det tydligen ovanligt att själv tänka,den globala uppvärmningen kan bara förhindras genom ett snabbt teknikskifte och stoppande av fossilbränslen.
Att han stöder oljeindustrin genom dessa chemtrails påståenden är minst sagt anmärkningsvärt. ulf
Aqvakul
[attachment=84467:foliehatt.jpg]
Jubbe063
CITAT (Gita @ 22-02-2016, 09:44) *
Mobilskadade foster och chemtrails – riksdagsmannen slösar resurser på rent hittepå ....en miljöpartist så klart.

http://www.dt.se/opinion/ledare/lisa-magnu...pa-rent-hittepa

Gita


Jodå, så går det när väljarna säger sitt och väljer in dessa individer till Riksdagen. Grattis Svenska väljare säger jag bara, man får de politiker man förtjänar.
sparvuggla
CITAT (segelbåt @ 22-02-2016, 12:52) *
MP är ett pajasparti.

Förra veckan ordnade de en regndans i kommunfullmäktige pga den akuta vattenbristen på Öland. Det är samma Eva Öberg som skaka galler för grov rattfylla 2014 (2,15 promille).
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mp-politi...dansa-regndans/


Det är din åsikt.
Hörde igår att Liberalerna gillar incest och nekrofili..............

Dom är inga pajaser......... har bra ideér..............

hehee
Gossen Ruda
Liberala ungdomsförbundet alltså, inte hela partiet. Målarn är väl Liberal?
malarmaster
CITAT (sparvuggla @ 23-02-2016, 06:22) *
Det är din åsikt.
Hörde igår att Liberalerna gillar incest och nekrofili..............

Dom är inga pajaser......... har bra ideér..............

hehee

tidningsanka, en tjej från LUF Stockholm tyckte att eftersom incest o nekrofili är "äckligt" så behövdes inte någon lagstiftning. det får ju stå för henne,Liberalerna avser inte att försöka ändra den lagstiftningen.
måste vara nyhetstorka i aftonbladet men å andra sidan var det samma problem hos centern för några år sedan då federlay o co försökte komma med nya ideer. Månggifte bl.a var på tapeten.
Han exporterades sedermera till EU så den svenska debatten återigen hamnade i fokus på annat än nya ideer.
kommer ju sådant här nästan från alla partier,det finns ju alltid någon som vill ha lite uppmärksamhet.
Det gäller dock för journalisten att först ta reda på hur stort stöd det finns för frågan innan man skriver. Händer sällan utan avsikten är väl att ställa till turbulens.
Så hittar man inga nya lägenhetsskandaler så skriver man om en LUF tjejs åsikt om incest,snacka om nyhetsflöde. Ulf

CITAT (Jubbe063 @ 22-02-2016, 22:37) *
Jodå, så går det när väljarna säger sitt och väljer in dessa individer till Riksdagen. Grattis Svenska väljare säger jag bara, man får de politiker man förtjänar.

det måste ju betyda att mp:s väljare är lika som sina riksdagsledamöter?
ser man på övriga sortimentet av mp:s ledamöter förstår man att de har att jobba på.
sparvuggla
CITAT (Aqvakul @ 22-02-2016, 22:27) *
[attachment=84467:foliehatt.jpg]


Kungar finns i sagorna man läser till småbarnen.
Ja, och så lilla Sverige förstås. Finns inga partier som vill avskaffa hovet med alla töntar och dom kostnader det medför??
Dags att vända blad, tycker jag. Också.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 23-02-2016, 07:30) *
Liberala ungdomsförbundet alltså, inte hela partiet. Målarn är väl Liberal?

blanda inte ihop Luf med L, förbunden står fria från varandra liksom i de flesta partier.
trots att jag är liberal vill jag dock ha kvar en del lagar.
att tillåta incest är för mig främmande,det öppnar ju upp för t.ex föräldrar att förgripa sig på egna barn m.m

nekrofili är för mig obegripligt,där är väl snarast så att psykvården ligger närmast till hand här.

för att ett samhälle skall fungera,att vi skall kunna leva ihop krävs grundläggande lagar.En del kan givetvis omprövas vartefter som samhället förändras men just incestbiten tror jag man skall hålla fast.
Måhända jag är gammeldags men att öppna upp för sex mellan syskon,barn/föräldrar är för mig totalt tabu. Ulf
malarmaster
CITAT (sparvuggla @ 23-02-2016, 07:59) *
Kungar finns i sagorna man läser till småbarnen.
Ja, och så lilla Sverige förstås. Finns inga partier som vill avskaffa hovet med alla töntar och dom kostnader det medför??
Dags att vända blad, tycker jag. Också.

du har ju republikanska föreningen? ett hundratal som vill ha president.
likaså vill ju v avskaffa monarkin och också mp? sedan finns det ju likadana krav inom varje parti men som inte har fått majoritet för denna sak.
Själv är jag liberal men vill trots det ha kvar den svenska modellen av monarki,funkar bra och ger en stabil grund för en statschef.
En presidentpost (som många länder har) ger inte samma dignitet o kontinuitet. det handlar ju också om vår historia och kultur.
Tycker att systemet med en politisk makt versus en representativ funkar bra,kungen är ju dessutom genuint intresserad av sin uppgift.
Kostar pengar? Tror knappast att en president blir billigare.kommer det inte till valkostnader mm?
Slotten o representationen måste ju ändå hållas igång. att kungen har en egen förmögenhet sticker ju tydligen en del i ögonen.
Själv ställer jag mig bakom monarkin så länge den endast är representativ. Får se i framtiden hur Victoria förvaltar arvet. Ulf
Aqvakul
CITAT (malarmaster @ 23-02-2016, 08:31) *
du har ju republikanska föreningen? ett hundratal som vill ha president.-------


Republikanska föreningen har över 10 000 medlemmar... Hur är det med faktagranskningen?
sparvuggla
CITAT (Aqvakul @ 23-02-2016, 10:04) *
Republikanska föreningen har över 10 000 medlemmar... Hur är det med faktagranskningen?


.....och enligt en undersökning som jag såg (kommer inte ihåg var) ville majoriteten av folket ta bort kungahuset. Det är några miljoner eller hur?
Aqvakul
CITAT (sparvuggla @ 23-02-2016, 10:12) *
.....och enligt en undersökning som jag såg (kommer inte ihåg var) ville majoriteten av folket ta bort kungahuset. Det är några miljoner eller hur?


Jag har inte hittat några efter 2010, men då hade det fallit till rekordlåga nivåer. Ingen majoritet vare sig för eller mot monarkin och ännu sämre stöd för själva kungahuset... Bland unga är det en majoritet för republik.
malarmaster
Sverige har i dagsläget över 6,3 miljoner röstberättigade. republikanska föreningen har c.a 10.000 medlemmar. det blir mindre än 0,2% av väljarkåren som tycker att det är viktigt att manifestera republik.
senaste undersökning jag hittade var från 2011 avseende monarkins popularitet.
C.a 20 % av väljarkåren tyckte då att republik var bättre och borde införas. övriga brydde sig inte vilket eller stödde monarkin. så i dagsläget sitter nog kungen tryggt och i fall man skulle byta ut monarkin mot republik lär det bli en stor valfråga.
ser inget parti förutom v som driver detta. Ulf
Aqvakul
CITAT (malarmaster @ 23-02-2016, 13:44) *
Sverige har i dagsläget över 6,3 miljoner röstberättigade. republikanska föreningen har c.a 10.000 medlemmar. det blir mindre än 0,2% av väljarkåren som tycker att det är viktigt att manifestera republik.
senaste undersökning jag hittade var från 2011 avseende monarkins popularitet.
C.a 20 % av väljarkåren tyckte då att republik var bättre och borde införas. övriga brydde sig inte vilket eller stödde monarkin. så i dagsläget sitter nog kungen tryggt och i fall man skulle byta ut monarkin mot republik lär det bli en stor valfråga.
ser inget parti förutom v som driver detta. Ulf


Du är duktig på att vränga siffror... naughty.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2016, 17:02) *


Intressanta "fakta"! Uppenbart är att det finns en stor grupp (ev. majoritet) som är negativa till monarkin, men att bara en mindre del av dessa anser det intressant att driva republikkravet.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 24-02-2016, 11:01) *
Intressanta "fakta"! Uppenbart är att det finns en stor grupp (ev. majoritet) som är negativa till monarkin, men att bara en mindre del av dessa anser det intressant att driva republikkravet.


Tror säkert det är så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon