Prylbo
Tjoho!

Förra året fick jag ett litet citronträd som bar frukt när jag fick det. Sent på hösten när bladen blivit gula ställde jag in det i garaget och där har det fått stå över vintern.
Har inte varit allt för flitig med att vattna = glömt bort det då och då... blink.gif
Nu har jag ställt ut det i mitt lilla växthus på tomten och börjat vattna, men det händer liksom ingenting... huh.gif
Hur kan jag se om det är dött eller om det bara sover fortfarande...
Mi70
Ojdå, lät inget vidare det där....... wink.gif

I värsta fall är det dött, mina citrusträd förvarar jag inomhus över vintern och de klarar vintern galant inne. Jag tror de kan ha svårt för att klara en hel vinter i ett mörkt garage utan vatten..... Gör så att du skrapar lite försiktigt på en gren, du märker snart om den är vid liv (grönt och friskt under barken) eller dött (torrt och smuligt)
Prylbo
Tack för den informationen - jag ska rusa hem efter jobbet och skrapa på grenarna.

Om det är dött ska jag önska mig ett nytt när jag fyller år i sommar... biggrin.gif

Har du dina träd som vanliga krukväxter inne på vintern? unsure.gif

//Maria
TeliaNet
här är en som också har citrusträd............
jag har förvarat dem i ett fönster med vädringsfönster öppet alltså ca 17*C.
hade bara 2 lysrörslampor över med färgtemp 2700K.

den tappade enbart nåt blad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon