Full version: SDs reklam
Carl

Tycka vad man vill om SDs reklam i tunnelbanan! Men om reklamen är inom lagens råmärke vilket den är enligt JK. Så ska den få vara uppe! Det är en av demokratins hörnstenar! Det ska ska inte styras av en hop militanta vänster folk som lyckas få ihop demonstranter via sociala medier! Som vanligt är både polis och medier på demonstranternas sida! Inge grips!
silos
Det verkar inte finnas nån demokrati i Sverige längre eller ytrandefrihet!
Jubbe063
CITAT (silos @ 07-08-2015, 16:43) *
Det verkar inte finnas nån demokrati i Sverige längre eller ytrandefrihet!


Det handlar inte om demokrati eller yttrandefrihet. Annonseringen styrs av policydokument, annonsetiska regler, SLs styrdokument när det gäller rätten att annonsera. Och de som river ner annonser ägnar sig åt skadegörelse och bryter mot detta samt i vissa fall lokala ordningsföreskrifter.
Huggorm
Jag tycker det är skrämmande hur lätt vänstern samlar ihop aggressiva pöbelhopar som verkar sakna hämningar, bara genom att skriva hetsande inlägg i sociala medier. Om de ville skulle de säkert kunna styra idioterna till att lyncha någon som sagt något "fel".
malarmaster
syftet med kampanjen uppnåddes dock.
massor av reportage och tv-tid,de andra partierna måste vara avundsjuka.
deras PR-byrå gör sitt jobb bra och de får massor av hjälp från vänstersidan både i media och handgripligen i tunnelbanan.
Och än en gång sätter de frågan om migranter i fokus, vad gör regeringen åt det, egentligen? ulf
Mjärden
Jag tycker SD är fel ute vad gäller tiggare, de skall ägna sig åt att begränsa invandringen så att vi klarar av att ta hand om de som redan finns och att övriga länder i Europa tar sitt ansvar.
Tiggarna kostar inte samhället något, de behöver bara någonstans att övernatta och
göra sina behov, i övrigt ingenting. Det är upp till var och en att ge eller inte, klarar man inte av att se dem, får man väl titta åt ett annat håll. Vi löser inte problemen i deras hemländer genom tiggeriförbund, det måste ske på annat sätt, tills dess får vi
stå ut att det finns fattiga människor som vill ägna sig åt denna föga roliga sysselsättning.
ps. jag brukar ge några kr som blir över när jag handlat, det har jag råd trots en låg pension.
Aqvakul
CITAT (Mjärden @ 08-08-2015, 11:48) *
Jag tycker SD är fel ute vad gäller tiggare, de skall ägna sig åt att begränsa invandringen så att vi klarar av att ta hand om de som redan finns och att övriga länder i Europa tar sitt ansvar.
Tiggarna kostar inte samhället något, de behöver bara någonstans att övernatta och
göra sina behov, i övrigt ingenting. Det är upp till var och en att ge eller inte, klarar man inte av att se dem, får man väl titta åt ett annat håll. Vi löser inte problemen i deras hemländer genom tiggeriförbund, det måste ske på annat sätt, tills dess får vi
stå ut att det finns fattiga människor som vill ägna sig åt denna föga roliga sysselsättning.
ps. jag brukar ge några kr som blir över när jag handlat, det har jag råd trots en låg pension.

tummenupp.gif
Jubbe063
CITAT (Mjärden @ 08-08-2015, 11:48) *
Jag tycker SD är fel ute vad gäller tiggare, de skall ägna sig åt att begränsa invandringen så att vi klarar av att ta hand om de som redan finns och att övriga länder i Europa tar sitt ansvar.
Tiggarna kostar inte samhället något, de behöver bara någonstans att övernatta och
göra sina behov, i övrigt ingenting. Det är upp till var och en att ge eller inte, klarar man inte av att se dem, får man väl titta åt ett annat håll. Vi löser inte problemen i deras hemländer genom tiggeriförbund, det måste ske på annat sätt, tills dess får vi
stå ut att det finns fattiga människor som vill ägna sig åt denna föga roliga sysselsättning.
ps. jag brukar ge några kr som blir över när jag handlat, det har jag råd trots en låg pension.


Bra sagt
silos
CITAT (Mjärden @ 08-08-2015, 11:48) *
Jag tycker SD är fel ute vad gäller tiggare, de skall ägna sig åt att begränsa invandringen så att vi klarar av att ta hand om de som redan finns och att övriga länder i Europa tar sitt ansvar.
Tiggarna kostar inte samhället något, de behöver bara någonstans att övernatta och
göra sina behov, i övrigt ingenting. Det är upp till var och en att ge eller inte, klarar man inte av att se dem, får man väl titta åt ett annat håll. Vi löser inte problemen i deras hemländer genom tiggeriförbund, det måste ske på annat sätt, tills dess får vi
stå ut att det finns fattiga människor som vill ägna sig åt denna föga roliga sysselsättning.
ps. jag brukar ge några kr som blir över när jag handlat, det har jag råd trots en låg pension.


Tiggarna kostar visst samhället en hel del eftersom det måste saneras efter dem där de har bott och lämnat efter sig mängder av skräp och skit!
Även bajamajorna kostar pengar!
Så givmilt av dig att ge några kronor av pengar som blir över efter att du har handlat!
Varför inte ge ordentligt!



*Stintan*
CITAT (silos @ 08-08-2015, 13:08) *
Tiggarna kostar visst samhället en hel del eftersom det måste saneras efter dem där de har bott och lämnat efter sig mängder av skräp och skit!
Även bajamajorna kostar pengar!
Så givmilt av dig att ge några kronor av pengar som blir över efter att du har handlat!
Varför inte ge ordentligt!


Varför är du spydig?

Vet du vad Silos det finns en anledning till att man tröttnar på att diskutera med dig. Det ovan är en.
silos
CITAT (*Stintan* @ 08-08-2015, 13:28) *
Varför är du spydig?

Vet du vad Silos det finns en anledning till att man tröttnar på att diskutera med dig. Det ovan är en.


Så du diskuterar hellre mitt sätt att skriva än sakfrågan?!?

Inte det minsta konstigt att det är som det är i Sverige!!!

Annars är jag bara glad om du inte vill diskutera med mig!!!

Visst var jag spydig,jag tycker att det är bra snålt att ge bara några kronor!

silos
Oops!
Nu gjorde jag ju samma sak själv alltså diskuterade Mjärdens sätt att vara!
Usch så fult av mig!
Förlåt Mjärden!
*Stintan*
Vad gäller sakfrågan är det ju svårt att ha någon synpunkt så länge det inte är olaglig reklam.

Trist att du verkar ha en elak dag, hoppas det är bättre imorrn. sleep.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 08-08-2015, 16:26) *
Vad gäller sakfrågan är det ju svårt att ha någon synpunkt så länge det inte är olaglig reklam.

Trist att du verkar ha en elak dag, hoppas det är bättre imorrn. sleep.gif


Förstår!

Absolut ingen elak dag tvärtemot en härlig dag!
Är bara så trött på folk som skriver om vad det ger till tiggare för jag tycker att hjälper man sin nästa så inte behöver man berätta om det.
Nå väl har säkert gjort det själv med och kanske därav min irritation!
Mjärden
CITAT (silos @ 08-08-2015, 13:08) *
Tiggarna kostar visst samhället en hel del eftersom det måste saneras efter dem där de har bott och lämnat efter sig mängder av skräp och skit!
Även bajamajorna kostar pengar!
Så givmilt av dig att ge några kronor av pengar som blir över efter att du har handlat!
Varför inte ge ordentligt!


Hur mycket ger Du ?
silos
CITAT (Mjärden @ 10-08-2015, 14:55) *
Hur mycket ger Du ?


Jag har givit hundratals kronor,mat och kläder men gör inte det längre!
Istället talar jag ned dem så gott som varje dag och möts av glada ansikten för att jag går aldrig förbi tiggarna utan att se den så som nästan alla gör!
Gita
Ni som skänker era växelmynt som allmosor till de tiggare som sitter utanför våra butiker och t.o.m känner er "goda", förstår ni inte att ni stjälper istället för att hjälpa. Förstår ni inte att ni med er "godhet" medverkar till att även nästa generation blir kvar i analfabetism och utanförskap.
Det enda sättet att skapa ett drägligt liv för dessa människor är att se till att barnen går i skolan. Enda sättet att förändra deras situation är utbildning inte tiggeri.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 11-08-2015, 10:38) *
Ni som skänker era växelmynt som allmosor till de tiggare som sitter utanför våra butiker och t.o.m känner er "goda", förstår ni inte att ni stjälper istället för att hjälpa. Förstår ni inte att ni med er "godhet" medverkar till att även nästa generation blir kvar i analfabetism och utanförskap.
Det enda sättet att skapa ett drägligt liv för dessa människor är att se till att barnen går i skolan. Enda sättet att förändra deras situation är utbildning inte tiggeri.
Gita

tummenupp.gif
Gossen Ruda
För en gång skull är jag enig med Gita, undrens tid är inte förbi. Har inte gett en endaste krona och kommer inte att göra det heller. Fel väg att gå.
Mjärden
CITAT (Gita @ 11-08-2015, 10:38) *
Ni som skänker era växelmynt som allmosor till de tiggare som sitter utanför våra butiker och t.o.m känner er "goda", förstår ni inte att ni stjälper istället för att hjälpa. Förstår ni inte att ni med er "godhet" medverkar till att även nästa generation blir kvar i analfabetism och utanförskap.
Det enda sättet att skapa ett drägligt liv för dessa människor är att se till att barnen går i skolan. Enda sättet att förändra deras situation är utbildning inte tiggeri.
Gita

Hur skall det gå till ? Finns det någon mailadress, dit man kan skicka mail till styrande i Rumänien att de gör något åt tiggarnas hemssituation ? Eller vad skall jag göra ? Uppvakta EU-folk att de ser till att pengarna de ger går till rätt ändamål ?
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 11-08-2015, 10:38) *
Ni som skänker era växelmynt som allmosor till de tiggare som sitter utanför våra butiker och t.o.m känner er "goda", förstår ni inte att ni stjälper istället för att hjälpa. Förstår ni inte att ni med er "godhet" medverkar till att även nästa generation blir kvar i analfabetism och utanförskap.
Det enda sättet att skapa ett drägligt liv för dessa människor är att se till att barnen går i skolan. Enda sättet att förändra deras situation är utbildning inte tiggeri.
Gita

Tänkte detsamma som Mjärden - och hur ska det gå till då. Du måste väl ha en lösning så man vet att barnen kommer till skola!!
Huggorm
Lösningen ligger i politiken, åra folkvalda måste ligga på Rumäniens regering. Både direkt och indirekt via EU.
Bengalow
Det är skrämmande blåögt, att tro att politiker skall kunna åstadkomma något i denna fråga. Sverige och Rumänien har kommit överens om, att skicka biståndsarbetare dit ner. Då slipper dom själva att ta tag i eländet. Hur skall svenskar kunna reda ut det där nere? Förmodligen kan dom varken rumänska eller romska! När dom kommer hit och tigger, så är det för att visa sitt djupaste behov - pengabrist. Dom har varken skola eller bostäder för romer i Rumänien, liksom i många andra stater i östeuropa. Likafullt får man EU-bidrag, som man inte ens löser ut. Vaffan skall dom in i EU för? Jo maktbalansen... Här visar väst att man kan locka över f.d. satellitstater in i sin egna famn. Att Grekland lurade sig in i Eurozonen, är lika illa som att dessa stater hör hemma i EU. Näste man till rakning lär väl bli Moldavien - Europas fattigaste land, sedan Ukraina och Vitryssland. Varför väcka den björn som sover, fick jag lära mig att sjunga i skolan. Här går ledande politiker med Carl Bildt i spetsen och retar den store med nålstick efter nålstick. Varför kan man inte bli vid "status quo", och ta det lite "peu an peu"? Att låta utvecklingen styra. Dessa länder kommer att utarma det som en gång var en god tanke - gemenskap. Se nu hur den "gemenskapen" splittras av all invandring och migration!. Nu kommer ehoismen fram i sin rätta dager. "-vi klarar det inte! Det får någon annan göra!" England, som plundrat halva världen svär sig fri från att ta emot "flyktingar" från egna gamla kolonier, p.g.a. kostnader borde t.ex.ha tänkt på det innan man besatte halva Afrika, och skövlade kontinenten.
Det är dags att betala tillbaka nu, England! Att vältra över kostnaden på Sverige är oerhört osolidariskt. "Rule Brittannia" - den gången var det andra toner! Nu heter det mest "Shame Brittannia!"
Mjärden
CITAT (Bengalow @ 11-08-2015, 20:43) *
Det är skrämmande blåögt, att tro att politiker skall kunna åstadkomma något i denna fråga. Sverige och Rumänien har kommit överens om, att skicka biståndsarbetare dit ner. Då slipper dom själva att ta tag i eländet. Hur skall svenskar kunna reda ut det där nere? Förmodligen kan dom varken rumänska eller romska! När dom kommer hit och tigger, så är det för att visa sitt djupaste behov - pengabrist. Dom har varken skola eller bostäder för romer i Rumänien, liksom i många andra stater i östeuropa. Likafullt får man EU-bidrag, som man inte ens löser ut. Vaffan skall dom in i EU för? Jo maktbalansen... Här visar väst att man kan locka över f.d. satellitstater in i sin egna famn. Att Grekland lurade sig in i Eurozonen, är lika illa som att dessa stater hör hemma i EU. Näste man till rakning lär väl bli Moldavien - Europas fattigaste land, sedan Ukraina och Vitryssland. Varför väcka den björn som sover, fick jag lära mig att sjunga i skolan. Här går ledande politiker med Carl Bildt i spetsen och retar den store med nålstick efter nålstick. Varför kan man inte bli vid "status quo", och ta det lite "peu an peu"? Att låta utvecklingen styra. Dessa länder kommer att utarma det som en gång var en god tanke - gemenskap. Se nu hur den "gemenskapen" splittras av all invandring och migration!. Nu kommer ehoismen fram i sin rätta dager. "-vi klarar det inte! Det får någon annan göra!" England, som plundrat halva världen svär sig fri från att ta emot "flyktingar" från egna gamla kolonier, p.g.a. kostnader borde t.ex.ha tänkt på det innan man besatte halva Afrika, och skövlade kontinenten.
Det är dags att betala tillbaka nu, England! Att vältra över kostnaden på Sverige är oerhört osolidariskt. "Rule Brittannia" - den gången var det andra toner! Nu heter det mest "Shame Brittannia!"

Jag säger inte emot Dig, men uppmanar Dig att ställa upp i nästa EU-val !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon