silos
Fy så skrämmande att mobil telefonernas batterier kan både börja brinna och explorera!
Youtube har filmklipp om sådant.

Numera stoppar jag min iPhone i en liten kastrull med locket på när jag och lägger mig för att sova!
*Stintan*
Med tanke på hur många mobiltelefoner det finns så är nog inte risken särskilt stor att just din mobil kulle börja brinna eller explodera. Det är ji knappast någon vanlig företeelse.
silos
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2015, 15:18) *
Med tanke på hur många mobiltelefoner det finns så är nog inte risken särskilt stor att just din mobil kulle börja brinna eller explodera. Det är ji knappast någon vanlig företeelse.


Min iPhone blir JÄTTEVARM när jag laddar den eller tittar på film!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21212181.ab
Jubbe063
CITAT (silos @ 05-08-2015, 15:00) *
Fy så skrämmande att mobil telefonernas batterier kan både börja brinna och explorera!
Youtube har filmklipp om sådant.

Numera stoppar jag min iPhone i en liten kastrull med locket på när jag och lägger mig för att sova!


Är det inte bättre att du laddar telefonen medan du är vaken om du är orolig.

CITAT (*Stintan* @ 05-08-2015, 15:18) *
Med tanke på hur många mobiltelefoner det finns så är nog inte risken särskilt stor att just din mobil kulle börja brinna eller explodera. Det är ji knappast någon vanlig företeelse.


Precis. Den i särklass största brandbilen bland elektriska saker i hemmen är spisen. Och trots det så är det inte så många spisbränder som bränder kopplade till stearinljus och cigaretter.

CITAT (silos @ 05-08-2015, 15:28) *
Min iPhone blir JÄTTEVARM när jag laddar den eller tittar på film!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21212181.ab


Men om den nu blir så varm att det inte känns normalt ska du inte använda den, utan lämna in den på service eller byta ut den mot en ny.
silos
CITAT (Jubbe063 @ 05-08-2015, 18:30) *
Är det inte bättre att du laddar telefonen medan du är vaken om du är orolig.
Precis. Den i särklass största brandbilen bland elektriska saker i hemmen är spisen. Och trots det så är det inte så många spisbränder som bränder kopplade till stearinljus och cigaretter.
Men om den nu blir så varm att det inte känns normalt ska du inte använda den, utan lämna in den på service eller byta ut den mot en ny.


Jag laddar aldrig min iPhone under nattetid!
Min surfplatta blir också varm när jag laddar den och använder den när jag spelar speciellt!

Jag skall i sinom tid köpa ny mobil men vilket vet jag ej inte ännu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon