Full version: Aprilskämt
Natur liv
Så är den stora skämtdagen här igen. Jag lyssnar på nyheter, ser på teve ... men har ännu inte lyckats hitta något aprilskämt. Jag är väl lättlurad.

Har ni märkt av något aprilskämt?
Gossen Ruda
Västnytt hade en grej med att TV-bolagen skall gå tillbaka till 4:3 formatet pga av att så många tittar via sina smartfånar så det passar bättre. GP hade nyheten att biltullkamerorna skall användas för hastighetsövervakning.

En sammanställning: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2673514...-i-aprilskamten
Natur liv
biggrin.gif smile.gif biggrin.gif

Det där med att kombinera fartkameror och biltullskameror skulle ju kunna ha varit verklighet, men att återgå till 4:3-format låter för otroligt för att vara sant.
silos
Mona Sahlin har konverterat till islam läste jag nånstans.
Natur liv
Det här måste ju bara vara ett aprilskämt:

"Vindkraftverk spårlöst borta.
De krånglande vindkraftverken vid Gässlingegrundet har länge gisslat Karlstad och Hammarö kommuner.
Nu har ett av verken försvunnit. Till synes utan spår."
(Värmlands folkblad 1 april 2015)
Åsa, mälardalen zon 2
Min man jobbar på en statlig myndighet de fick meddelande om att för att öka säkerheten och göra det lättare så skulle alla få ett chip inopererat så de slipper ha passerkort, koder mm. Meddelandet var väldigt väl utformat i artikelform med intervju från personer som testat metoden och som intygade om hur praktiskt det var. Annars så jobbade jag igår till sent så jag såg inte på tv eller hann läsa några tidningar.
silos
Iår lyckades jag att luras men bara en enkel skoj men det gick hem och människan blev lurad😄😃😀
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon