Full version: Bildfråga
Gossen Ruda
Vad är er spontana åsikt om denna bild?

Eva i Skåne
Fejk? Tycker inte huvudena ser ut att passa
Gossen Ruda
Nejdå, de är riktiga.
Huggorm
Har provrörstekniken kommit så långt nu att de kan göra"sextonlingar"?
Gossen Ruda
Japp, japsen leder utvecklingen. biggrin.gif Fast jag undrade lite vad menigheten anser om dessa pristagare i en tävling och deras klädsel? Det var ingen simtävling.
Piccante
Victoria´s Secrets japanska upplaga?
RibesRubusVitis
Min spontana åsikt? Normalt har jag inga svårigheter med unga, söta flickor med lite eller inga kläder alls – om det inte vore för den gnagande misstanken att deras medverkan inte är fullt så glad, frivillig och spontan som bilden vill antyda. Kan alltså tänka mig att de av nöd, fattigdom eller ärelystna mammor tvingats att posera för fotografen.
Gossen Ruda
Fortsätt med kommentarer, jag återkommer i morgon med mer uppgifter.
*Stintan*
Fula bikinis. Tycker fortfarande att ditt intresse för halvnakna japanska unga tjejer är ganska sjukt.
Eva i Skåne
fula bikinis håller jag med om. Väldigt mycket pushup. Medelålder 15?
fvd
Det är sjukt dessa flickor har inga mammor som kan lära dem att inte låta sig exploateras. Min dotter (om jag hade en) skulle aldrig få delta i sådana här sammanhang.
Huggorm
CITAT (Eva i Skåne @ 26-07-2014, 22:22) *
fula bikinis håller jag med om. Väldigt mycket pushup. Medelålder 15?

Östasiater ser yngre ut än de egentligen är. Jag skulle tro att de flesta, om inte alla, är över 18.
Monarda
Tjejerna är söta, men på fel sätt. Utstuderat, exploaterat, förnedrande - vad är tanken bakom det hela. Ögongodis för pedofiler?
Trampendal
Ser ut som ett gäng 13-åringar som hamnat fel och kommer att ångra sig och skämmas om några år. sad.gif
Rebecca
Objektifierande.
Gossen Ruda
Tackar, ungefär vad jag anande. Dessa tjejer är alltså de kom främst i fansens omröstning nyligen, alltså senbatsu sousenkyo. Senbatsu betyder ungefär "de utvalda" och sousenkyo är "val". Det gäller alltså AKB48 eller egentligen 48G eftersom systergrupperna också ingår.

Stintan har tyvärr som vanligt inte fattat min inställning och varför jag lägger ut bilden här. Kanske min kommentar till bilden i AKB forumet kan hjälpa: "Another example of bad taste. It looks more like the staff of a strip club."

Jag gillar AKB pga musiken, dansen och skådespelet runt detta men ogillar starkt denna exploatering för att tillfredställa vissa som gillar naket. Tyvärr är den gruppen ganska stor i Japan, och annorstädes, så därför kan det fortsätta. Men det var intressant för när jag fällde min kommentar i forumet fick jag givetvis mothugg från fluktarna men efter ett tag vaknade flera som delade min inställning, vilket nog fick flera att börja fundera. Vilket också var min avsikt när jag kommenterade. Intressant nog var dessa européer. Personligen finner jag ingen anledning till presentera dessa pristagare i en grupp som mest sysslar med sång och dans på detta sättet, men så är det i Japan. Tjejerna är rena linslössen i olika magasin och tidningar och presenteras så gott som alltid i bikini. De reagerar säkert inte själva, de är vana vid det och ser hur andra också visas upp på så här. Gravur photos som det kallas.

Beträffande åldern så är Matsui Jurina yngst. Hos står i grönt i andra raden. Hon är 17. Snett bakom till höger i blått står den äldsta, Kojima Haruna. Hon är 26. De övriga är mest runt 20 eller mer.

Jag vet inte hur mycket föräldrarna är inblandade i tjejernas val men helt klart är det dock att tjejerna själva är mest pådrivande. Beklämmande nog är detta nog det enda sättet för att kunna slå sig in i show business i Japan.
Eva i Skåne
Tar bort. Jag var i fel tråd
*Stintan*
Då har u ju svängt betydligt i dina åsikter mot hur det var från början i dina AKB-trådar där du t.o.m. förnekade och blev förbannad när flera skrev just om den "porriga" exploteringen av tjejerna som då var betydligt yngre än på bilden ovan.
Hur menar du att man ska förstå din inställning när du lägger ut en bild som denna utan förklaring? Du har ju faktiskt själv uttalat att du sett tjejerna som "ögongodis". Någon/några tjänar säkert stora pengar på denna kvinnoförnedrande exploatering av tjejerna och skiter fullständigt i att de blir objektifierade av en massa gubbsjuka fluktare.
Jag fattar inte hur man kan uppmuntra den här typen av kvinnoförnedring där unga tjejer utnyttjats sen tonåren. Det är inget försvar att det råkar vara i Japan det sker. En annan typ av trafficking.
silos
Playboy och flickor på villovägar tänker jag när jag såg bilden.
Gossen Ruda
Min inställning har svängt under åren som gått men samtidigt har motståndet varit ganska högljutt vilket kan ha påverkat mig åt olika håll. Men det är historia, nu gäller det bilden.

Vad jag mest reagerar på är att detta kallas för swim suit. Jag betvivlar att man badar i dessa plagg, blir de våta är det i en tvättmaskin. Sen är det hela så konstlat, hade tjejerna stått uppradade vid en poolkant i vanliga bikini hade nog ingen reagerat.

Så kommer det vanliga snacket om utnyttjande. Frågan är dock vem som blir utnyttjad om det är så. Topptjejerna på bilden tjänar säkert över miljonen(kronor) per år så de ställer nog gärna upp på lite avklädda bilder. Det är så att det är fansen som styr till en viss del och fansen vill ha söta flickor med ett minimum av kläder. Ni skulle läsa en del kommentarer på forumet. :-) Passar det inte så kan de sluta men det gör de sällan. Det är mycket bättre att vara en utnyttjad myra i AKB än att vara en vanlig myra bland 135 miljoner andra myror. Givetvis så tjänar företaget bakom AKB pengar, filantroper är sällsynta numera.
Gossen Ruda
Alla fans gillar inte detta som sagt. Här har en lagt till lite pratbubblor. :-)


*Stintan*
Ändå spridere ni bilderna sick.gif
silos
Rudis om du har en dotter skulle du vilja att hon ställde upp för sådana här bilder så att alla äckel kan titta?
Gossen Ruda
Då har moralpaniken tagit över vilket jag var lite rädd för, så jag avslutar min insats här. Jag har fått en del svar, tack.

Beträffande nakenheten är det inget att förfasa sig över, man ser liknande eller värre saker på en normal svensk badstrand eller i baddräkt- och underklädesreklam i dagstidningarna. Vad jag var ute efter var det något märkliga tillfället och utförandet. Min övriga inställning till företeelsen eller AKB har inget med saken att göra.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 28-07-2014, 20:04) *
Då har moralpaniken tagit över vilket jag var lite rädd för, så jag avslutar min insats här. Jag har fått en del svar, tack.

Beträffande nakenheten är det inget att förfasa sig över, man ser liknande eller värre saker på en normal svensk badstrand eller i baddräkt- och underklädesreklam i dagstidningarna. Vad jag var ute efter var det något märkliga tillfället och utförandet. Min övriga inställning till företeelsen eller AKB har inget med saken att göra.


Det var då en märklig och mycket dålig jämförelse och säger väl mer om vad du fluktar på än att det skulle vara nån sorts moralpanik hos oss som reagerar på äldre mäns överdrivna intresse för ett gäng sexifierade unga japanskor som några tjänar pengar på.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 28-07-2014, 21:12) *
Det var då en märklig och mycket dålig jämförelse och säger väl mer om vad du fluktar på än att det skulle vara nån sorts moralpanik hos oss som reagerar på äldre mäns överdrivna intresse för ett gäng sexifierade unga japanskor som några tjänar pengar på.

Ditt misstänkliggörande av mitt musikintresse är ganska otrevligt att läsa, man att försöka få dig att fatta är lönlöst. Gamla kärringar har svårt att lära sig sitta.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 28-07-2014, 21:18) *
Ditt misstänkliggörande av mitt musikintresse är ganska otrevligt att läsa, man att försöka få dig att fatta är lönlöst. Gamla kärringar har svårt att lära sig sitta.


Tror det är mycket få som förstår ditt plötsligt påkomna intresse för dess tjejer faktiskt och ännu mindre hur du torgför det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ruda ett musikintresse har inget att göra med halvnakna unga tjeier
fvd
Ditt ordval avslöjar dig gossen jag är 67 år och uppskattar inte att bli kallad för gammal kärring. Din kvinnosyn är inte normal !
Gossen Ruda
Jag kan ju nämna att bilden inte är producerad av AKB utan är hämtad från en publikation från företaget Shueisha Fö tänker jag inte diskutera saken längre med okunniga och fördomsfulla individer som är så uppfyllda av sin egen förträfflighet att man anser sig kunna bedöma när andra personer ljuger.
Aqvakul
Ruda, föreslår du fortsättningsvis avstår från att visa bilder av den typ som du lagt upp i denna tråden. Helt OK att du gillar deras musik och dans, men dessa bilder tillför inte ett dugg. Musiken, framförandet och kvinnosynen kan diskuteras på annat sätt.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 29-07-2014, 09:53) *
Jag kan ju nämna att bilden inte är producerad av AKB utan är hämtad från en publikation från företaget Shueisha Fö tänker jag inte diskutera saken längre med okunniga och fördomsfulla individer som är så uppfyllda av sin egen förträfflighet att man anser sig kunna bedöma när andra personer ljuger.


Vadå ljuger, vem har påstått det. Musikintresset är en sak men kan man inte ha det utan att kolla avklädda flickbilder och ta reda på allt om tjejerna. Jag menar att när ditt intresse vaknade så var många av tjejerna bara utnyttjade småtjejer som du attraherades av. Jag struntar fullkomligt i vem som producerat vad, det är din märkliga kvinnosyn jag tycker är sjuk.

Du visste väl när du startade tråden att du skulle få reaktioner. Det var ju gnska förutsägbart. Antog att du ville få igång folket genom att starta en så provocerande tråd. Du förklarade ju inte ens varför från början. Sen kryper du nu fegt undan när dina argument tryter och kallar istället andra för både det ena och det andra. Jag säger inget om att du gillar musiken, det är helt ok att man har olika musiksmak, det är intresset för avklädda unga tjejer jag reagerar mot. Du skulle ju kunna va morfar/farfar åt många av dom.
Gossen Ruda
Ja du Aqva, kanske du har rätt. Jag trodde i min enfald att folket på Odla kunde hålla sig till bara bilden men givetvis skulle man helt felaktigt dra in mig i saken och pådyvla mig egenskaper och uppfattningar som är mig helt främmande. Det är bara att läsa innantill så framgår min uppfattning men är man låst i förutfattade meningar är läsförståelsen svag.
pejori
Tycker nog att jag klarar mig ganska bra med att lyssna på musiken, utan att titta på bilder av de som sjunger. dunno.gif
Det var några sekel sedan, jag hade ett behov av idolbilder. naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon