Full version: Ranunkel
miaadner
Jag har förplanterat Ranunkel i krukor men börjar nu misströsta om dom skall komma upp. Det är nog 1,5 vecka sedan nu och jag kan inte se skymten av något skott.

Förra året satte jag de små lökarna direkt i rabatten och inte en enda kom upp. Då svor jag på att jag aldrig skulle odla den fåniga blomman igen. Men hela våren nu så har dom pratat om ranunkler hit och dit på tv, att dom ääär så lättodlade och såååå tåliga blink.gif . Jag tycker ju dessutom att dom ser så fina ut på bilderna så jag bestämde mig för ett försök till.

Men, tar det så lång tid för dom att komma upp, eller är det kört även denna gång??
Eva i Norrköping
Jag tycker då inte de är lättodlade. Jag har samma erfarenhet som du. Förra året satte jag knölar, de kom visserligen upp, men det blev bara bladrosetter, inga blommor visade sig.
Men de är ju otroligt fina! Så man faller lätt för en kruka med blommande ranunkler så här års.... Jag satsar på det hädanefter.
Eva i Skåne
Instämmer med er båda. Inte alls lättodlade sad.gif .
Jag satte också ifjol, men av de som kom upp blommade ingen, så jag tror inte jag chansar fler gånger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon