Full version: Margerit på stam
Polly66
Nu har jag försökt odla skötselråd på denna växt i en evighet utan att finna annat än hur man övervintrar den.
Det kan väl i och för sig vara bra att veta, men inte ännu!

Jag vill veta hur jag sköter om den på bästa sätt under sommaren!

Hur den ska vattnas, näring, sol eller skugga mm

Om knopparna torkat, har den fått för lite vatten då?

Någon där ute som vet???
fvd
Jag tror helt enkelt att marguriter är svåra att att hålla liv i. Det är länge sedan jag hade några men jag uppfattade dem som känsliga för uttorkning och fick aldrig ngn stil på dem. Alla växter vill ha jämn vattning d v s inte torka ut men vissa är mer känsliga och mörker är det få växter som vill ha och en del är känsliga för blåst också. Om jag skall gissa något om marguriter så vill de ha lagom med sol gärna halvskugga och ingen vind. Det kan också vara så att den sorten du har är hårt driven från början och inte så rustik.
Polly66
CITAT (fvd @ 26-06-2014, 13:35) *
Jag tror helt enkelt att marguriter är svåra att att hålla liv i. Det är länge sedan jag hade några men jag uppfattade dem som känsliga för uttorkning och fick aldrig ngn stil på dem. Alla växter vill ha jämn vattning d v s inte torka ut men vissa är mer känsliga och mörker är det få växter som vill ha och en del är känsliga för blåst också. Om jag skall gissa något om marguriter så vill de ha lagom med sol gärna halvskugga och ingen vind. Det kan också vara så att den sorten du har är hårt driven från början och inte så rustik.





Tack för svaret (som jag helt glömt bort att titta efter blush.gif )

Jag gav upp den blomman då det verkade hopplöst att få till den... thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon