Berith
När sticker ni andra dit? Ska några av er ha sällskap eller kommer alla när dom kommer?

Nån som vet hur vädret blir? Medvind? Motvind?

Jag vet inte riktigt när jag kommer iväg i år, men förhoppningsvis blir det medan det är ljust. g.gif
Eva i Skåne
Ja, bäst att komma iväg medan det är ljust. I år måste man annars ha både fram- och baklykta. Dessa myndigheter som vill försöka förhindra alla större sammankomster med sina bestämmelser no.gif. Katten ska ha reflexväst och hjälm!!! hörde jag någon som sa, men det kan väl ändå inte vara möjligt? Vi lånar hundens väst för säkerhets skull
Jag flyger själv, men räknar med att hamna i det stora stimmet över Småland vid 19-tiden och beräknar inflygning vid skymningen.

Vi ses väl?
Uggi
Ni påskkäringar får väl flyga iväg, jag stannar nog hemma, ha en bra tur!
Berith
Nu har jag putsat kaffekannan, vässt klorna på både mej och katten och programmerat GPS-en. Ja dessa bestämmelser... Märks tydligt att det är karlar som sitter och hittar på dom. Vi kvinnor är ju lite mer jordnära, om man säger så. flirting.gif

Ha en bra dag du också Uggi, skulle tro att vi stöter på några av dina tranor på vägen dit.
Eva i Skåne
Motvind i hela landet har jag hört så det befaras förseningar och långa kvastköer framåt kvällen.
Berith
Åh vilken tur Eva att det är motvind. Annars hade väl kjolen vänt och blåst upp i ansiktet för här blåser det som 17 som ju också är dagens datum.
Wilmer
Jag inbjuder härmed lite sent till för och efterfest runt offerstenen i vanlig ordning. Hittade några smaskiga ingredienter i år att kasta i brygden så håll i kvasten vid fortsatt färd. Passa på att lämna valfria offer på stenen, högre belopp pengar kan man lägga en tyngd på så de inte blåser bort crazy.gif

Varning, ruskigt väder här så värm gärna upp på vägen hit.
Monarda
Jag har varmkört kvasten, laddat kaffepannan med häxbrygd och Måns sitter i ryggsäcken. Jag spejar och spanar från taket. crazy.gif Är ni på väg uppåt Dalarna?
Eva-Helene
Jag har lite svårt att få rätt snits på klonen så det dröjer ett tag innan jag kommer iväg tyvärr. Håll tummarna för att jag får ordning på allt...förresten, har ni några tips på hur jag får till klonen? Jag hade inte någon draksvans så jag tog en ödlesvans istället (läste nånstans att det var i det närmaste likvärdigt) men kan det vara det som är orsaken?
Wilmer
E-H är du iväg än? Tyckte jag skymtade dig i vimlet runt stenen, var det du som offrade lite pengar? Jag är rädd att de_blåste_bort coolgleam.gif Men du kommer säkert bli rik under året i allafall. Det blev jag. Eller, host, nej, vad säger jag.


Min klon har gett sig iväg till blåkulla, jag själv tar hand om eftersläntrarna som behöver torra kläder och en kopp brygd för värmens skull. Några har halkat i komockorna i hagen och fortsatt med gödsel i håret, förlåt glömde städa hagen.
gunsta
Går det bra med en flyg-rädd transa? - (blev så inspirerad av teatern jag såg i kväll om Lasse-Maja) - om ni andra tycker det är ok så kommer jag via Svartån å genar över Hjälmaresund kanske - eller om det går fortare över Kviksund. Ses
Berith
Vilken dag det var! Det blev ju riktigt härligt mitt i allt, motvinden och trängseln till trots. bravo.gif

Men såg ni hon som inte hade kaffekanna utan en kaffebryggare istället?! a0a.gif Ja se dessa moderniteter. Tradition är tradition. Tycker iaf jag...
Eva i Skåne
Ja, vilken kväll/natt! Tranor och transor, kaffekokare och katter med hjälm. Det är sig inte riktigt likt från förr, men trevligt var det.
Idag får vi äta ägg och vila ut. Kanske pigga upp oss med en toddy?

[attachment=80821:_ggtoddy.gif]
Monarda
Vilken natt det blev! Måns och jag fick bogsering hem av en konstflygare så vi var rätt gröna i nyllet när vi äntligen kunde sätta fötterna i gräsmattan sick.gif .
[attachment=80829:DSC_0161.jpg]
theseraphim
Undvik att flyga över Ukraina/Ryssland för är man oidentifierad i luftrummet där under rådande omständigheter så finns risken med att få en luftvärnsrobot i ändalykten;)
*Stintan*
CITAT (theseraphim @ 18-04-2014, 22:47) *
Undvik att flyga över Ukraina/Ryssland för är man oidentifierad i luftrummet där under rådande omständigheter så finns risken med att få en luftvärnsrobot i ändalykten;)


Hur är det med geografikunskaperna? Kärringarna hade säkert GPS inställt på Blåkulla
Wilmer
-fear-.gif Va det det som visslade runt ändan när jag flög hem teresaphim, kom lite långt österut somnade till en stund på kvasten.
Motti
Och jag hittade varken mig själv eller superkvasten sad.gif så jag får sitta här med mina vårtor och vara less sad.gif
Eva-Helene
Homla trevligt vi hade tjejer!
Visst var det jag, Wilmer. Men oroa dig inte för pengarna, Kebbe tog hand om dem...han var väl rädd att vi inte skulle ha råd till mat på hemvägen blink.gif Han är ju väldans glad i mat den där katten - lik husse på fler än ett sätt alltså giggle.gif wub.gif Nu ska jag bara försöka bli av med klonen...svår att få till och nu vägrar hon "återgå" - får nog knyckla in hon i uthuset så länge... wacko.gif

Men du Wilmer, rik under året? Ja det skulle inte vara dumt...men vi ska byta fönster i nedervåningen v. 24 och renovering av min käft pågår, så det är nog snarare ftv och fönstertillverkare + hantverkare som får klirr i kassan. Jaja, dom ska ju leva dom också smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon