Full version: Trädgårdsprakttry
Tommy
Börjar bli orolig över det exemplar trädgårdsprakttry som jag fick förra sommaren och planterade i soligt läge.

Jag vet att det är tidigt ännu men jag kan inte se tillstymmelse till lilv i den. Är den sen av naturen eller kan det vara kört?
gmasterb
Tror inte att du ska oroa dig. Det är mycket tidigt än sålänge.
Du kan lätt se om busken har något liv i sig genom att skrapa lätt på barken med nageln. Då kan man se vilken färg det är där under.
Är det grönt - liv.
Är det brunt/grått - död.
LYCKA TILL.
//Stefan
Netten
Hur är det med prakttryn? Har den fått fart ännu.

Själv har jag en i min nya trädgård som förra ägaren planterat. Börjar fundera på om den inte borde sätta fart nu men än så länge finns inte tillstymmelse till liv, bor i zon 2-3. Knippsade av några grenar och det verkar finnas nått liv i vissa i alla fall.

Kanske nån kan tipsa om hur den ska skötas och beskäras? Min buske är inte alls vacker. De grenar som finns är avknippsade ca 40 cm över marken och där har det vuxit ut nya grenar så varje gren ser ut som paraplyskelett om ni förstår vad jag menar.

Tjingeling
//Netten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon