Towanda
Hej,

Har fått ett blad från en Aloe-planta, gåt det att få bladet att rota sig? Om så är fallet, hur gör man? =)

Mvh,
Lena
Fenja
Jag brukar bara stoppa ner bitar av Aloe i en kruka och det har funkat hittills. Men det var diskussion om Aloe här tidigare och det går tydligen att rota i vatten också. Sök på Aloe så får du fler tips!
Mvh
Fenja
Towanda
Hmm, hittar inte så mycket som ger mig specifika tips om hur jag ska göra. Men hur låter det här: jag blandar en del kaktusjord med tre delar leca och sticker ner bladet i detta, vattnar och sätter en plastpåse över?

Ska bladet skäras på något speciellt sätt? Det är lossryckt från stammen så hela bladet är med, men det är lite skrumpet längst ner. Eller kan jag bara stoppa ner hela bladet som det är i krukan?

Mvh,
Lena
Fenja
Det fungerar säkert, jag odlar alla mina Aloe i alldeles vanlig blomjord och det fungerar fint. Jag skulle bara peta ner en bit av bladet, så pass att det står stadigt när man tryckt till lite runtom.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon