Full version: Årets julklapp
Sidor: 1, 2
mormor mona
EDIT:

Nomineringar:
* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna
* trädgårdspryttlar
* bok
* batteriladdare
* klädesplagg
* accesoar
* fint vin
* e-läsare
* surfplatta




Vad kommer bli årets julklapp?


Tidigare år(Källa: http://www.hui.se/arets-julklapp)
1988 Bakmaskin
1989 Videokameran
1990 Woken
1991 CD-spelaren
1992 TV-spelet
1993 En doft (parfym)
1994 Mobiltelefonen
1995 CD-skivan
1996 Internetpaketet
1997 Det elektroniska husdjuret
1998 Dataspelet
1999 Boken
2000 DVD-spelaren
2001 Verktyget
2002 Kokboken
2003 Mössan
2004 Den platta tv:n
2005 Ett pokerset
2006 Ljudboken
2007 GPS-mottagaren
2008 En upplevelse
2009 Spikmattan
2010 Surfplattan
2011 Den färdigpackade matkassen
2012 Hörlurarna
2013 confused.gif
mormor mona
Ingen som gillar julen här inne eller? crazy.gif
Piccante
Robotdammsugare
kerstin z5-6
Jodå men inte den 6 november.
Jubbe063
Lugn, ro, kontemplation, balans och en ny Dator :-)
malcolm
Vi har slutat fira jul här hemma så det blir inga julklappar heller men jag kanske köper något litet till sonen i alla fall.
gnon49
Ja det skall bli kul att få se vad årets oumbärliga julklapp blir. Kanske något som får elbolagen att klappa i händerna och miljövännerna att gråta. Själv skulle jag vilja ha en smart-TV men den gamle tjock-tv:n vägrar ju gå sönder.
mormor mona
19:e novemeber får vi veta (enligt denna källa http://www.hui.se/arets-julklapp)
santa.gif
*Stintan*
Hur kan dom ha facit i november på vad som blir årets julklapp? Vore väl bättre att dom kungjorde det efter jul om det nu är så intressant att få veta.
mormor mona
Vem frågar du?smile.gif
*Stintan*
CITAT (mormor mona @ 07-11-2013, 21:26) *
Vem frågar du? smile.gif

Ingen särskild. Jag tycker hela grejen med årets julklapp är ointressant.
mormor mona
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2013, 22:32) *
Ingen särskild. Jag tycker hela grejen med årets julklapp är ointressant.

Okej.
Motti
En stor jäkla stekgryta på en så där 5-8 liter så man kan koka en älgryta till hela "la familja " smile.gif och så önskar jag mig en badtunna för 8 pers !med radio och bubbel ljus mm.
Natur liv
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2013, 21:04) *
Hur kan dom ha facit i november på vad som blir årets julklapp? Vore väl bättre att dom kungjorde det efter jul om det nu är så intressant att få veta.


Det beror väl vad man är ute efter. Jag antar att företag vill utse "årets julklapp" före jul för att kunna sälja mer. Men hur det verkligen blev vet vi ju först efteråt.
*Stintan*
CITAT (Natur liv @ 08-11-2013, 07:50) *
Det beror väl vad man är ute efter. Jag antar att företag vill utse "årets julklapp" före jul för att kunna sälja mer. Men hur det verkligen blev vet vi ju först efteråt.


Ja så är det naturligtvis men personligen tycker jag att det är ointressant och bara konstigt att folk går på det.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 08-11-2013, 09:28) *
Ja så är det naturligtvis men personligen tycker jag att det är ointressant och bara konstigt att folk går på det.



Inte katten köper jag "årets julklapp" bara för att den är utnämnd till det. giggle.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 08-11-2013, 10:55) *
Inte katten köper jag "årets julklapp" bara för att den är utnämnd till det. giggle.gif


tummenupp.gif precis giggle.gif
mormor mona
Hitills har dessa gissningar kommit upp:

* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna


GISSA PÅ! yahoo.gif


Själv tror jag på brödrosten som årets julklapp. Eller något som har med köket att göra.
CillaM
Måste snabbt bara skriva att jag är fan helt ointresserad av årets julklapp. Hade inte behövt att skriva detta men kände hur det kliade i fingrarna. Så jag skrev, bara för att jag hade möjligheten.
mormor mona
CITAT (CillaM @ 08-11-2013, 19:22) *
Måste snabbt bara skriva att jag är fan helt ointresserad av årets julklapp. Hade inte behövt att skriva detta men kände hur det kliade i fingrarna. Så jag skrev, bara för att jag hade möjligheten.

Kan vara skönt att bara få ventilera sig lite. Speciellt i en tråd som en av de medlemmar du inte gillar har skapat.
*Stintan*
På det här forumet är det väl bara trädgårdspryttlar som räknas och önskas sleep.gif
Borde vara i alla fall.
CillaM
Och hur vet du vad jag gillar? Eller har du nåt dubbelt medlemskap?
mormor mona
CITAT (CillaM @ 08-11-2013, 21:27) *
Och hur vet du vad jag gillar? Eller har du nåt dubbelt medlemskap?

Inte första gången du yttrat dig negativt i min närvaro. Så jag går mest på initution där. Men rätta mig om jag har fel

CITAT (*Stintan* @ 08-11-2013, 21:02) *
På det här forumet är det väl bara trädgårdspryttlar som räknas och önskas sleep.gif
Borde vara i alla fall.

Tänkte mest diiskutera kring vad självaste officiella julklappen 2013 blir.
Önskelistan till tomten får väl bli en egen tråd för sig själv. tongue.gif
gunsta
Jag tror att 'fint' vin blir årets julklapp - å blir det inte vin så borde böcker bli det - för det är det som vi ska satsa på. Jag vill ha Annas Mat den senaste upplagan (har alla dom andra, den första i två ex t o m) - och själv ska jag köpa och ge i julklapp, Gunilla Palmstierna-Weiss 'memoarer' ”Minnets spelplats” - vi kommer att bli så överraskade båda två smile.gif.
CillaM
CITAT (mormor mona @ 08-11-2013, 21:36) *
Inte första gången du yttrat dig negativt i min närvaro. Så jag går mest på initution där. Men rätta mig om jag har fel
Tänkte mest diiskutera kring vad självaste officiella julklappen 2013 blir.
Önskelistan till tomten får väl bli en egen tråd för sig själv. tongue.gif



Inte ofta jag yttrat mig överhuvudtaget i din närvaro så där har du fel. Men om du skulle känna så ändå så är det nog mer upp till dig. Du är så bekant på nåt vis men jag kan ännu inte sätta fingret på vad det är. Det kommer så småningom.
*Stintan*
CITAT (CillaM @ 08-11-2013, 22:23) *
Inte ofta jag yttrat mig överhuvudtaget i din närvaro så där har du fel. Men om du skulle känna så ändå så är det nog mer upp till dig. Du är så bekant på nåt vis men jag kan ännu inte sätta fingret på vad det är. Det kommer så småningom.


Ja dubbelnick är ett sattyg angry.gif
mormor mona
CITAT (CillaM @ 08-11-2013, 22:23) *
Inte ofta jag yttrat mig överhuvudtaget i din närvaro så där har du fel. Men om du skulle känna så ändå så är det nog mer upp till dig. Du är så bekant på nåt vis men jag kan ännu inte sätta fingret på vad det är. Det kommer så småningom.

Nä fy vad skrämmande! unsure.gif Kanske jag har dne dubbelgångare? help.gif

CITAT (*Stintan* @ 08-11-2013, 22:37) *
Ja dubbelnick är ett sattyg angry.gif

Du var mig en rappkäftig en! tongue.gif
*Stintan*
CITAT (mormor mona @ 08-11-2013, 23:17) *
Nä fy vad skrämmande! unsure.gif Kanske jag har dne dubbelgångare? help.gif


Du var mig en rappkäftig en! tongue.gif


Det får du nog tåla så länge du håller på som du gör. Dubbelnick är nämligen helt oacceptabelt.
mormor mona
CITAT (*Stintan* @ 08-11-2013, 23:56) *
Det får du nog tåla så länge du håller på som du gör. Dubbelnick är nämligen helt oacceptabelt.

Har en känsla av att du bryter på forumets strikta trivselregler nu. Förtal kan väl knappast inte vara tillåtet?
*Stintan*
CITAT (mormor mona @ 09-11-2013, 00:47) *
Har en känsla av att du bryter på forumets strikta trivselregler nu. Förtal kan väl knappast inte vara tillåtet?


Undrar vem som bryter mot reglerna slap.gif
Motti
jag hör till dom som tycker det är skitkul med julklappar !saligare att giva än att taga smile.gif Och så himmla kul att se barnbarna öppna sina klappar :)Julen ska ju vara en fröjd !
pejori
CITAT (Motti @ 09-11-2013, 04:16) *
jag hör till dom som tycker det är skitkul med julklappar !saligare att giva än att taga smile.gif Och så himmla kul att se barnbarna öppna sina klappar :)Julen ska ju vara en fröjd !



Visst är det?
Ge du dina barnbarn årets julklapp och hoppas på, att det inte är batteriladdare som blir årets julklapp. naughty.gif

jag tror inte dom skulle uppskatta den.
mormor mona
CITAT (*Stintan* @ 09-11-2013, 03:43) *
Undrar vem som bryter mot reglerna slap.gif

Lägg din energi på att fundera ut på vad årets officiella julklapp blir sitället för att sprida din bitterhet mot mig. yes.gif
Rosrup
Tror faktiskt inte det kommer att finnas någon "årets julklapp" i år.
Inte någon sak som sticker ut i mängden gällande funktion eller något annat särskiljande.
Visst någon smart sak med fler och bättre funktioner kanske men det är inget nytänk utan bara sådant man velat ha från början.
Nä, bakmaskinen blir svårslagen smile.gif

Faktiskt tänkt på att köpa en sån på gamla dar då den känns färdigutvecklad snart.
pejori
CITAT (mormor mona @ 08-11-2013, 15:44) *
Hitills har dessa gissningar kommit upp:

* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna


GISSA PÅ! yahoo.gif


Själv tror jag på brödrosten som årets julklapp. Eller något som har med köket att göra.


Läs om, läs rätt.
Det du skriver var inte gissningar på årets julklapp, det var önskningar på julklappar, undantag robotdammsugaren.
mormor mona
CITAT (pejori @ 09-11-2013, 18:54) *
Läs om, läs rätt.
Det du skriver var inte gissningar på årets julklapp, det var önskningar på julklappar, undantag robotdammsugaren.

Överanylesering är inget jag vill spendera min tid på.

En sak till:Varför så besvärad?
pejori
CITAT (mormor mona @ 09-11-2013, 20:52) *
Överanylesering är inget jag vill spendera min tid på.

En sak till:Varför så besvärad?



Inte ett dugg besvärad.
Läs det som står, inte det du tror står.
mormor mona
CITAT (Rosrup @ 09-11-2013, 18:43) *
Tror faktiskt inte det kommer att finnas någon "årets julklapp" i år.
Inte någon sak som sticker ut i mängden gällande funktion eller något annat särskiljande.
Visst någon smart sak med fler och bättre funktioner kanske men det är inget nytänk utan bara sådant man velat ha från början.
Nä, bakmaskinen blir svårslagen smile.gif

Faktiskt tänkt på att köpa en sån på gamla dar då den känns färdigutvecklad snart.

Du har en poäng i det du skriver!

Kanske årets julklapp blir något som har med mode att göra? Ngt speciellt klädesplagg eller varför inte någon assosiar(felstavat men men)!

CITAT (pejori @ 09-11-2013, 20:53) *
Inte ett dugg besvärad.
Läs det som står, inte det du tror står.

Läs en bok om empati.
pejori
CITAT (mormor mona @ 09-11-2013, 20:56) *
Du har en poäng i det du skriver!

Kanske årets julklapp blir något som har med mode att göra? Ngt speciellt klädesplagg eller varför inte någon assosiar(felstavat men men)!


Läs en bok om empati.


Föredrar att läsa böcker om trädgård och odling.
Prova vet jag.
mormor mona
CITAT (pejori @ 09-11-2013, 20:59) *
Föredrar att läsa böcker om trädgård och odling.
Prova vet jag.

Då borde du kanske hålla dig till endast läsningen och de trådarna som behandlar just äment Trädgård.
Förmår du dig inte till att svara utan negativt innehåll så svara itne alls!!
pejori
CITAT (mormor mona @ 09-11-2013, 21:02) *
Då borde du kanske hålla dig till endast läsningen och de trådarna som behandlar just äment Trädgård.
Förmår du dig inte till att svara utan negativt innehåll så svara itne alls!!



Läs vad jag skriver och inte det du tror jag skriver.
Läs inte in några som helst känslor i mina skriverier, speciellt inte dom du själv känner.
Jag skriver inget negativt, det är bara något du själv känner eller upplever.
mormor mona
CITAT (pejori @ 09-11-2013, 21:05) *
Läs vad jag skriver och inte det du tror jag skriver.
Läs inte in några som helst känslor i mina skriverier, speciellt inte dom du själv känner.
Jag skriver inget negativt, det är bara något du själv känner eller upplever.

Bra!
mormor mona
* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna
* trädgårdspryttlar
* bok
* batteriladdare
* klädesplagg
* associar


Spänningen stiger! Bara 10 dagar kvar! santa.gif
gunsta
CITAT (mormor mona @ 09-11-2013, 21:12) *
* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna
* trädgårdspryttlar
* bok
* batteriladdare
* klädesplagg
* associar


Spänningen stiger! Bara 10 dagar kvar! santa.gif


Ursäkta - förutom böcker så föreslog jag faktiskt också 'fint vin'.
mormor mona
* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna
* trädgårdspryttlar
* bok
* batteriladdare
* klädesplagg
* associar
* fint vin
kerstin z5-6
Jissus , som sagt tycker jag att jul börjar tidigast i december och listan är ju full av sånt jag inte alls vill ha .


Trädgårdspryttlar? Vad är det? Betongtomtar och änglar med groteska ansikten avstår jag från , likaså det mesta i pynt"väg som jag bara tycker tar över växternas skönhet.

Vad är "associar"??
gunsta
Tack smile.gif
mormor mona
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-11-2013, 21:51) *
Jissus , som sagt tycker jag att jul börjar tidigast i december och listan är ju full av sånt jag inte alls vill ha .
Trädgårdspryttlar? Vad är det? Betongtomtar och änglar med groteska ansikten avstår jag från , likaså det mesta i pynt"väg som jag bara tycker tar över växternas skönhet.

Vad är "associar"??

Associar kan vara halsduk, huvudbonader, handskar, tillbehör till sin stil helt enkelt. smile.gif
Vad beträffar din fråga ang trädgårdspryttslar får du nog ställa den frågan till den som från början nämnde om just det . tongue.gif
Trampendal
CITAT (mormor mona @ 09-11-2013, 22:46) *
Associar kan vara halsduk, huvudbonader, handskar, tillbehör till sin stil helt enkelt. smile.gif
Vad beträffar din fråga ang trädgårdspryttslar får du nog ställa den frågan till den som från början nämnde om just det . tongue.gif


Accessoar alltså!
(Gick ju inte att låta bli ju). smile.gif
mormor mona
CITAT (Trampendal @ 09-11-2013, 22:54) *
Accessoar alltså!
(Gick ju inte att låta bli ju). smile.gif

Roligt att du tittade in laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon