Full version: Hjälp?!
Zoffo
Hej det var rea idag hos blomsterhandlaren & ett fint träd fick följa med mig hemåt!
Jag frågade blomsterhandlaren vad trädet hete men som oturligt nog hade jag glömt bort namnet när jag kom
hem! är det någon som vet vad trädet heter allt jag minns var ett det är utländskt iallfal!


[attachment=78860:IMG_2013...8_003052.jpg]

[attachment=78861:IMAG4107.jpg]

Bassam
Hej

Man ska inte köpa växter på rea.

H.Bassam
Huggorm
Jag tycker den ser halvdöd ut, som om den har tappat nästan alla löv. De löv som finns kvar verkar dock vara av sammansatt typ, vilket tyder på ärtfamiljen. Något mer än så är svårt att säga utan närbilder i bättre ljus
gunsta
Dvärgkowhai, (sophora prostrata) - kan det vara det tro smile.gif
Peztis
CITAT (Bassam @ 28-09-2013, 14:33) *
Hej

Man ska inte köpa växter på rea.

H.Bassam

Och varför inte då? Bara man kollar att växten är livskraftig, har fina rötter osv så är det ju helt ok. Nedsatt pris behöver inte per automatik betyda dålig växt! Jag köpte t ex en uppstammad solanum som de hade sänkt med minst halva priset, den hade inte så mycket som blommade just då. Men den var full med knoppar och har sedan blommat oavbrutet hela sommaren.

Vet man vad man gör eller vet om att den här plantan kanske är lite halvdan men att man inte betalar så mycket - då har man ju mycket att vinna på en rea!

Sorry, OT...
gunsta
CITAT (Peztis @ 28-09-2013, 18:15) *
Och varför inte då? Bara man kollar att växten är livskraftig, har fina rötter osv så är det ju helt ok. Nedsatt pris behöver inte per automatik betyda dålig växt! Jag köpte t ex en uppstammad solanum som de hade sänkt med minst halva priset, den hade inte så mycket som blommade just då. Men den var full med knoppar och har sedan blommat oavbrutet hela sommaren.

Vet man vad man gör eller vet om att den här plantan kanske är lite halvdan men att man inte betalar så mycket - då har man ju mycket att vinna på en rea!

Sorry, OT...


tummenupp.gif (Sorry OT igen)
Zoffo
Dvärgkowhai, (sophora prostrata) Så var det ja den hete! smile.gif tack så hemskt mycket!!
gunsta
Måste bara få säga att den ser mycket 'läcker' ut .... en riktig snygging - tjusigt arrangerad också.
Zoffo
Tackar! biggrin.gif Ja precis jag föll för den också smile.gif!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon