Peztis
Nog för att aktiviteten här på Odla har dalat men detta var det värsta! Det var BARA JAG inne på forumet! En enda medlem!

Blir ju lite mörkrädd här i min ensamhet... sad.gif
Lokan
shy.gif
hattstugan

Hej här är jag! flirting.gif
strandskatan
Här är jag! På tal om mörkrädd, Peztis, eftersom min man är bortrest har jag inte vågat sova med öppet fönster, men i natt sov min dotterson och hans flickvän över, fast i en helt annan del av huset, varpå jag lugnt öppnade båda fönstren i sovrummet på första våningen och somnade lugnt och tryggt. Logiskt eller hur - vardagsrum, hall, tvättstuga, två gästrum och en korridor mellan oss, säkert de hade hört om en bov klättrade in genom mitt sovrumsfönster och ströp mig!
gunsta
Jag är också här smile.gif
*Stintan*
Det är väl så här man velat ha det. Jag är inte ett dugg förvånad över den låga aktiviteten.
Skruttis
Här är jag! yes.gif
Fast bara en kort minut då jag är mitt i matlagningen.
Smet undan för en liten titt. tongue.gif
theseraphim
Jag lämnade ju forumet i ett år och när jag kommer tillbaka så är det samma trådar som fortfarande går om och om igen:) Ett tecken på att det är ganska lugnt men de flesta nischade forum brukar ju somna allt eftersom då ämnena blir för få, har sett samma sak på andra forum jag varit med på.
silos
Här är jag och kommer hit varje dag.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2013, 17:49) *
Det är väl så här man velat ha det. Jag är inte ett dugg förvånad över den låga aktiviteten.


Det är så skönt att man kan lita på dig i alla fall. smile.gif
silos
Ja,Stina är trogen!
Motti
Jag brukar ju titta in då och då ! g.gif
ninnisky
Läser lite nästan varje dag - men inte mycket mer....
Klint
Ja jag kollar också rätt ofta, men tillför väl inte så mycket för tillfället, vet inte riktigt varför det är så min favorit just nu är tråden Veckans rosbilder.Här i småprat händer det inte så mycket intressant vilket beror på oss alla enl.mej!
mojan
Är sällan här numera. Tröttnade på allt bråk. Men visst tittar in jag in ibland. flirting.gif
tomas99
Är lite trött på forumet, som inte tar tag i att det finns en blogg på forumet, var har den här att göra?
theseraphim
Problemet är väl att i slutändan har man diskuterat set mesta så att man känner att man inte orkar dra igång en liknande tråd en gång till. Vi har diskuterat politik och även om det tas upp en ny tråd så tillför den ju inget direkt nytt ändå. Där det händer mest är väl egentligen de forumspecifika delarna om tex trädgård osv.
Peztis
Fast det är rätt lugnt där med...
theseraphim
CITAT (Peztis @ 10-09-2013, 16:26) *
Fast det är rätt lugnt där med...


Kan nog hålla med då vissa forum har trådar som inte varit aktiva på månader osv.
Monaxe
Tittar in ganska ofta men skriver sällan.

Ibland dyker det upp intressanta trådar som kan vara roliga och intressanta hänga med i, men oftast så trasas de trådarna snabbt sönder av diverse påståenden som inga motargument i världen biter på.

Det äe ganska meningslöst att diskutera i någon av de allmänna trådarna, pga detta.

Kollar runt lite i trädgårdsdelen och skriver lite här o var.

Men visst är det så att forumet har tappat mycket de senaste månaderna, risken finns att forumet självdör till slut, som chatten gjorde...
Biggan_
Jag har haft fullt upp med målningsarbeten på huset, och jag har fått tvättat mitt hustak. Däremellan har jag varit på ett par minisemestrar hos släkt och goda vänner. Trädgården har jag hunnit dåligt med i år, jag har fortfarande en häck kvar in till grannens där min sida inte är klippt. Måste ta den nu en dag och så skall uterummet målas utvändigt också. Hoppas på fint väder innan det blir för kallt.

Ja, det är anledningen till att jag inte har varit så aktiv. Jag har tittat in ett par gånger i sommar, men aktiviteten på forumet har varit minst sagt torftig, och det har varit skönt att ta en timeout. Man får faktiskt gjort en hel del när man inte sitter klistrad vid datorn stup i kvarten. En riktig tidstjuv är den!
En underbar sommar har det varit med minimalt med ogräsrensning och gräsklippning. Nu är den snart över och då sitter man väl vid datorn igen och kollar på Odla! Så ledsamt bara att så många inte finns kvar här längre.
Myosotis
[attachment=78630:huhu.gif] Här är jag! Jag har ingen ursäkt alls wink.gif förut var det en vana att läsa och skriva på odla varje dag, nu är det inte det längre, jag vande mig av med det när det först var för mycket trollinlägg och sen för mycket moderatorstyrt, men nu verkar det ju lugnt igen. Tänker ibland att jag borde vara här oftare, men det som var så kul med småprat har försvunnit. Det som får mig att logga in och skriva är när jag har fått svar på det jag skrev förra gången. Det går rätt snabbt att tappa intresset när man inte längre skriver och alltså inte heller får svar. De få gånger jag skriver nåt får jag knappt några svar, för det är många som känner likadant och det enda som skulle hjälpa är att alla skulle bli aktivare igen - men ingen orkar börja...
Klint
Ja Myo det ligger en hel del i vad du säger undrar om vi bli mer aktiva när det blir annat väder?
Peztis
Vi får helt enkelt alla jobba på det tillsammans! Men det är i alla fall roligt att ni skriver i tråden och säger hej.
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 12-09-2013, 14:18) *
[attachment=78630:huhu.gif] Här är jag! Jag har ingen ursäkt alls wink.gif förut var det en vana att läsa och skriva på odla varje dag, nu är det inte det längre, jag vande mig av med det när det först var för mycket trollinlägg och sen för mycket moderatorstyrt, men nu verkar det ju lugnt igen. Tänker ibland att jag borde vara här oftare, men det som var så kul med småprat har försvunnit. Det som får mig att logga in och skriva är när jag har fått svar på det jag skrev förra gången. Det går rätt snabbt att tappa intresset när man inte längre skriver och alltså inte heller får svar. De få gånger jag skriver nåt får jag knappt några svar, för det är många som känner likadant och det enda som skulle hjälpa är att alla skulle bli aktivare igen - men ingen orkar börja...


Väldigt klokt inlägg, Myo :smiley_small_hug.
Själv läser jag många inlägg men känner mig inte heller motiverad att skriva mycket. Sällan det är några trådar där jag kan bidra eller får svar och i de samhällspolitiska trådarna deltar jag inte av princip.

Undrar om inte fler foton om dittan och dattan skulle stimulera småprat - men eftersom det är fortfarande är så knöligt att lägga in bilder, jämfört med andra forum, så gör jag inte det heller!


hattstugan

Tja nog är det ensamt här allt!!
theseraphim
Har varit medlem i nischade forum på andra håll tex inom sportfiske och det blev samma där för efter ett tag finns det egentligen inget revolutionerande nytt att diskutera som inte tagits upp i omgångar innan. Det är ju samma här, har man tex diskuterat jord osv några gånger så är det ämnet passé för jorden är och förblir den samma. Sen frågar folk om råd osv och jag svarar själv på många sådana frågor för att jag tycker att då jag har lång erfarenhet inom branschen att jag har något att dela med mig av. Dock så är det väl inget som håller en trollbunden i evighet. Det enklaste borde väl vara att de ansvariga för forumet ställer frågan, vad vill ni att odla ska vara och hur ska vi nå dit?
kerstin z5-6
Det sista stämmer inte med odla. Vi har funnits lång tid , det finns oftast ingen irritation över nya frågor som besvarats förut men det är ganska dött... Frågeställare följer inte upp sina trådar , vilket ger medlemmar en whatever känsla angående att fortsätta svara..mm. Man blir aldrig fullärd vad gäller trädgård
mamamaggan
Men visst är det väl så att många med kunskaper inom både det ena och det andra har försvunnit ?

Många diskussionsglada har också försvuniit .

Tror att det för en del blev för enformigt och för andra kanske lite för turbulent med det här med moderatorerna . Kunde nog kännas som att beläggas med munkavel ibland.

Odla kanske har blivit för " slätstruket " för en del ?

Har man en gång gått härifrån och man inte ser någon " förbättring " när man kollar igen , varför då komma tillbaka ?

Sedan förändras ju folk också , man gör något annat , ens liv kanske har förändrats på ett eller annat sätt mm mm.

Piccante
Jag märkte en markant skillnad för någon vecka sedan bara. Hade ingen semester i somras utan jobbade och när jag kom hem och kollade av på nätet vad som hänt under dagen; nyhetssajter, mail och forum så var det så många nya inlägg på odla att jag knappt hann gå igenom alla på kvällen. Men sedan någon vecka tillbaka är det heldött?!
Är det för att de med sen semester gick tillbaka till jobbet och skolan började i slutet av augusti? Är odlingssäsongen över nu i stora delar av landet så det inte finns något odlingsrelaterat att diskutera längre eller är alla bara upptagna?

Aqvakul
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-09-2013, 00:14) *
Det sista stämmer inte med odla. Vi har funnits lång tid , det finns oftast ingen irritation över nya frågor som besvarats förut men det är ganska dött... Frågeställare följer inte upp sina trådar , vilket ger medlemmar en whatever känsla angående att fortsätta svara..mm. Man blir aldrig fullärd vad gäller trädgård

Klokt summerat! yes.gif
silos
Jag skriver och skriver,många läser mina trådar,men inte många skriver kommentarer.
Det är väl för att jag skriver om saker som inte är intressanta för andra medlemmar.
theseraphim
Fullärd blir man inte men att diskutera samma frågor lär man sig inget nytt av heller och det är väldigt få nya frågor som diskuteras sen kan det bero på Facebook osv som har tagit styggt på famla sorters webforum överlag.
silos
CITAT (theseraphim @ 13-09-2013, 10:56) *
Fullärd blir man inte men att diskutera samma frågor lär man sig inget nytt av heller och det är väldigt få nya frågor som diskuteras sen kan det bero på Facebook osv som har tagit styggt på famla sorters webforum överlag.


Kan det vara att vi är ganska anonyma så att det är inte så roligt att diskutera saker och ting.
Som jag själv tycker är det roligare att diskutera med dem som jag vet vilka de är IRL och det är inte så många för mig i allafall.

Folk säger att de kan säga sina åsikter även när andra känner dem,men jag undrar om det är sant,det tror inte jag!

Det är hur lätt som helst skriva om sina åsikter om religion,politik,muslimer,pågående krig etc,när man är anonym,men hur många vågar det om andra känner till vilka de är!?

Och det är lätt att vara spydig när man inte vet som är bakom nicken!


theseraphim
Trädgårdsfolk tycker jag över lag sköter mycket frågor osv i riktiga livet via möten, föreningar och annat.
silos
CITAT (theseraphim @ 13-09-2013, 14:02) *
Trädgårdsfolk tycker jag över lag sköter mycket frågor osv i riktiga livet via möten, föreningar och annat.


Ja,IRL,men hur är det här när många medlemmar är anonyma?
Huggorm
Jag är medlem på ett antal diskussionsforum och det är lika dött på i princip alla. Jag antar att folk är på facebook nuförtiden och att forumens storhetstid börjar gå mot sitt slut. Synd tycker jag, för konceptet har mycket kvar att ge
theseraphim
Anonymitet är på gott och ont, det är ju faktiskt en fördel att kunna få säga cd man tycker ibland utan hamna i argsinta konversationer osv:) vad jag menade är ju att om många sköter sina frågor irl så minskar ju behovet av forumet här. Många med specifika växtinressen har ju egna internforum då vårat är för brett.
Natur liv
CITAT (Piccante @ 13-09-2013, 01:54) *
Är det för att de med sen semester gick tillbaka till jobbet och skolan började i slutet av augusti?


För mig är det så i alla fall. Perioden då vi kommer tillbaka till jobbet efter semestern är årets mest intensiva. Jag blir helt slutkörd och orkar knappt öppna datorn när jag kommer hem på kvällarna. Än mindre fundera över vad som skrivs eller skriva egna inlägg. Jag hoppas att det snart blir normala arbetsdagar, så att jag har bättre ork på kvällarna. Då vill jag, förutom att kolla in småprattrådarna, fördjupa mig i vilka buskar jag ska plantera nästa år ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon