Motti
Är tvärt omöjligt då det står att bildformatet är förstort sad.gif borde inte Odla anpassa sig efter andra forum när det gäller bildformat ? alla är ju inte proffs på datorer .Har lagt in bilder på Facebook på flera sidor i dag men här gick det inte bara ,alldeles för krångligt !
*Stintan*
Ja du får förminska bilden innan du lägger in den. Du kan väl be sonen om hjälp. Svårt är det inte.
Motti
Har svärsonen här nu vi har hållt på i timmar med att försöka lägga in en bild !men vi gav upp .
I andra forum är det inga problem alls .
Rebecca
Ok, eftersom ni inte lyckas förminska bilden av någon anledning så gör såhär.

1. gå in på denna sidan http://imgur.com/
2. på högra spalten står det "upload images". Tryck på "computer" och välj bilden från din dator.
3. längst ner i rutan som kommer upp bockar du i din bild och väljer sedan "start upload".
4. efter att bilden laddats upp har du möjlighet att redigera den. Strunta i det och välj bara "save" i övre spalten.
5. nu är bilden uppladdad och du har en rad olika länkar att välja bland på högersidan. Kopiera den översta som heter "Link (email and IM)" och lägg in det i ett inlägg här i tråden. Här är min bild: http://imgur.com/Xou5DA0

There.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 11-07-2013, 01:06) *
Har svärsonen här nu vi har hållt på i timmar med att försöka lägga in en bild !men vi gav upp .
I andra forum är det inga problem alls .




Har du lagt upp några bilder på Tea på Facebook?
malcolm
Öppna aktuell bild i paint, välj bild i menyn, klicka på redigera, välj ändra format och minska till tex. 50 %. Gå inpå arkiv och välj spara som, byt namn på bilden annars försvinner originalet och det blir inte bra om man försöker förstora en förminskad bild. Lycka till!
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 11-07-2013, 08:09) *
Har du lagt upp några bilder på Tea på Facebook?


Kolla under "Luzernerringen"!
Motti
Japp Tea ligger på bild på Facebook Luzerneringen !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 11-07-2013, 22:49) *
Japp Tea ligger på bild på Facebook Luzerneringen !


Ska jag lägga in den här åt dig?
Motti
Hemskt gärna om du vill ha besväret ,vore väldigt snällt av dig tummenupp.gif
*Stintan*
[attachment=77427:mottis_hund.jpg]


Motti Facebook förminskar bilderna åt dig så spara ner den från FB och lägg sen in här. Jag behövde alltså inte förminska din bild.
gunsta
Vilken sötnos hon är Tea - så bra Stintan att du hjälpte Motti - nu kan vi andra beskåda 'underverket' smile.gif .
Monaxe
CITAT (*Stintan* @ 11-07-2013, 23:33) *
[attachment=77427:mottis_hund.jpg]
Motti Facebook förminskar bilderna åt dig så spara ner den från FB och lägg sen in här. Jag behövde alltså inte förminska din bild.


Vilken sötnos! Så fundersam hon ser ut, funderar över nytt bus kanske? wink.gif
hattstugan

Va fin hon är Motti! Förstår att det är full fart om dagarna!
Motti
Gulle dig Stintan kompiskram.gif tack så väldigt mycket för att du ställde upp för mig och Tea hund smile.gif
Japp hon ser till så att man inte blir lat full fart hela dagarna ,men med åldern blir Luzernern en väldigt lugn och trygg hund och de blir också stora personligheter ,Tea är redan en personlighet och vi ser redan nu att hon kommer att bli en underbar hund både som sällskap och jakthund min lilla stollehund wub.gif
Tack än en gång Stintan !
zissi
Så roligt att få se henne på bild wub.gif

Hon ser så snäll och beskedlig ut men antar att skenet bedrar. Men valpar ska det ju va bus i.
Motti
Hon är ett litet bitande Monster naughty.gif men det blir bättre och bättre hela tiden ,bitande anses vara något genetiskt för rasen men går över med åldern .Inte precis så att hon hugger folk men hon vill gärna naffsa och lekbitas särskillt när hon är trött .Men vi älskar vår Tea hund :)hon är skitgo annars .
silos
Oh så söt hon är!
Motti
Tack Silos smile.gif ja vi tycker hon är alldeles underbart söt och go wub.gif Hon har planerats in i vårt liv länge flera år faktiskt !bästa vi gjort sedan vi skaffade våra barn wink.gif
Anki på Öland
Valpar är härliga! Jättesöt!
Biggan_
Jättefin liten valp! wub.gif ...och vilka gulliga öron, jag kan nästan känna hur mjuka dom är!
Motti
Ha ha jag får gosa med dom härliga öronen varje dag smile.gif i Helgen blev Teas mor Norsk utställnings champion och innan är hon Norsk Jaktchampion smile.gif Far hennes är norsk utställningschampion och jaktchampion !Det bådar gott för lill Tea wink.gif Men vilket psyke denna lilla hund har och så jäkla go och lättfostrad ! men det negativa är att hon vill bita och tugga i allt och alla ,men nu vet jag att det är genetiskt och växer bort .Hon har börjat tappa sina valptänder också . Och vad lilltea har vuxit sedan vi hämtade henne i Norge ,ett problem är ju att få hull på Luzernerna !pumpar i smör olja i hennes mat tre gånger om dagen !Men enligt andra Luzernerägare så vänder det vid ett års ålder !Hon har nu 1700 kvm att springa lös på hela dagarna och bränner ju mycket kalorier naturligtvis .Älskar min lilla Tea !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon