Full version: Ang miniväxthus
Rille2005
Har införskaffat 3st miniväxthus som jag har vid fönstret här hemma och som jag planterat massa olika fröer i :-)
En del har börjat växa redan....
Min fråga är: ska jag ta av locket på växthusen ibland? eller ska de konstant vara på?
Dvs är det vettigt att torka ut frösådderna emellanåt eller ska de konstant vara fuktigt?
kerstin z5-6
Frön som inte grott ännu får inte torka ut.Locken kan gärna vara på glänt för att ssm tas av helt.

Dina sådder ser ut som de har lite för lite ljus.Rothalsarna ser lite långa ut.Vad är det du sått ?
Rille2005
jasså för lite ljus....
Räcker inte det naturliga solljuset i fönstret?
Har skrivit på bilderna vad jag sått :-)


CITAT (kerstin z5-6 @ 11-05-2013, 15:35) *
Frön som inte grott ännu får inte torka ut.Locken kan gärna vara på glänt för att ssm tas av helt.

Dina sådder ser ut som de har lite för lite ljus.Rothalsarna ser lite långa ut.Vad är det du sått ?

kerstin z5-6
Ofta är det för lite, ett vanligt lysrör gör stor skillnad. Tomat som du sått kan ju planteras ner vid omskolning ..men allt går det inte göra så med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon