Motti
Ja nu har vi äntligen fått hem vår Luzernervalp Tea 110 mil på en dag, Tea fick åka 60 av dom ! Åtta veckor gammal hon gnällde första 10 minuterna sedan sov hon i 55 mil med avbrott för Mac Donalds då hon fick små bitar av en hamburgare och lite bröd vatten Den menthaliteten som dena lilla valp har borde alla hundar inneha !nu ligger hon i sin korg utslagen mätt och go smile.gif Lite gnydde hon av saknad när hon kom hem hit men det var mindre än vi räknat med !Som Cesar Milllan säger hundar lever i nuet inte i det som varit .Jag och min man är överlyckliga över vår lilla goa Tea :)Ska väl också nämna att vi fick ett väldigt gott motagande i Norge av valp uppfödaren och hans fru wub.gif
Biggan_
Det var en lång resa för liten vovve!
Lycka till med valpen Motti! Du lägger väl in en bild på henne?

Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag hoppas också på bild....

2 vån under oss finns sen några dagar en liten labradorvalp
silos
Åh så roligt! Lycka till med valpen Motti! wub.gif
Eva i Skåne
Så roligt Motti att ni äntligen fått hem lilla valpis kompiskram.gif
Nu måste du lära dig att lägga in foton. Du förstår väl att vi vill se bilder av underverket?
malcolm
Grattis Motti, roligt att hemresan gick bra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag träffade förut den lilla labradorvalpen. Gud vad kelsjuk han är. Men ja<g frågade om jag får kela med honom och det fick jag
gunsta
Så trevligt Motti med en valp - grattis och jag sällar mig till kören .... ge oss en bild på Tea smile.gif - (min yngste brorson köpte en labradorvalp för två veckor sedan).
Motti
Har lagt in en bild på min Faceboksida i dag med hjälp av sonen wink.gif ja jag ska se hur man kan få till det så jag kan lägga in en bild får väl be om hjälp kanske !
Tea är en bortskämd hund det blev hon hos uppfödaren det ska vara barngröt på morgonen torrisar på dagen eftermiddagsmål är macka med leverpastej och på kvällen är det Omelett med brynt köttfärs wink.gif Hon har varit otroligt lugn och ätit och druckit bra i dag ,fast någon sekund då och då gnäller hon saknaden efter syskon och mor blir lite överväldigande någon gång då och då,men hon sov hela natten förutom tidigt på morgonen då ville hon komma upp i min säng och sova .Nu ligger hon hos husse vid Tv rutan smile.gif
Eva i Skåne
Oj oj Motti. Var ska detta sluta? Valpen i sängen redan första natten sleep.gif
gunsta
CITAT (Eva i Skåne @ 10-05-2013, 22:53) *
Oj oj Motti. Var ska detta sluta? Valpen i sängen redan första natten sleep.gif


... det är väl mysigt smile.gif
Eva i Skåne
jättemysigt, min hund ligger alltid i sängen (på makens sida mest), men en valp som inte är rumsren vet jag inte om jag chansat med.
Klint
Va kul ni ska ha Motti! Klart hon ska ha leverpastejsmacka!
Motti
En hund är en familjemedlem i första hand !och när de sedan bara är 8 veckor kan man inte knö in dom i en bur och stänga dörren och tro man ska få nattro .Att skaffa hund är på allvar och på heltid första månaderna dygnet runt .Har man ifrån början en väldigt dominant hund ska den aldrig ligga i varken säng eller soffa .Men Tea är fortfarande en bebis och har nyss blivit av med sin mor och sina fyra syskon då måste man ge dom lite trygghet första dygnen .En normal hund =valp kissar aldrig där han sover .Ja det är inte vår första hund heller det blir den sjätte i ordningen smile.gifså lite rutin har man om hur saker ska gå till ! En gång har hon kissat inne sedan i går och det var mitt fel inte hennes ,hon är jätteduktig med kisseriet och bajseriet för att bara vara 8 veckor bravo.gif
gunsta
CITAT (Eva i Skåne @ 10-05-2013, 22:59) *
jättemysigt, min hund ligger alltid i sängen (på makens sida mest), men en valp som inte är rumsren vet jag inte om jag chansat med.


Där har du en poäng Eva smile.gif
Motti
Som sakt en normal valp kissar aldrig där den sover !
gunsta
Motti - jag tror inte det om Tea - jag bara larvar mig lite med Eva smile.gif
Motti
Aha !och jag gick på det giggle.gif allsin da jag är ju mitt i smeten nu och tar allt på djupt allvar med vår valp slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon