Full version: En yngling
Bengalow
Idag när jag gick ut med hunden, så såg jag en ung man sitta uppe på taket till skolan, i närheten där jag bor. Jag frågade honom vad han gjorde där uppe, och han svarade att dom hade bråkat därhemma.
"-Kom ner så får vi prata om det!" Han kom ner runt skolan, och vi satte oss på en bänk i närheten. Jag frågade vad problemet var, och så bar det iväg...Föräldrarna förstod honom inte, han hade ingen framtid med mera...jag tror att vi satt i 20 minuter och pratade om framtiden, utbildning, väder och vind. Båda två fick tårar i ögonen när vi samtalade om känslor. Ouzo hjälpte till med att hoppa upp och ville bli kelad med. Till slut lovade han att följa med mig, och gå hem. "-Lova att ge din mor och far en kram när du kommer hem!. Dom längtar säkert efter dig, fast du inte tror det!"
Han sade vad han hette i förnamn, och jag letade snabbt rätt på hans telefonnummer, och ringde, för att fråga hur det gått. "-Jodå, det hade gått bra, med hjälp av en kram..." Så sade jag att han var välkommen hit hem till oss, om det kändes kymigt hemma.
Jesses, jag kände mig som en hjälte, som räddat någon. Och det enda jag gjort, var att bry mig om...att ge mig tid till en som funderade på vad livet var värt...
pejori
Ibland är lite tid från en medmäniska, allt som behövs. rose.gif
*Stintan*
Det värmer att höra sånt! bravo.gif
Eva i Skåne
Det var dagens goda gärning Bengalow tummenupp.gif

Piccante
bravo.gif Fint med människor som bryr sig!
Hur gammal var den här ynglingen?
Cacki
rose.gif Bra gjort! Du kommer alltid att vara en viktig person för den där grabben....
Bengalow
Pojken fyllde 17 år häromdagen.

Det kändes fint när vi skildes åt, och han blev glad när jag ringde - ungefär som att "det är skönt att någon bryr sig". Men jag skall nog inte lägga mig i för mycket vad som händer där hemma hos honom. Det kan ju vara ett "normalt" tonårsbråk.

Vill han komma och få "tröst", så är han välkommen. Kanske behöver han bara någon att prata med, som inte är hans förälder, för att kanske få en vidare syn på morsans och farsans åsikter.
Alba
Så fint gjort av dig.
mamamaggan
Oj va bra det känns när någon gör som du gjorde.

Den killen känner verkligen att det finns folk som bryr sig , som ser honom och ställer upp.
kerstin z5-6
Finns massor av vilsna 17 åringar därute , ser det på jobbet varje dag, Bra jobbat;)
Motti
Finns inte så mycket att tillägga Bengalow eller hur wub.gif människor möts och skiljs men alla är vi människor .
silos
Verkligen underbar läsning! tummenupp.gif
Aqvakul
Omtanke och värme kan vi inte få för mycket av, det behövs verkligen i ett samhällsklimat som alltmer präglas av individualism och kommersialism. wub.gif
Rebecca
Det här var det finaste jag läst på mycket mycket länge. Tänk om fler människor vore som du, Bengalow.
Ugglemormor
ATT BLI SEDD OCH HÖRD,

Det kan göra skillnad i någons liv. Ett aktivt lyssnande med hjärtat med, kan beröra hens hjärta och tankar till en bättre riktning i livet.
Det är aldrig en bortkastad gärning att stanna upp i sin egen vardag och se någon som "nästan skriker" efter att bli hört.
Vi borde ta mer tid i vår vardag att ge andra denna fina gåva ---- precis som TS gjorde....... trostar.gif

Lita på er intuition, så att ni inte hamnar mitt i en "missbrukardimma", för då är det stängt för andra utom den som upplever sin tripp. Vill inte skrämma någon men lite sund förnuft har ju var och en och om man själv är öppet intuitiv person så fångar man upp lättare dem som behöver hjälpen som denne yngling fick.

BRA GJORT! . tummenupp.gif Obs, min nylagda text nedanför fr. min kurs....
Fjortispower
Bra gjort Bengalow! bravo.gif
Biggan_
En rose.gif för att du brydde dej! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon