Full version: Mässan
Sollan
Var på mässan både torsdag o fredag. Härligt! Mycket folk men ändå framkomligt. Hade medlemsmärket på, men det borde nog ha varit 50 cm i diameter om man hade haft en chans att se det.... Kanske vippande ovanför huvudet, ungefär som en stingpinne på en cykel.
Kan också konstatera att julrosor var årets mässblomma, stod emot frestelsen för jag anar att den inte är så lättskött.... Kom hem med lite fler fröpåsar (som jag INTE skulle...) och tillbringade gårdagen med att så och skola om. Kan konstatera att det är trångt nu, och var jag ska plantera allt det föredrar jag att inte tänka på... sleep.gif
Köpte lite pelargonsticklingar också och anar att det kan bli nästa samlarintresse.
Hur var det för er på mässan?
/sollan
Ingis
Hejsan.
Jag var också på Mässan i torsdags och handlade klart för mycket och inte med en tanke på var jag ska sätta allt. rolleyes.gif
Men det brukar lösa sig. Jag köpte knölar av Kalla, kanna och underblomma.
Två jättefina pionplantor. (Har haft dem i växthuset på nätterna efter att ha planterat i stora hinkar). Men inatt har det varit, kanske en liten mus, som har bitit av några små skott.
Trädgårdsskor och en "Crazy Daisy". Några nya planteringshinkar blev det också. Lite annat småkrafs som fyra fjärilar och två trollsländor slank också med. Uj, vad dyrt det blev och vad tungt, men kuuuul.
tongue.gif
Hälsningar Ingis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon