Åsa, mälardalen zon 2
Har varit på mässan i dag i trängseln, jag stannade till hos de där tyskarna som säljer olika sorters blåsippor och liknande för hisnande summor tror den dyraste kostade 5000kr. Jag fastnade dock för några Cyclamen coum och tänkte att jag kanske skulle ta och testa och se ifall de trivs hemma hos mig och 40kr lät hyfsat och sorten hette Cyclamen coum silverleaf alba. Nu när jag sitter och söker på nätet så ser jag att Lilla Fiskaregatan tar 155kr st för sorten Silverleaf. Jag ska till mässan i morgon också och jobba så man kanske ska köpa några fler sorter hos de där tyskarna de kanske inte är så dyra iallafall.
Nymphaea
Jag har också fyndat!
Var på mässan i torsdags och kom hem med en ganska stor keiki av Phal. pallens var. Denticulata wub.gif och en keiki (samma goda storlek) av Phal. mariae.wub.gif

100:- stycket var allt jag betalade.
'Moderplantorna' som de komifårn (jag bad så snällt så...) kostade 740:- styck! och det ville inte riktigt min plånbok...
myskmadra
Jag var också en sväng på mässan i förmiddags och strosade runt ett par timmar. Det första (och även det sista ) jag föll för jag var det fantastiska trädet/installationen i mitten av hallen med kyrkogårdsattiraljer. Skön vila från kommersen. Det var även trevligt att gå runt och prata med folket vid de olika föreningarnas montrar. Många entusister som bjöd på sig själva och sina kunskaper. Lite blev det köpt också förstås.....
Det kan nog vara värt ett besök imorgon för den som har möjlighet och lust.
Vårliga hälsningar! smile.gif
benganz
Jag var på mässan i fredags. (min första mässa)
Upplevde den som en "tant mässa" mest pelagonier.
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Åsa, mälardalen zon 2
I år var det ovanligt mycket pelargoner tycker jag med jag brukar inte köpa pelargoner men ändå fick jag med mig en Gösta hem. Det som jag upplever som en försämring är att mässan förr (då den fanns i Sollentuna) hade mera fantasifulla planteringar och installationer, numera är det mest balkongutställning och sedan montrar där man kan köpa div. grejer.
Kajsa
Och jag var på mässan idag, himmel vad mycket folk!
Det blev 4 rosor, många bladsticklingar från S:t Paulasällskapet, pelargoner, två julrosor, en Clematis( Love Child E ) mm
Hur skulle man kunna sett någon med Odla knapp i den röran, omöjligt!
Annki
Tyckte årets mässa mest bestod av trädgårdsmöbler i teak och dyra holländska lökar. Sen hade Lena Linderholm glömt att ta med sig italienska mandelskorpor... sad.gif Nåja, trevligt är det i alla fall att botanisera omkring blanad växter, prylar och glada trädgårdsmänniskor! Men precis som Åsa saknar jag de vackra planteringarna och den tulpan/lök-gata de brukade ha på Sollentunamässan. Och djuren. Höns, kaniner m m.

Lyckades i alla fall sätta sprätt på lite pengar, och kom hem med ytterligare en stjärnpelargon - Fireworks. Så nu är pellissamlingen uppe i 29 arter, varav drygt hälften är stjärnpelargoner. wub.gif Annars blev det inga direkta fynd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon