kristina_t
Nu när snön nästan töat bort helt har vi ett område i trädgården där det står vatten. Olyckligtvis står en liten nyplanterad mini katsura samt ett elefantgräs mitt i pölen. Tror ni jag måste flytta dem därifrån? När jag planterade de satte jag dem medvetet däreftersom jag läst att de gillar fukt-och detta område är det fuktigaste på tomten. Men kanske inte fullt så här mycket vatten-vad tror ni?

Tacksam för råd!
Huggorm
De flesta träd tål tillfällig översvämning vid snösmältningen och katsuran tycker som sagt om vatten. Om bara vattnet rinner undan inom några dagar eller någon vecka är det okej. Elefantgräset vet jag dock inget om.
kristina_t
tack för svar!
jag hade is i magen och lät buskarna vara-och nu nån vecka senare har det sjunkit undan och katsuran har fina knoppar-elefantgräset ser jag ännu inget liv i -men det kommer kanske senare...
Bengalow
Elefantgräset kommer om några veckor. Det är bara att vänta (se annan tråd!!)
kristina_t
okidok-då väntar jag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon