Full version: Pelargon fråga..
Millbertina
Vilket iof är bra, men skall jag skola om dom en gång till? Samt när börjar dom sätta blommor? Kan jag flytta upp dom i mina fönster eller skall dom stå kvar under mina lysrör?

// Camilla



[attachment=75780:DSC00543.JPG]

[attachment=75781:DSC00546.JPG]
Peztis
Jättefina plantor!

Ser ut som att de snart vill ha lite större om fötterna. Är det sticklingar eller frösådd? Frösådd tycker jag tar längre tid på sig att komma igång med blomningen än vad sticklingar gör, sticklingar kan ju sätta igång innan de rotat sig.

Står de svalt under lysrören? Det är ju rätt bra. I fönstren är det ju ofta rätt varmt över elementen. Solen skiner ju rätt mycket nu så de kan dessutom brännas varför de bör skyddas mot solen innan de vänjer sig.
Millbertina
CITAT (Peztis @ 06-04-2013, 14:56) *
Jättefina plantor!

Ser ut som att de snart vill ha lite större om fötterna. Är det sticklingar eller frösådd? Frösådd tycker jag tar längre tid på sig att komma igång med blomningen än vad sticklingar gör, sticklingar kan ju sätta igång innan de rotat sig.

Står de svalt under lysrören? Det är ju rätt bra. I fönstren är det ju ofta rätt varmt över elementen. Solen skiner ju rätt mycket nu så de kan dessutom brännas varför de bör skyddas mot solen innan de vänjer sig.


Hej Peztis,

Dom är frösådda. Då gör jag som så att dom får komma i lite större krukor rolleyes.gif Dom står i min källare där det är ca. 18-20 grader under kallvita lysrör.

Kanon o tack för ditt svar smiley_small_hug.gif

Camilla
jaj-51
Lite större kruka, vatten, gödning och en blomsterpinne så kan det växa så här mycket på ett år.
Lycka till.


Övervintrat i Vardagsrummet.jpg

Peztis
Och om det är starkväxande pelargoner... biggrin.gif
Millbertina
Jisses vad stora dom var..men fina ;o)
jaj-51
CITAT (Peztis @ 06-04-2013, 19:42) *
Och om det är starkväxande pelargoner... biggrin.gif


Ja vist är de starkväxande, kraftig växande och högväxande så lockar det fram mitt samlarbegär tummenupp.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon