Full version: ogooglebar
jaj-51
Kände bara för att skriva det censurerade ordet ogooglebar.

Upptäckte att min ordlista saknar det nya censurerade ordet ogooglebar också.

Googlade och det blev 335.000 träffar ja nog lärde Google mig ett nytt ord tummenupp.gif
Berith
Såg på nyhetsprogrammen igår att dom pratade om detta ordet. Jag hade aldrig hört talas om det tidigare. Kan ju varit flera som upptäckte det först igår, och då blev det ju verkligen ett ord att lägga märke till och komma ihåg. Kanske inte riktigt vad dom hade tänkt sej, dom som tog fram det igår för att plocka bort det. rolleyes.gif
malcolm
Det går inte att ta bort ord, det folk använder finns kvar och det är väl så språket utvecklats.
Gossen Ruda
När det gäller varumärkesskydd för större utländska företag, företrädesvis amerikanska, kan man inte blanda in förstånd och liknande parametrar. Allt skall skyddas hur galet det än är. Från modelljärnvägsvärlden finns det exempel på am. järnvägsbolag som kräver royaltyersättningar om deras färgschema målas på modellok.
Bee
Ett vackert och mycket praktiskt ord. Man förstår direkt vad det betyder.
Trist att Google inte fattar att ord som "googla" eller "ogooglebar" inte direkt syftar på företaget G utan på fenomenet som sådant.

Har Masonite, Vespa mfl företag tyckt illa vara att deras namn blivit fenomen?

För flera år sen var ordet "xeroxa" på gång i främst USA (utan "a"-et då). Betydde att kopiera ett papper, typ "I'll just xerox this paper before you get it back".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon