emmak
Hej!
Skulle vara tacksam om ni kunde offra 1 minut och svara på en undersökning som hör till vårt examensarbete.

Tack på förhand!
MVH Emma

LÄNK TILL UNDERSÖKNINGEN:
https://survey.enalyzer.com/?pid=k3deguka
Eva i Skåne
Får jag vara nyfiken och undra hur denna undersökningen hamnade på ett trädgårdsforum? Inte för att det gör något. Småprat handlar om allt möjligt.

Jag började svara på undersökningen, men tyvärr ser jag ingen skillnad på de tre bilarna så jag fick avbryta confused.gif
Klint
Ja nog har jag någon minut men nog var frågorna knepiga?
*Stintan*
Fast det fanns ju en markant skillnad på dom faktiskt. biggrin.gif
Eva i Skåne
Jag är inte intresserad av bilar, så det är nog mitt bristande intresse som spelade mig ett spratt smile.gif
Eva i Skåne
Okej, jag gjorde ett försök till och kunde upptäcka skillnader, åtminstone mellan de svart och grå bilarna flirting.gif Nej, även på varje sida.
Men om den ena var snyggare än den andra??? Tja, jag kryssade för, men det är nog inget jag skulle hänga upp mig på i verkligheten.




En bil är ett transportmedel som ska starta snällt när jag ska köra och inte bråka med mig. Sen får den gärna ha fungerande värmesystem och AC.
Utseendet är egalt.
*Stintan*
CITAT (Eva i Skåne @ 20-03-2013, 17:31) *
Okej, jag gjorde ett försök till och kunde upptäcka skillnader, åtminstone mellan de svart och grå bilarna flirting.gif Nej, även på varje sida.
Men om den ena var snyggare än den andra??? Tja, jag kryssade för, men det är nog inget jag skulle hänga upp mig på i verkligheten.




En bil är ett transportmedel som ska starta snällt när jag ska köra och inte bråka med mig. Sen får den gärna ha fungerande värmesystem och AC.
Utseendet är egalt.


tummenupp.gif
Huggorm
Det vackra med mittmotor ligger i köregenskaperna och inte i det visuella wink.gif
Eva i Skåne
Jag vet inte vad mittmotor innebär, men undersökningen handlade ju bara om utseendet på bilarna.
Motti
Helt min grej älskar den undersöknigen efter som jag älskar bilar och deras utsende ,bilar ska vara vackra :)och ha lite under huven .
Fjortispower
Kul undersökning, men kunde inte se skillnad på någon av bilarna unsure.gif
Aqvakul
Bilarna var verkligen "snarlika"...
Motti
Skillnaden låg i noslängden och länged i bakdelen ! personligen gillar jag bilar med lång nos och kort bakdel och gärna strömlinje foramde och låga .
Anki på Öland
Inte bara snarlika, det var exakt samma bil!

CITAT (Motti @ 20-03-2013, 21:37) *
Skillnaden låg i noslängden och länged i bakdelen ! personligen gillar jag bilar med lång nos och kort bakdel och gärna strömlinje foramde och låga .

En synvilla, det var 3 likadana bilar där du skulle säga vilken som var snyggast.
Motti
Då får du nog ta dig en titt till och ta fram måttbandet !det var en klar skillnad på noslängd och bakdel =längden på bilen .
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 20-03-2013, 21:39) *
Inte bara snarlika, det var exakt samma bil!
En synvilla, det var 3 likadana bilar där du skulle säga vilken som var snyggast.

Nej, de var inte likadana. En var en normal bild på bilen, medan en bild hade framhjulet lite framflyttat och den sista bilden hade det bakflyttat.
Motti
Alla tre bilderna handlade om noslängd och längden på bakdelen !svårare än så var det inte !samma bil men i olika längder .
Huggorm
CITAT (Motti @ 20-03-2013, 21:49) *
Alla tre bilderna handlade om noslängd och längden på bakdelen !svårare än så var det inte !samma bil men i olika längder .

I sådana fall har vi inte sett på samma bilder, för jag såg inga skillnader bak. Det enda jag såg var framhjulets placering.
Motti
Då får du plocka fram ditt måttband och mäta !
Fjortispower
CITAT (Huggorm @ 20-03-2013, 21:45) *
Nej, de var inte likadana. En var en normal bild på bilen, medan en bild hade framhjulet lite framflyttat och den sista bilden hade det bakflyttat.

Ja! Tog en titt igen så såg man ju tydligt!
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 20-03-2013, 21:54) *
...... Det enda jag såg var framhjulets placering.

Du har rätt, framhjulet var olika placerat!
Motti
Ja det handlade om front och bakdel ! det vill säga längden på bak och fram .
Anki på Öland
Nej det handlade om att framhjulet var flyttat så den såg längre eller kortare ut!
gunsta
Jag kunde bara se skillnad fram - framhjulet var flyttat. Bak kunde jag inte se någon skillnad - men jag har säkert fel.
Motti
Ta fram era måttband och mät på bilden ! så ser ni skillnaden .
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 21-03-2013, 00:01) *
Ta fram era måttband och mät på bilden ! så ser ni skillnaden .

Har du gjort det??
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 20-03-2013, 23:10) *
Nej det handlade om att framhjulet var flyttat så den såg längre eller kortare ut!

Så uppfattade jag det också...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men vad handlar det hela om egentligen?
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-03-2013, 10:13) *
Men vad handlar det hela om egentligen?

Kanske ett Östgötatroll som vill komma hit och bråka? laugh.gif Nej, jag tror nog det är seriöst men deltar ändå inte. Jag har lite motstånd mot sådant som när en person reggar sig här enbart för att ställa frågor om något som inte handlar det minsta om vad forumet skall handla om.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 21-03-2013, 10:34) *
Kanske ett Östgötatroll som vill komma hit och bråka? laugh.gif Nej, jag tror nog det är seriöst men deltar ändå inte. Jag har lite motstånd mot sådant som när en person reggar sig här enbart för att ställa frågor om något som inte handlar det minsta om vad forumet skall handla om.


Jag reagerar alltid negativt när någon bara ställer in en länk utan att förklara vad det handlar om. Examensarbete ja men vilken?
pejori
CITAT (Huggorm @ 20-03-2013, 21:54) *
I sådana fall har vi inte sett på samma bilder, för jag såg inga skillnader bak. Det enda jag såg var framhjulets placering.


Såg inte heller skillnad på baken, men att framhjulet låg längre bak, syntes tydligt.
Avståndet mellan däck och front var stort. (gör om undersökningen, så ser ni det) tummenupp.gif
emmak
Får tacka för er som svarat på denna undersökning.
Det ÄR skillnad på de tre bilar som jämförs vid varje fråga. Det är ingen stor skillnad men den finns där. Tack till er som såg detta wink.gif

Vi la undersökningen på denna sidan för att få spridning på kön, intressen, ålder osv!

Ni som inte har svarat, gör det gärna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon