LindaA
Skulle vilja ha förslag på vad för växt man kan ge till en herre i 60-årspresent idag? Pris runt 500 kronor.
Gärna något speciellt, men bör inte vara helt omöjlig att klara för en amatör. tongue.gif
Hannele
Jag uppskattade Presentkort till plantskola på min födelsedag...
Jag kunde handla vad jag ville, när jag ville och plantera, när jag hade tid.
lolo
Hej! Min mor fyllde också 60 år nyligen och hon fick också ett presentkort hos en handelsträdgård av min bror. Tyckte det var en kanonidé! Men om man absolut hellre vill köpa en fin krukväxt, så föreslår jag ett besök hos en handelsträdgård eller blomsteraffär som ofta har större exemplar av lättskötta växter. En amazonlilja eller mönjelilja (clivia) kanske vore nåt? Lättskötta båda två och blommar troget år från år. Även en High Chaparall av större storlek är ju speciell, även den lättskött. Såg förresten en person på nätet som ville bli av med sin stora High Chaparall pga platsbrist..... Det finns ju många fler alternativ också, men nu fick du några förslag i alla fall. En stor garderobsblomma är inte heller fel! De kan du köpa överallt.mvh Ann-Louise smile.gif
Zanna
Med Lindas fråga kom jag på att jag kan köpa en växt till en kompis som fyller 40 år - bra idé Linda!

Skulle vilja köpa någon buske/träd som kan växa genom åren, kanske ormhassel, den tycker jag är vacker. Kanske en ros? Någon som har förslag? De är nog inte så jätte intresserade av trädgård - än - men flyttade till hus med stor tomt förra sommaren. Har en öppen trädgård och mycket sol. Jorden vet jag inte hur den är. De bor nedanför ett väldigt högt berg men har stora ängar runtom. Antar att de har zon 3-4.
LindaA
Zanna, tacka inte mig för förslaget, jag lade in frågan eftersom min vännina behövde hjälp, jag frågade istället för henne...!
Pratade med henne nyss, det hade blivit en palm av något slag, en stor historia tydligen. Hoppas att födelsedagsbarnet blir förtjust!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon