Sidor: 1, 2, 3
silos


Jag har läst i bibeln att Jesus har sagt att vi blev skapade till Guds avbild on jag nu minns rätt,men jag kommer inte ihåg om Jesus sa att vi alla är gudar.

Och jag har läst att reinkarnation läran togs bort från bibeln av Vatikanen!

Vad säger ni andra om det hela?
silos
http://bibelfokus.se/node/154
Här hittade jag en bra svar på min fråga!
Chili Linkan
Så sant så sant, vatikanen gör massa tok för sin egen vinning. Med risk för att bli lynchad så är det så med alla världsreligionerna idag.

Just vatikanen om man ska ge dem en titel så är inte kristna de rätta, satanister ligger dem närmast till hands.

Reinkarnations principen och så vidare. Bygger på att vi alla är en del av samma medvetande "gudsmedvetande".

En som förklarar detta mycket bra är Martinus. En dansk snubbe som skrev många böcker. En del små böcker, sedan en serie som heter livets bok.
silos
Hittade detta om reinkarnation:
http://bibelfokus.se/question/080909-1

Och saken är den att inte vill jag komma tillbaka till jorden som en annan människa efter döden,jag vill ju möta Jesus!

CITAT (Chili Linkan @ 09-03-2013, 19:09) *
Så sant så sant, vatikanen gör massa tok för sin egen vinning. Med risk för att bli lynchad så är det så med alla världsreligionerna idag.

Just vatikanen om man ska ge dem en titel så är inte kristna de rätta, satanister ligger dem närmast till hands.

Reinkarnations principen och så vidare. Bygger på att vi alla är en del av samma medvetande "gudsmedvetande".

En som förklarar detta mycket bra är Martinus. En dansk snubbe som skrev många böcker. En del små böcker, sedan en serie som heter livets bok.


Religionerna har tyvärr orsakat mycket elände!!!
Chili Linkan
Reinkarnationen förenklat: Människan är bara din fysiska kropp, som en bil om du så vill, spelar ingen roll vilken bil du får utan vad du gör med den. Det som man ska jobba på och bygga upp är själen som för evigt är densamma. Och det är inte ens säkert man blir en människa enligt reinkarnationsprincipen, du kan likväl bli ett djur.
Vad du blir och vart du hamnar beror framför allt på dina medvetna val här i livet.

Det lät kanske som om det inte spelar nån roll hur du behandlar din "bil" (läs kropp), så menar jag såklart inte.
Ugglemormor
Vi alla är i olika fas med vår andliga utveckling och meningen är väl att man fortsätter att utvecklas vid de olika tillfällen vi kommer ner till jordeliv.
En del har kommit mycket längre än någon som är en yngre själ.
Dock tror jag inte på den delen att man kan bli ett djur, det rimmar illa när/om man har en kontakt med sitt inre och de som kan se hur andarna fungerar så förstår man det bättre och då passar det inte in i olika tron...
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 09-03-2013, 19:55) *
Vi alla är i olika fas med vår andliga utveckling och meningen är väl att man fortsätter att utvecklas vid de olika tillfällen vi kommer ner till jordeliv.
En del har kommit mycket längre än någon som är en yngre själ.
Dock tror jag inte på den delen att man kan bli ett djur, det rimmar illa när/om man har en kontakt med sitt inre och de som kan se hur andarna fungerar så förstår man det bättre och då passar det inte in i olika tron...


Sett ur Theravada buddistiskt perspektiv är det Karma/Kamma som avgör den saken. Har man gjort mycket oskickligt så nygenererar ditt Karma ett liv som djur eller insekt eller i värsta fall en parasit. har man levt väldigt skickligt genererar karma ett mer upplyst liv.
Men där handlar det inte om reinkarnation utan om att "karmat" återföds i en ny livsform, eftersom människan inte har någon evig själ, själen dör med kroppen.
Chili Linkan
Själen dör inte med kroppen, och kroppen behöver inte alltid vara människa. Behöver inte vara djur heller, kan vara växter, mineraler you name it. Allt har ett medvetande.

Hur menar du att själen dör och att någon annan sedan får din dåliga karma? I så fall vore det ju bara att leva fan bäst man ville och någon annan fick sota för din karma? Eller så förstår jag inte hur du menar.
malarmaster
CITAT (Chili Linkan @ 09-03-2013, 19:35) *
Reinkarnationen förenklat: Människan är bara din fysiska kropp, som en bil om du så vill, spelar ingen roll vilken bil du får utan vad du gör med den. Det som man ska jobba på och bygga upp är själen som för evigt är densamma. Och det är inte ens säkert man blir en människa enligt reinkarnationsprincipen, du kan likväl bli ett djur.
Vad du blir och vart du hamnar beror framför allt på dina medvetna val här i livet.

Det lät kanske som om det inte spelar nån roll hur du behandlar din "bil" (läs kropp), så menar jag såklart inte.

det stämmer i stort men du kan aldrig återfödas som djur,insekt m.m.du kan aldrig straffas med en återfödning till en lägre varelse,straff förekommer inte på andra sidan.

vitsen med reinkarnation är att din själ skall utvecklas och så småningom integreras i "gudsmedvetandet".
dina val i detta livet påverkar ditt kommande såtillvida att du får en läxa ,en uppgift som du skall klara inför varje liv.ditt liv planeras så att du kommer att ställas inför svårigheter som du skall lära dig handskas med och på så sätt utveckla din själ.
klarar du inte uppgiften får du ett reprisliv(kvarsittning) . mellan varje reinkarnation sker en återhämtning samt en utvärdering.hur långt mellan reinkarnationerna är olika,det beslutet fattar man själv i samråd med sina guider likaså vad man skall lära sig i kommande reinkarnation.
ovanstående är vad jag lärt mig genom mina mediala kontakter samt vad andra insatta lär ut.
det är alltså inget religionsbundet då religion inte existerar på "andra" sidan.
andra sidan är ju vårt egentliga hem,jordelivet i en kropp är ju bara en läroresa i många hundra,kanske tusentals reinkarnationer,mycket beroende på takten i i vår själsliga utveckling.
det finns alltså själar i alla utvecklingsgrader på jorden,generellt kan man säga ju mer utvecklad desto mer tolerant och kärleksfull.med utvecklingsgraden följer också sökandet efter andligheten . ulf
malarmaster
CITAT (Jubbe063 @ 09-03-2013, 20:05) *
Sett ur Theravada buddistiskt perspektiv är det Karma/Kamma som avgör den saken. Har man gjort mycket oskickligt så nygenererar ditt Karma ett liv som djur eller insekt eller i värsta fall en parasit. har man levt väldigt skickligt genererar karma ett mer upplyst liv.
Men där handlar det inte om reinkarnation utan om att "karmat" återföds i en ny livsform, eftersom människan inte har någon evig själ, själen dör med kroppen.

detta är sett ur ett religiöst perspektiv.
kristendomen har sin syn på saken,likaså islam. Om någon har rätt?
problemet med religioner är att de oftast fastnar i ett låst läge,doktriner slås fast och gäller för sanning.
sökare är inte välkommna,särskilt om de ifrågasätter dessa "sanningar".
Bättre då att själv söka sanningen ? det är inte svårt om man vill.hjälp finnes om man vill komma igång,lägg bara all religion och förutfattade meningar åt sidan.de är oftast bara till hinder.
just nu har vi i västvärlden alla möjligheter,vi har en religiös frihet som aldrig tidigare funnits i vår civilisation.
nu riskerar vi inte avrättning,bränning på bål m.m som tidigare sökare utsattes för. ulf
silos
CITAT (malarmaster @ 09-03-2013, 20:39) *
det stämmer i stort men du kan aldrig återfödas som djur,insekt m.m.du kan aldrig straffas med en återfödning till en lägre varelse,straff förekommer inte på andra sidan.

vitsen med reinkarnation är att din själ skall utvecklas och så småningom integreras i "gudsmedvetandet".
dina val i detta livet påverkar ditt kommande såtillvida att du får en läxa ,en uppgift som du skall klara inför varje liv.ditt liv planeras så att du kommer att ställas inför svårigheter som du skall lära dig handskas med och på så sätt utveckla din själ.
klarar du inte uppgiften får du ett reprisliv(kvarsittning) . mellan varje reinkarnation sker en återhämtning samt en utvärdering.hur långt mellan reinkarnationerna är olika,det beslutet fattar man själv i samråd med sina guider likaså vad man skall lära sig i kommande reinkarnation.
ovanstående är vad jag lärt mig genom mina mediala kontakter samt vad andra insatta lär ut.
det är alltså inget religionsbundet då religion inte existerar på "andra" sidan.
andra sidan är ju vårt egentliga hem,jordelivet i en kropp är ju bara en läroresa i många hundra,kanske tusentals reinkarnationer,mycket beroende på takten i i vår själsliga utveckling.
det finns alltså själar i alla utvecklingsgrader på jorden,generellt kan man säga ju mer utvecklad desto mer tolerant och kärleksfull.med utvecklingsgraden följer också sökandet efter andligheten . ulf


Hur vet du allt detta?Har du egna erfarenheter från andra sidan,från andra liv?
malarmaster
CITAT (silos @ 09-03-2013, 21:03) *
Hur vet du allt detta?Har du egna erfarenheter från andra sidan,från andra liv?

från två källor.källa ett: andra medier som jag dels träffat själv och genom litteratur,skrivna av insatta medier.
det finns hur mycket litteratur i ämnet som helst,det gäller bara att sovra de mindre insatta (som skriver böcker baserade på andrahandsuppgifter i främsta syftet att tjäna pengar) till de som är medium och skriver ner sina erfarenheter.

Källa två. egna erfarenheter.jag har kontakt med andra sidan och kan alltså tala med "andar".
de förmedlar kunskap om hur livet där är samt vad syftet med jordelivet är.
mitt sökande efter kunskap kom i och med min fars övergång("död") då han själv var sökare och följaktligen tog kontakt. genom flera års självstudier har jag nu kommit till det stadium då jag själv kan få kontakt med "avlidna" och få förstahandskunskaper.jag verkar inte som medium utan söker främst för min egen skull.dock har jag hela livet sett "spöken" och upplevt olika fenomen så någon form av gåva har jag kanske.
jag känner ett flertal duktiga medium som hjälper andra med kontakter och som har likartad kunskap som jag.
man kan genom träning komma så långt att man själv kan besöka andra sidan.dit har jag inte kommit och har heller inga ambitioner till det.Tids nog kommer man ändå hem.

inom parantes så är jorden inte den enda destinationen för reinkarnation.det finns många världar och civilisationer i universum.syftet med dem är detsamma som för vår jord,att vara en skola.

men detta har vi ju diskuterat innan,Silos. i andra trådar. ulf
Jubbe063
CITAT (Chili Linkan @ 09-03-2013, 20:32) *
Själen dör inte med kroppen, och kroppen behöver inte alltid vara människa. Behöver inte vara djur heller, kan vara växter, mineraler you name it. Allt har ett medvetande.

Hur menar du att själen dör och att någon annan sedan får din dåliga karma? I så fall vore det ju bara att leva fan bäst man ville och någon annan fick sota för din karma? Eller så förstår jag inte hur du menar.


Det är komplicerat, tar för mycket tid att ge fullständig information kring kammalagarna. Men lite kort kring dina frågor.

a) Inte gåligt karma, Karma ör varken dåligt eller bra, bara så att det antingen leder mot högre eller lägre utvecklingsnivå i nästa liv.

b) Nej, det är ingen annan som får sota för ditt karma. Det är ditt karma som lever vidare kan man slarvigt säga trots att det är mer komplicerat än så. Skulle lika slarvigt säga att liksom reinkarnation innebär återfödelse så är det inom Theravadan så att "du" återföds i ett evigt kretslopp till "du" uppnår upplysning och slutar återfödas o hamnar i Nibbana för att sen bli ett med alltet. Men "du" återföds inte som samma person med samma personlighet, minnen och funktion. Utan mer att din livskraft återföds men inte ditt ego, din själ eller din personlighet.

Men som sagt, nu gav jag liknelser mycket slarvigt och förenklat im absurdum. Tog mig nästan 20 år att förstå någorlunda kamma-lagarna. Är du intresserad ska du besöka ett Theravadaforum eller prata med munkar, men tar nog rätt många timmar att få grepp om. Buddhistisk tro bygger på en helt annan filosofi och världsbild än den som västerlänningar är uppfödda med.
Konceptet om "skuld", "vinning", själ, ego och person finns inte i samma form och inte så lätt att översätta till ett sätt som passar det västerländska sättet att tänka.
Jubbe063
CITAT (malarmaster @ 09-03-2013, 20:54) *
detta är sett ur ett religiöst perspektiv.
kristendomen har sin syn på saken,likaså islam. Om någon har rätt?
problemet med religioner är att de oftast fastnar i ett låst läge,doktriner slås fast och gäller för sanning.
sökare är inte välkommna,särskilt om de ifrågasätter dessa "sanningar".
Bättre då att själv söka sanningen ? det är inte svårt om man vill.hjälp finnes om man vill komma igång,lägg bara all religion och förutfattade meningar åt sidan.de är oftast bara till hinder.
just nu har vi i västvärlden alla möjligheter,vi har en religiös frihet som aldrig tidigare funnits i vår civilisation.
nu riskerar vi inte avrättning,bränning på bål m.m som tidigare sökare utsattes för. ulf


Hmm, tror inte du fattat Theravadan då. Finns ingen fastslagen sanning, var och en måste finna sanningen själv genom sitt eget liv. Ingen kan servera den åt dig, du måste finna den själv.

Men nu var ju inte mitt inlägg du citerade ett sätt att framhålla Theravadan utan bara sa att enligt den finns inte reinkarnation och själ. Alltså ytterligare en aspekt och synsätt som komplement til reinkarnation, ateism, islam, judendom, asatro och nyandlighet. Ytterligare en nyans av alla de livsfilosofier som finns i världen.
Chili Linkan
Så du menar att jag kan fast jag vet om hur det funkar, ägna mig åt blodsoffer, mord och andra vidrigheter utan att bestraffas? Det är inte för mig logiskt på något vis, du säger ju själv att vi återföds med en läxa. Om jag gör medvetna val tex att mörda nån fast jag vet att jag inte borde, och jag verkligen inte behövde göra det, går jag då ostraffad? Sett ur ett kosmiskt perspektiv.
Chili Linkan
Vad är det för läxa du pratar om? Kan inte den jämnställas med ordet "bestraffning" i den meningen att om du inte skött dig och gjort ditt bästa av situationen så blir det bakläxa?

Gåvan har alla, det är bara frågan om hur långt man kommit i sin andliga utveckling, vi är alla på olika utvecklings stadier här. Men det mesta här i livet är konstruerat så man ska se till det materiella och trycka bort den andliga biten, detta har man lyckats med väldigt bra, men folk verkar vakna mer och mer nu.
silos
Tack för alla era svar!

Jag är verkligen tacksam och glad för att jag tror på Jesus Kristus!

Hemska tanken att vi inte skulle vara personer alltså även efter döden.....den dagen vi får möta Jesus!
Och ännu hemskare om vi vandrade i den andliga sfären som "spöken"!

Tanken på att komma tillbaka till denna vår jord gång på gång och ändå inte komma ihåg vad vi i sådana fall behöver lära oss:NEJ det är INGET fö mig!!!!

Enligt bibeln så är allt detta lurendrejeri från Satan och jag tror på det som står i bibeln!

Men var och måste själv söka sanningen!
silos
Nu startar jag ett nytt tråd om andliga frågor och jag tänker att det finns många av oss som är intresserade av andligheten.

Ja,visst finns det forum för sådana frågor,men det vore ju roligt att diskutera andlighet med vänner här på småprat....så tänker jag i alla fall.

Reinkarnation,
livet efter döden,
andevarelser,
olika sätt att tro,
religioner,
orber,
etc.........

Det finns ju hur mycket som helst att diskutera!


silos
Kan vi fortsätta diskussionerna om reinkarnation och annat andligt inne på mitt nya tråd om andlighet!?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men Silos varför inte bara fortsätta i den andra tråden?
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-03-2013, 09:48) *
Men Silos varför inte bara fortsätta i den andra tråden?


Därför att att den tråden handlade om Jesus hade sagt att vi skulle vara gudar!
Hela namnet på tråden skulle ju vara missvisande!
*Stintan*
[attachment=75367:376239_3...525339_n.jpg]
Ugglemormor
Stintans bild säger ALLT. ........ tummenupp.gif
silos
Fin budskap Stintan! tummenupp.gif
Gossen Ruda
Rudans evangelium är enkelt, allt sådant är bluff. Det finns inget mer än vad som finns i verkligheten. Gudar, religioner, andar, själar med själavandringar, allt är påhittat av människor för människor. Istället för att grubbla över dylika ting är det bättre att försöka påverka sin vardag själv i rätt riktning, vart det nu bär. Jag kräver inte att andra skall tänka samma men den som vill påverka mig får komma med bevis, påtagliga och verkliga bevis.
Ugglemormor
Gossen Ruda,

Jag vet mycket väl att allt inte kan bevisas och respekterar fullt ut dina åsikter även att de inte stämmer med mina, men vill icke pressa på någon något och det man inte vill befatta sig med är väl bäst att skrålla förbi.

Dessa frågor som silos tar upp är verkliga för hennes del och även en vädjan att få veta andras ideér, så det är väl inte så illa ment.
Jag håller mina åsikter för mig själv om dessa saker.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2013, 12:11) *
Rudans evangelium är enkelt, allt sådant är bluff. Det finns inget mer än vad som finns i verkligheten. Gudar, religioner, andar, själar med själavandringar, allt är påhittat av människor för människor. Istället för att grubbla över dylika ting är det bättre att försöka påverka sin vardag själv i rätt riktning, vart det nu bär. Jag kräver inte att andra skall tänka samma men den som vill påverka mig får komma med bevis, påtagliga och verkliga bevis.


Ja,det är sant för dig och det respekterar jag,men jag är övertygad om att du kommer att veta hur allting är....om inte före så efter din död!

Med detta påstår jag absolut inte att jag själv skulle veta allting,men jag tror på Jesus Kristus!
pejori
CITAT (Ugglemormor @ 10-03-2013, 12:21) *
Gossen Ruda,

Jag vet mycket väl att allt inte kan bevisas och respekterar fullt ut dina åsikter även att de inte stämmer med mina, men vill icke pressa på någon något och det man inte vill befatta sig med är väl bäst att skrålla förbi.

Dessa frågor som silos tar upp är verkliga för hennes del och även en vädjan att få veta andras ideér, så det är väl inte så illa ment.
Jag håller mina åsikter för mig själv om dessa saker.


Vill du med det påstå att det bara får vara "hålla med" inlägg i denna tråden???

CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2013, 12:11) *
Rudans evangelium är enkelt, allt sådant är bluff. Det finns inget mer än vad som finns i verkligheten. Gudar, religioner, andar, själar med själavandringar, allt är påhittat av människor för människor. Istället för att grubbla över dylika ting är det bättre att försöka påverka sin vardag själv i rätt riktning, vart det nu bär. Jag kräver inte att andra skall tänka samma men den som vill påverka mig får komma med bevis, påtagliga och verkliga bevis.


Ligger något i det, men jag är inte riktigt lika kategorisk som du är. giggle.gif
Motsatsen är heller inte bevisad. innocent.gif
silos
Förresten Gossen Ruda,hur kommer det sig att du tror endast på det som synns och kan bevisas med vetenskapliga studier,har du varit på det viset sedan barndomen?Vill du inte svara så är det okej,men jag erkänner villigt att jag är nyfiken!
*Stintan*
Det är nog det största misstaget människor gjort och gör, att försöka pådyvla andra sin egen tro.
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 10-03-2013, 12:30) *
Förresten Gossen Ruda,hur kommer det sig att du tror endast på det som synns och kan bevisas med vetenskapliga studier,har du varit på det viset sedan barndomen?Vill du inte svara så är det okej,men jag erkänner villigt att jag är nyfiken!

Sen skoltiden, hur det var innan kommer jag inte ihåg. Lyckligtvis är jag uppvuxen med föräldrar som inte själva var religiösa på något sätt så jag fick forma livet själv.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 10-03-2013, 12:31) *
Det är nog det största misstaget människor gjort och gör, att försöka pådyvla andra sin egen tro.


Visst är det så.
Många är väldigt kategoriska i sitt predikande och ska alltid ha rätt. tummenupp.gif
Ibland även när dom har helt fel.. giggle.gif
Ugglemormor
pejori,

Jag uppfattade inte vad du menar?


Stintan.

Jag tror att det är de som inte har fattat påängen att inte ge sig på andra med sitt...... och här menar jag även det som hände under medeltiden när prästerna hade endast befogenhet att pressa sin tro på människorna.
De hade ju klarat sig med sina egna tankar och tro årtusenden innan, så det var inget nytt under solen.
Tycker synd om dem som inte fick vara/tro som de ville.....
Med tidens gång hade även de kanske sett sakerna i en annan belysning om inte prästernas och makthavarnas makt gått så långt att de högg halsen av en om man inte gick med på deras linje......
silos
CITAT (*Stintan* @ 10-03-2013, 12:31) *
Det är nog det största misstaget människor gjort och gör, att försöka pådyvla andra sin egen tro.


Det har du rätt i,men jag hoppas att du inte uppfattar mitt tråd om andlighet som pådyvlan av min tro,för jag är bara intresserad av allt som har med andlighet att göra!

CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2013, 12:38) *
Sen skoltiden, hur det var innan kommer jag inte ihåg. Lyckligtvis är jag uppvuxen med föräldrar som inte själva var religiösa på något sätt så jag fick forma livet själv.


Tack för ditt svar!
Vad det gäller mig så var min pappa ateist och mamma gick på JV möten.
Gossen Ruda
Läste just att forskare har uppskattat att sen Homo sapiens dök upp för 50000 år sen har det funnits drygt 100 miljarder människor på jorden. Det är trångt i andevärlden. rolleyes.gif Siffran är något osäker, folkbokföringen var dålig i början.
pejori
CITAT (Ugglemormor @ 10-03-2013, 12:41) *
pejori,

Jag uppfattade inte vad du menar?


Du skrev " det man inte vill befatta sig med är väl bäst att skrålla förbi."

Då frågade jag om det bara ska vara "hållamed" inlägg,
Tolkade ditt inlägg som att Man bara ska scrolla förbi det man inte håller med om.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2013, 12:45) *
Läste just att forskare har uppskattat att sen Homo sapiens dök upp för 50000 år sen har det funnits drygt 100 miljarder människor på jorden. Det är trångt i andevärlden. rolleyes.gif Siffran är något osäker, folkbokföringen var dålig i början.


OJ OJ OJ!!!! Men jag personligen tror att det i andevärlden finns ENDAST:Gud,Jesus,Den helige Anden,änglar,keruber altså de goda och Satan med sina fallna änglar(demoner),men jag har ännu inte förstått var dessa onda finns....om de är i jordens atmosfär eller i den så kallade "helvetet"....eftersom jag ej helt fattar vad som stor i bibeln om det!?

Men å andra sidan är andevärlde OÄNDLIG...precis som Gud är!Som jag ser och förstår det hela...

Pejori,jag vill absolut INTE ha hållamed inlägg!!!
pejori
CITAT (silos @ 10-03-2013, 12:56) *
OJ OJ OJ!!!! Men jag personligen tror att det i andevärlden finns ENDAST:Gud,Jesus,Den helige Anden,änglar,keruber altså de goda och Satan med sina fallna änglar(demoner),men jag har ännu inte förstått var dessa onda finns....om de är i jordens atmosfär eller i den så kallade "helvetet"....eftersom jag ej helt fattar vad som stor i bibeln om det!?

Men å andra sidan är andevärlde OÄNDLIG...precis som Gud är!Som jag ser och förstår det hela...

Pejori,jag vill absolut INTE ha hållamed inlägg!!!


Bra. tummenupp.gif
Chili Linkan
CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2013, 12:45) *
Läste just att forskare har uppskattat att sen Homo sapiens dök upp för 50000 år sen har det funnits drygt 100 miljarder människor på jorden. Det är trångt i andevärlden. rolleyes.gif Siffran är något osäker, folkbokföringen var dålig i början.


Man vet ju inte ens när Homo sapiens dök up, och ej heller från vad/vart.
Mollis
Jag tycker att det är trams och att Silos kan hålla det i en tråd, allt om Jesus, Gud och andar.
Chili Linkan
Så ja det blir svårt med den folkbokföringen.


CITAT (Mollis @ 10-03-2013, 12:58) *
Jag tycker att det är trams och att Silos kan hålla det i en tråd, allt om Jesus, Gud och andar.


Vi gnäller väl inte om dina trådar om katter och dylikt? Vad är problemet? Detta är en fri forumsdel, och passar det inte så är det nog säkrast att låta bli den. Ingen som tvingar dig att läsa.
silos
CITAT (Mollis @ 10-03-2013, 12:58) *
Jag tycker att det är trams och att Silos kan hålla det i en tråd, allt om Jesus, Gud och andar.


Det tycker inte jag!
Här blir det mycket mera än bara om Jesus och namnet på trådet visar det tydligare!
Jag skall be moderatorer att ta bort det andra trådet!
Mollis
CITAT (silos @ 10-03-2013, 13:03) *
Det tycker inte jag!
Här blir det mycket mera än bara om Jesus och namnet på trådet visar det tydligare!
Jag skall be moderatorer att ta bort det andra trådet!



Jaha, men för många trådar om Jesus och gud är helt ok?
Ugglemormor
Pejori,

Jo, jag menar att det man inte har något intresse av och tycker inte alls om det som någon skrivit om så enklast är det att skrålla vidare och låta det vara åt dem som håller på med en diskussion man inte vill/tror på, det är enklast för är man för anti så blir den diskussionen snart en trasslig härva.......

Jag läser en hel del här när jag vilar, men befattar mig inte med ämnen som jag inget vet/inte gillar ---- men jag tror dock att detta ger mig något nytt att tänka på, så inget fel i det då.....
Man samlar ju kunskaper av många olika håll, en bit där och en här osv....... tummenupp.gif
silos
CITAT (Mollis @ 10-03-2013, 13:07) *
Jaha, men för många trådar om Jesus och gud är helt ok?


Jag vill helst ha bort det andra trådet som jag skrev!

Men vad menar du med din fråga här?

CITAT (Ugglemormor @ 10-03-2013, 13:15) *
Pejori,

Jo, jag menar att det man inte har något intresse av och tycker inte alls om det som någon skrivit om så enklast är det att skrålla vidare och låta det vara åt dem som håller på med en diskussion man inte vill/tror på, det är enklast för är man för anti så blir den diskussionen snart en trasslig härva.......

Jag läser en hel del här när jag vilar, men befattar mig inte med ämnen som jag inget vet/inte gillar ---- men jag tror dock att detta ger mig något nytt att tänka på, så inget fel i det då.....
Man samlar ju kunskaper av många olika håll, en bit där och en här osv....... tummenupp.gif


Bra tänkt Ugglis! tummenupp.gif

CITAT (Mollis @ 10-03-2013, 12:58) *
Jag tycker att det är trams och att Silos kan hålla det i en tråd, allt om Jesus, Gud och andar.


Förresten menar du att min tro skulle vara trams?
pejori
CITAT (Ugglemormor @ 10-03-2013, 13:15) *
Pejori,

Jo, jag menar att det man inte har något intresse av och tycker inte alls om det som någon skrivit om så enklast är det att skrålla vidare och låta det vara åt dem som håller på med en diskussion man inte vill/tror på, det är enklast för är man för anti så blir den diskussionen snart en trasslig härva.......

Jag läser en hel del här när jag vilar, men befattar mig inte med ämnen som jag inget vet/inte gillar ---- men jag tror dock att detta ger mig något nytt att tänka på, så inget fel i det då.....
Man samlar ju kunskaper av många olika håll, en bit där och en här osv....... tummenupp.gif


Där håller jag verkligen inte med dig.
Tycker mig märka en tendens om att det är tvärt om, faktiskt.

Även om jag tycker det är trams och inget jag tror på, bör jag ha samma rätt att framföra mina åsikter, som de som håller med har.
Ska man scrolla förbi alla trådar där det finns inlägg man inte håller med om, blir det inte mycket kvar att läsa.

Sedan kan jag nog tycka att denna tråden inte på något vis skiljer sig från "jesustråden"
silos
CITAT (pejori @ 10-03-2013, 13:49) *
Där håller jag verkligen inte med dig.
Tycker mig märka en tendens om att det är tvärt om, faktiskt.

Även om jag tycker det är trams och inget jag tror på, bör jag ha samma rätt att framföra mina åsikter, som de som håller med har.
Ska man scrolla förbi alla trådar där det finns inlägg man inte håller med om, blir det inte mycket kvar att läsa.

Sedan kan jag nog tycka att denna tråden inte på något vis skiljer sig från "jesustråden"


Jag vill att ALLA har rätt att skriva här,hur skulle det annars kunna bli diskussioner,hur skulle man annans ta till sig lärdomar!?
*Stintan*
Kan inte heller se någon större skillnad så jag tycker att man ska slå ihop den här tråden med jesustråden!
pejori
CITAT (silos @ 10-03-2013, 14:02) *
Jag vill att ALLA har rätt att skriva här,hur skulle det annars kunna bli diskussioner,hur skulle man annans ta till sig lärdomar!?


Precis.
Man lär sig hela tiden, genom att diskutera och lyssna på andras åsikter/erfarenheter. tummenupp.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 10-03-2013, 14:09) *
Kan inte heller se någon större skillnad så jag tycker att man ska slå ihop den här tråden med jesustråden!


Men jag vill att Jesustråden skall bort,eller föras hit till denna tråd!

CITAT (pejori @ 10-03-2013, 14:10) *
Precis.
Man lär sig hela tiden, genom att diskutera och lyssna på andras åsikter/erfarenheter. tummenupp.gif


Helt klart är det så! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon