renate
I dag var min sista arbetsdag,lite vemodigt var det när chefen höll tal och överlämnade blommorna,jag skulle ja hålla tacktal, men det fasnade i halsen.Jag lämnade en efterträdare i form av en liten Häxa som har koll på allt.Jag fick en underbar avskedsmiddag på restaurant,så gott som alla kom.Pensionär är jag inte;Jag har ett år semester sedan är jag statstjänsteman.Min chef tyckte det låter mycket bättre än pensionär. tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif smile.gif unsure.gif
Cilla
GRATTIS KRYDDAN!
Jag önskar jag snabbt blev så stor som du... Skulle gärna börja mitt liv som pensionär jag med.
Tänk vad mycket du kan odla!
kerstin z5-6
jag önskar dig Lycka till med det nya liver Renate -
Du kommer att ha fullt upp ! smile.gif smile.gif smile.gif
vickeva
Jaaa, jättegrattis!!! Det låter härligt!!!
Eva i Skåne
Grattis Renate!
Njut av din frihet och önska häxan ett helvete laugh.gif . Det hade jag gjort.

Vilken önskedröm att ha "jobbat färdigt". wub.gif
*Felix matte*
Statstjänsteman rolleyes.gif Så fin titel.... och massor med tid till att odla och rensa ogräs biggrin.gif
Se till att kliva upp i tid om morgnarna så du hinner med allt du planerat laugh.gif
lolo
Grattis Renate till ditt nya "liv"! tongue.gif Njut av dagarna och pyssla och dona nu i din trädgård när du får lust! Sen kan du ju småle åt dina fd arbetskamrater (t.ex "häxan") som fortfarande måste kliva upp tidigt och jobba, utan tid för trädgårdsarbete o dyl./Ann-Louise i Lycksele smile.gif
Saiai
Grattis!
Vad är det för fel på att kallas pensionär? Statstjänsteman låter konstigt när man är kvinna....... ;-)
Jag har många år kvar, trots att jag levt halva livet, efter utbildningen om tre år får jag göra en nystart jag med....med nytt jobb...
Vackra blommor du fick!
Eva St
GRATTIS OCH NJUT AV DIN NYVUNNA FRITID Ha det riktigt riktigt gott!!!!!!!
Eva St
Ti bee
Grattis till nyvunnen frihet!! smile.gif Och med odlar-intresse kan man ju ana vad du kommer att göra i vår/sommar/höst...... rolleyes.gif
Betty
Stort GRATTIS Renate! Det är nu det börjar "la dolche vita"! Ha det underbart! biggrin.gif
andreas i uppsala
Grattis. Det är nu den bästa tiden kommer. Själv får man vänta i ytterligare 50 år, eller mer
renate
Tack snälla ni för alla lyckoönskningar,det värmde hjärtat.Jag kan inte riktig fatta än att jag aldrig ska går till mitt jobb,anm:jag trivdes jättebra där.Jag fick ett "besökskort"som gäller from.idag obegränsad.Mina arbetskamrater gjorde det på datorn med bild(skämtbild på mig).De önskar att jag hälsa på någon gång,jag bor på 5min.avstånd.
Idag skall jag vara i trädgården hela dagen,solen skiner från en molnfri himmel.
Hälsningar till er alla
Renate laugh.gif wub.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Ingrid på Västkusten
Å grattis ifrån mig med - i det fina vädret vilken start!!!

Hälsar Ingrid ( en annen har LÅNGT dit!)
Gunvor Nilsson
Välkommen in i 'klubben', Renate! Ständig semester - helt underbart!
/Gunvor smile.gif
Bettson
Grattis från mig med!


Tänk att kunna äga sin sid.........Underbart

Hälsningar
Bettson
Almdalen
Grattis det måste kännas underbart att just när våren kommer få börja sitt nya liv.

/Ingegerd
LindaA
GRATTIS! Skönt att få börja en ny del av livet såhär i vårsolen...!
Fast de flesta jag känner som gått i pension har tyckt det varit lite konstigt att inte känna sig behövd och har därför engagerat sig i så mycket att de inte har tid att njuta av någon ledig dag... tongue.gif
Själv tycker jag att pensionär är en titel som står för att man har gjort sin del till samhället och därför har rätt att njuta av resten av livet! Har tyvärr ca 35 år kvar tills jag själv får kalla mig pensionär, men som sagt, då har jag kanske gjort mig förtjänt av lite ledighet...! biggrin.gif
Tesa
Jag gratulerar jag med....och avundas dig litegrann (ganska mycket.. rolleyes.gif ..)
Har 30 år kvar jag, hoppas jag får lite SEMESTER innan det är dags.... för sen lär jag inte ha tid så mycket som jag har planerat att göra när jag får pension..... unsure.gif tongue.gif
kryddan
CITAT (Cilla @ 31-03-2004, 21:05)
GRATTIS KRYDDAN!
Jag önskar jag snabbt blev så stor som du... Skulle gärna börja mitt liv som pensionär jag med.
Tänk vad mycket du kan odla!

nämen nu bidde det väl lite tokigt blink.gif Jag har mig veterligen 33 år kvar till pensionen, äve om jag känner mig uråldrig mellan varven smile.gif

Njut Renate - hoppas du får en skön start på frihetstiden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon