Full version: Sex
Sidor: 1, 2, 3, 4
malcolm
Hur viktigt är sex egentligen i ett förhållande och hur länge kan man "hålla på"?
pejori
Jag tror det är åldersrelaterat.
Sedan beror det på, vad du lägger ini begreppet "sex"
Finns fler sätt att tillfredsställa någon, utan att mena "pumpa på"
malcolm
Klart men kan uppfatta sex på olika sätt men för mig handlar det så mycket mer än att "pumpa" på utan handlar mycket om närhet och och ömhet också och just det har nog inget med ålder att göra. Älskar att ligga nära och känna den andres närhet och värme men visst är det häftigt när man kan uppnå den absoluta njutningen tillsammans i en våldsam extas för att sedan bara domna av.
xlxl67
Det finns nog ingen norm för det. Beror nog bla både på ålder o vad man är intresserad av i övrigt. Tror absolut att mga har förhållanden utan att sätta sex som nummer 1. Finns nog ingen norm för kärlek heller. Laddat o intressant ämne smile.gif
Motti
Överskattad gymnastisk övning giggle.gif Sex är inte det viktigaste i ett förhållande det är komunikastionen som är viktigast ! funkar inte den så fungerar inte sex heller .
gunsta
Jag lever (som jag ser det) i ett lyckligt förhållande sedan många år - sex har många ansikten och jag tycker att det är så som det bör för oss. När vi var unga var det på ett vis - nu något lite annorlunda - men samhörigheten och dom gemensamma erfarenheterna spelar in och berikar. Allt har sin tid s a s.
Motti
MEN MAN KAN INTE BYGGA ETT FÖRHÅLLANDE ENBART PÅ SEX ! det vill till så mycket mer !har inget med ålder att göra det har med samförstånd att göra ,om man blir illa behandlad så tänds inte den gnisstan den dör .
gunsta
CITAT (Motti @ 23-02-2013, 23:30) *
MEN MAN KAN INTE BYGGA ETT FÖRHÅLLANDE ENBART PÅ SEX ! det vill till så mycket mer !har inget med ålder att göra det har med samförstånd att göra ,om man blir illa behandlad så tänds inte den gnisstan den dör .



Jag tycker att sex har väldigt mycket med ålder att göra - och jag tror säkert att vissa par kan bygga ett förhållande på enbart sex.
Piccante
CITAT (Motti @ 23-02-2013, 22:31) *
Överskattad gymnastisk övning giggle.gif

Nejdå det är som ett simpass, man använder hela kroppen coolgleam.gif
Motti
Nu blir jag illamående !sex kan man inte leva på och det är inte livets mening ,ett förhållande kan man inte bygga på sex ,många har tror att det ska så vara därav alla skillsmässor i dag .Ett förhållande bygger på helt andra saker i grunden ,sex är ett bonus på ett bra förhållande .
mamamaggan
CITAT (Motti @ 23-02-2013, 22:31) *
Överskattad gymnastisk övning giggle.gif Sex är inte det viktigaste i ett förhållande det är komunikastionen som är viktigast ! funkar inte den så fungerar inte sex heller .



Gymnastisk övning ?

Du har nog missuppfattat sex. Sex är inte bara samlaget utan allt runt omkring. Att man trivs tillsammans , att man respekterar varandra, att man ställer upp för varandra mm mm och det kan leda fram till underbara famntag .

Att se det som en gymnastisk övning är nog mer vanligt när man är tonåring . Med åldern kommer det så mycket mera in i förhållandet , det där som gör det till en så speciell upplevelse och då menar jag inte bara samlaget utan närheten.

Sex = samlaget kan vara viktigt men jag tycker nog att närheten , ömheten osv är mycket viktigare.

Hur länge man kan hålla på ? Det beror ju på hur parternas hälsa är om man kan genomföra ett samlag men ömheten, närheten , respekten mm finns väl där livet ut ?
gunsta
CITAT (Motti @ 23-02-2013, 23:49) *
Nu blir jag illamående !sex kan man inte leva på och det är inte livets mening ,ett förhållande kan man inte bygga på sex ,många har tror att det ska så vara därav alla skillsmässor i dag .Ett förhållande bygger på helt andra saker i grunden ,sex är ett bonus på ett bra förhållande .



Men snälla Motti - vi är alla olika smile.gif .... (och så skall förbli hoppas jag innerligt).
kerstin z5-6
För att återgå till frågan kan man ha sex vid 80 och däröver om man vill , kan ,och har lust.Inget konstigt med det.
Moraliska kakor hör nog inte hemma här.
mamamaggan
CITAT (Motti @ 23-02-2013, 23:49) *
Nu blir jag illamående !sex kan man inte leva på och det är inte livets mening ,ett förhållande kan man inte bygga på sex ,många har tror att det ska så vara därav alla skillsmässor i dag .Ett förhållande bygger på helt andra saker i grunden ,sex är ett bonus på ett bra förhållande .



Blir man illamående av sex = samlag så är det absolut något fel !

Har man en öppen inställning till sex , d v s att den kommer ur närheten , omtanken osv så förstår jag inte hur man kan bli illamående.

Jag tror att många håller med mig att när man är nykär så blir det mycket samlag , det är bara naturligt , men att just det avtar i kvantitet men det blir bättre kvalitet med tiden.

Tycker faktiskt synd om dig Motti om du tycker såhär . Sex är faktiskt livets mening , det finns där för att vi ska se till att det blir barn men inte av plikt utan för att lusten finns .
Motti
Men sent om syven så kan man inte bygga ett långt äktenskap på enbart sex !det handlat om respeckt och att ta hand om varandra också och att respecktera att man är olika .jag har varit gift med samma man i 38 år !men värderar andra saker mer än vårt sexliv .personligen tycker jag att sex är överskattat och framställs i dag som det enda saliggörande i ett förhållande !ett förhållande 'är så mycket mer än sex .Som jag skrev innan fungerar inte relationen i övrigt så fungerar inte sexet heller !
*Stintan*
Sex är överskattat... det tyckte jag inte när jag var ung men jag vill inte ha tillbaka den tiden. Jag tror alltså också att det har med åldern att göra.
gunsta
CITAT (mamamaggan @ 24-02-2013, 00:11) *
Blir man illamående av sex = samlag så är det absolut något fel !

Har man en öppen inställning till sex , d v s att den kommer ur närheten , omtanken osv så förstår jag inte hur man kan bli illamående.

Jag tror att många håller med mig att när man är nykär så blir det mycket samlag , det är bara naturligt , men att just det avtar i kvantitet men det blir bättre kvalitet med tiden.

Tycker faktiskt synd om dig Motti om du tycker såhär . Sex är faktiskt livets mening , det finns där för att vi ska se till att det blir barn men inte av plikt utan för att lusten finns .


Instämmer - sex har funnits hela tiden i mitt liv/förhållande men det har ändrats med åren - inget jag sörjer över - bara det att det är olika nu än när vi var unga och 'vilda' wink.gif - närhet är ledordet nu tycker jag.
Motti
Tycker som Stintan !med åldern så växer andra viktiga saker i ett för hållande ! banden till sina barn och barnbarn tex .Det finns en tid i människans liv då sex är början till en familj tex .Med åldern så minskar ju den biten att skaffa barn eftersom man blir för gammal .Då får sex en annan dimestion !är väl olika hos alla det där med sexbiten !men inte är man lika sexsugen när man är 60 ! därför att naturlagen säger att nu är du ur spel och är inte produktiv längre ?Men som sakt var och en får tycka och tänka frit !Om jag ska tala för mig själv så är sex det minsta jag tänker på i mitt liv !tycker det finns så mycket annat att fokusera på !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 24-02-2013, 00:34) *
Tycker som Stintan !med åldern så växer andra viktiga saker i ett för hållande ! banden till sina barn och barnbarn tex .Det finns en tid i människans liv då sex är början till en familj tex .Med åldern så minskar ju den biten att skaffa barn eftersom man blir för gammal .Då får sex en annan dimestion !är väl olika hos alla det där med sexbiten !men inte är man lika sexsugen när man är 60 ! därför att naturlagen säger att nu är du ur spel och är inte produktiv längre ?Men som sakt var och en får tycka och tänka frit !Om jag ska tala för mig själv så är sex det minsta jag tänker på i mitt liv !tycker det finns så mycket annat att fokusera på !


Det där är nog olika och inte är det heller relevant för män för dom är ju produktiva hela livet wacko.gif
Eva i Skåne
Jag tycker alla skriver klokt här. Sex när man är 20 och när man är 55+ är stor skillnad
Närheten, omtanken och allt annat man har gemensamt efter många år är det viktigaste nu. Tycker Motti har helt rätt i att bra sex är en bonus i vår ålder.
Visst kan man drömma om det häftiga samlivet när man var 20-30, men de flesta av oss kan nog inte leva upp till dom drömmarna längre. Var ålder har sitt.
Cacki
Hur viktigt med sex det är och vilken lust till sex varierar väl dessutom i olika skeden i livet, konstigt vore det väl annars. Ett äldre par med mer tid och ork för varann kan ha ett intensivare sexliv än vad ett utschasat par med småbarn har t.ex.
Huvudsaken med ett bra sexliv handlar nog mer om att man känner att man ligger någorlunda "i fas" med varann så att inte den ena partnen inte känner frustration över att det blir för mycket eller för lite sex i förhållandet.
Gita
CITAT (Motti @ 24-02-2013, 00:12) *
Men sent om syven så kan man inte bygga ett långt äktenskap på enbart sex !det handlat om respeckt och att ta hand om varandra också och att respecktera att man är olika .jag har varit gift med samma man i 38 år !men värderar andra saker mer än vårt sexliv .personligen tycker jag att sex är överskattat och framställs i dag som det enda saliggörande i ett förhållande !ett förhållande 'är så mycket mer än sex .Som jag skrev innan fungerar inte relationen i övrigt så fungerar inte sexet heller !

Precis som du har jag levt väldigt länge med samme man (sedan jag var 17 år) men jag ser lite annorlunda på det här med sex och vill gärna vända på saken, fungera inte sexet så fungerar inte häller relationen i övrigt. Nu är ju sex så väldigt mycket mer än själva samlaget. Som exempel, vi är på en stor fest med massor med människor och i vimlet skymtar jag min man och tänker "wow, honom vill jag ha", det är också sex. När man inte längre känner sig attraherad av sin partner tror jag faktiskt att man är lite illa ute.Sen rymmer så klart ett bra förhållande så mycket mer, vänskap, tillit, gemensamma intressen och minnen osv.
Gita
Fjortispower
Jag tänker ofta på sex och det är inget jag skäms för direkt, känns bara normalt smile.gif

Obs skillnad mellan tänker och utövar
Anma
Jag tror att det har delvis med ålder att göra, men om två +55 singlar träffas och blir störtkära eller bara passionerat tända på varandra är jag alldeles säker på att de håller på som tonåringar, med den skillnaden att allt är ännu bättre, då de har även erfarenheten med sig i ryggen. smile.gif

Själv har jag fått en rejäl nytändning i förhållandet sedan min operation, innan fick vi till och med anpassa kramar. Så visst kan +40 också hålla på som man gjorde när man träffades. Men det är också ännu bättre nu, för vi vet precis vad den andre tycker om och inte.

Annars så är det i alla fall i mitt förhållande så att det har varierat genom åren. Vissa perioder infinner sig inte det där pirret i maggropen hur man än kisar över rummet och andra perioder behöver man bara tänka på hans form på överläppen så är det kört...

Jag tror att sex är olika viktigt för olika individer. Problem uppstår när en person med större behov försöker att leva med en person med mindre. Där gäller det verkligen att jämka till det för att få det att fungera.
gnon49
Sex har ju med hormoner att göra. Dom avtar väl som allt annat med åldern. Men i ett bra äktenskap är samlivet en del, inte allt. Undrar hur många äktenskap som kraschar på grund av gnissel i samlivet. Misstänker att det är helt andra orsaker i dom flesta fall. Ekonomi, tristess, karriär, stress mm är nog en del av orsakerna. Familjelivet blir satt på undantag verkar det som. Och kvinnan är ju oftast den som får ta stöten när diskhon är full o ungarna snoriga.
Cacki
CITAT (Gita @ 24-02-2013, 11:03) *
Precis som du har jag levt väldigt länge med samme man (sedan jag var 17 år) men jag ser lite annorlunda på det här med sex och vill gärna vända på saken, fungera inte sexet så fungerar inte häller relationen i övrigt. Nu är ju sex så väldigt mycket mer än själva samlaget. Som exempel, vi är på en stor fest med massor med människor och i vimlet skymtar jag min man och tänker "wow, honom vill jag ha", det är också sex. När man inte längre känner sig attraherad av sin partner tror jag faktiskt att man är lite illa ute.Sen rymmer så klart ett bra förhållande så mycket mer, vänskap, tillit, gemensamma intressen och minnen osv.
Gita


Håller med dej till fullo. tummenupp.gif
pejori
CITAT (Gita @ 24-02-2013, 11:03) *
Precis som du har jag levt väldigt länge med samme man (sedan jag var 17 år) men jag ser lite annorlunda på det här med sex och vill gärna vända på saken, fungera inte sexet så fungerar inte häller relationen i övrigt. Nu är ju sex så väldigt mycket mer än själva samlaget. Som exempel, vi är på en stor fest med massor med människor och i vimlet skymtar jag min man och tänker "wow, honom vill jag ha", det är också sex. När man inte längre känner sig attraherad av sin partner tror jag faktiskt att man är lite illa ute.Sen rymmer så klart ett bra förhållande så mycket mer, vänskap, tillit, gemensamma intressen och minnen osv.
Gita


Så sant så. tummenupp.gif

CITAT (Cacki @ 24-02-2013, 09:56) *
Hur viktigt med sex det är och vilken lust till sex varierar väl dessutom i olika skeden i livet, konstigt vore det väl annars. Ett äldre par med mer tid och ork för varann kan ha ett intensivare sexliv än vad ett utschasat par med småbarn har t.ex.
Huvudsaken med ett bra sexliv handlar nog mer om att man känner att man ligger någorlunda "i fas" med varann så att inte den ena partnen inte känner frustration över att det blir för mycket eller för lite sex i förhållandet.


tummenupp.gif
Aqvakul
Bra sex (i bred bemärkelse) är enligt min mening en förutsättning för en fungerande kärleksrelation... Åldern kan ev. ställa till det fysiskt, men själv har jag aldrig haft det bättre än jag har det nu
Monarda
Får känslan av att det är mest kvinnor som skrivit i den här tråden. Tror nog att män och kvinnor upplever sex och förutsättningar för detsamma väldigt olika. Nu talar jag ju bara för mig själv och vad jag tror, men nog är det väl så att för kvinnor är det viktigt att allt annat runt omkring är ok medan en man kan lite hur som helst. Inte så att man ligger och funderar på om soppåsen är utburen men något ditåt, om ni förstår vad jag menar.
Det ängsliga ungdomssexet när man var rädd att inte duga ligger långt bakom, nu är man trygg i sig själv och att det hänger och dallrar lite här och där saknar betydelse.
Jubbe063
CITAT (Motti @ 23-02-2013, 23:49) *
Nu blir jag illamående !sex kan man inte leva på och det är inte livets mening ,ett förhållande kan man inte bygga på sex ,många har tror att det ska så vara därav alla skillsmässor i dag .Ett förhållande bygger på helt andra saker i grunden ,sex är ett bonus på ett bra förhållande .


Visst kan man tycka så. Men det är ju så att var och en bara kan svara för en själv ;-) Finns rätt många exempel på där förhållandet bygger på sex och där de inblandade trivs med det och mår bra. Sen får man tycka vad man vill om det, bara man inte moraliserar över hur andra lever sina liv.
Jubbe063
CITAT (Aqvakul @ 24-02-2013, 12:28) *
Bra sex (i bred bemärkelse) är enligt min mening en förutsättning för en fungerande kärleksrelation... Åldern kan ev. ställa till det fysiskt, men själv har jag aldrig haft det bättre än jag har det nu


Tror du har rätt där ;-) Allt är dock individuellt. en del är sim 20-åringar i sängen hela livet medan andra minskar sitt sexliv rätt tidigt ;-)
malcolm
Såg en dokumentär häromkvällen om sex i ett stressat Japan, där verkade det som om sex inte var så intressant för många längre och det fanns tom. en slags "bordeller" där folk fick komma in och kela med katter...! inte så att man hade fysiskt sex med djuren utan man fick betala för att smeka och klappa dem. Verkade inte klokt i mina ögon men, men...

Ett problem med stigande ålder är väl att mannen inte har lika lätt för att få erektion efter 50 och det kan ställa till problem fast numera finns Viag..., hur effektivt det nu är, dyrt är det i alla fall vad jag förstått och en läkare måste skriva ut det. Ingår inte i högkostnadsskyddet heller så många drar sig nog för att skaffa detta preparat.

Medicinen Viag som jag försökte skriva namnet på är tydligen svartlistad och ersattes med ordet spam istället.
mamamaggan
CITAT (gnon49 @ 24-02-2013, 11:39) *
Sex har ju med hormoner att göra. Dom avtar väl som allt annat med åldern. Men i ett bra äktenskap är samlivet en del, inte allt. Undrar hur många äktenskap som kraschar på grund av gnissel i samlivet. Misstänker att det är helt andra orsaker i dom flesta fall. Ekonomi, tristess, karriär, stress mm är nog en del av orsakerna. Familjelivet blir satt på undantag verkar det som. Och kvinnan är ju oftast den som får ta stöten när diskhon är full o ungarna snoriga.



Håller inte med dig riktigt där om hormonerna.

Finns undersökningar som visar att när kvinnan gått igenom övergångsåldern så ökar hennes lust till sex .

Sex= samlag är en funktion som finns till , och är viktig , för släkternas fortlevnad men den avtar alltså inte för att man inte längre kan få barn .

Finns mycket som inverkar på samlivet och kan man inte få vardagen att gå ihop d v s respekterar varndra eller ställer upp för varandra så finns inte förutsättningarna för ett bra samliv.

Vem vill ha samlag med någon som nyss " trampade " på mig , inte ställde upp för mig osv ? Lusten dör i förhållanden där man inte ställer upp för varandra .

Om sedan lusten dyker upp en gång i veckan eller en gång i månaden är väl detsamma , bara den dyker upp.
Jubbe063
mmm
Ugglemormor
Undrar om jag är lite utanför med det jag vill säga, men har en fundering kring sexliv när barnen blir vittne till sina föräldrars ohämmade "humpa-pumpa" och vet inte vad det handlar om.???
Barnet skriker att pappa, gör inte mor illa!

Jag och mina syskom växte upp i ett som liknade "det lilla horhuset" och vi flickor fick stränga uppmaningar när vi kom upp till tonåren att inte komma hem med en "horunge"....någon sexundervisning fick man inte.

Själv har jag fått en make som förstod mig och det har gått bra sedan man vågade lita på den andra och vi har inte beskymmer med det, enbart vara lyhörda med varandra och ha mycket normal närhet, det räddade min rädsla.....

Ett av barnen blev överstimulerad och ligger med allt på 2 ben och den andre blev bedofil ........
Bägge två anser det de gör som deras rättighet, så jag har enbart lyssnat och tackat min lyckliga stjärna att vi är helt "normala" när det gäller den biten och upp o nergångar har man haft men dock söker man efter sin egen make/maka..... Det gäller att tala om hur man mår/känner om det....... kompiskram.gif
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 25-02-2013, 11:21) *
Undrar om jag är lite utanför med det jag vill säga, men har en fundering kring sexliv när barnen blir vittne till sina föräldrars ohämmade "humpa-pumpa" och vet inte vad det handlar om.???
Barnet skriker att pappa, gör inte mor illa!

Jag och mina syskom växte upp i ett som liknade "det lilla horhuset" och vi flickor fick stränga uppmaningar när vi kom upp till tonåren att inte komma hem med en "horunge"....någon sexundervisning fick man inte.

Själv har jag fått en make som förstod mig och det har gått bra sedan man vågade lita på den andra och vi har inte beskymmer med det, enbart vara lyhörda med varandra och ha mycket normal närhet, det räddade min rädsla.....

Ett av barnen blev överstimulerad och ligger med allt på 2 ben och den andre blev bedofil ........
Bägge två anser det de gör som deras rättighet, så jag har enbart lyssnat och tackat min lyckliga stjärna att vi är helt "normala" när det gäller den biten och upp o nergångar har man haft men dock söker man efter sin egen make/maka..... Det gäller att tala om hur man mår/känner om det....... kompiskram.gif


Aha, då förstår jag. Man får nog göra skillnad på "sund" sexualitet som bara är bra och "störd" sexualitet där sexet blir en utväg ur känslomässig störning. Så jag kan hålla med dig om att sex kan vara destruktivt.

Men mår man själv bra och ens sexpartner mår bra så spelar det ju ingen roll om man har sex en gång om året eller tio gånger om dagen kan jag tycka. Detsamma om man har sex med många olika partners eller bara med en, det är ju upp till var och en att själv dra sina gränser där man mår bra.
Ugglemormor
Det var just detta jag tänke fråga om när nu ämnet är uppe.

Det barn ser och inte förstår kan bli galet i vissa fall.
det vore annan sak om de hade haft det utanför våra ögon än att man blev äcklad och visste inget, det gav inget bra till de två som det hela gick överstyrs sedan som vuxna.

Jag vet att min dotter sade någon gång att hon är innerligt glad att hon inte behövde se oss, hon hade sett sin moster och det räckte.
Jag skulle inte tillåtit det heller för mitt barn, för det är ensak mellan mig och maken, men det finns ju allt möjligt numera än se sina föräldrars ------ tanken slog mig när jag läste igenom inläggen när ingen annan tog upp ämnet, så ------
ryss_борис
CITAT (Monarda @ 24-02-2013, 12:51) *
Får känslan av att det är mest kvinnor som skrivit i den här tråden. Tror nog att män och kvinnor upplever sex och förutsättningar för detsamma väldigt olika.

Grattis till trådens hittills vettigaste inlägg. Du har givetvis helt rätt i din analys. För kvinnor avtar denna lust ganska rejält med stigande ålder, medan den män som ofta är fertila livet ut fortsätter att vara stark, även om den givetvis minskar med åren. Detta är bara grundläggande biologi, och även om sanningen svider, så blir de allra flesta 60-åriga gubbar upphetsade av 20 åriga tjejer, bara att de visar det.

Och snälla, kom nu inte med "men sån är jag inte jag", för det är ganska uppenbart att jag pratar om vad som gäller genrellet nu.

OBS: Jag menar inte att lusten är den enda skillnaden mellan män och kvinnor heller, finns en massa andra med.
Aqvakul
CITAT (ryss_бори @ 26-02-2013, 22:41) *
Grattis till trådens hittills vettigaste inlägg. Du har givetvis helt rätt i din analys. För kvinnor avtar denna lust ganska rejält med stigande ålder, medan den män som ofta är fertila livet ut fortsätter att vara stark, även om den givetvis minskar med åren. Detta är bara grundläggande biologi, och även om sanningen svider, så blir de allra flesta 60-åriga gubbar upphetsade av 20 åriga tjejer, bara att de visar det.

Och snälla, kom nu inte med "men sån är jag inte jag", för det är ganska uppenbart att jag pratar om vad som gäller genrellet nu.

OBS: Jag menar inte att lusten är den enda skillnaden mellan män och kvinnor heller, finns en massa andra med.


Nej, jag tror att du har helt fel här... Det är snarare äldre män som tappar i lust och allra mest i förmåga... Att dregla över små söta flickor är sin sak, men att komma till skott är en helt annan...
Motti
Alla är vi olika när det gäller sexlivet och hur vi ser på det !en del verkar ha lust mer än andra och längre än andra . Tror vi kvinnor ofta känner att vi är hårt märkta av barnafödande och därmed känner oss fruktansvärt oattracktiva . Såg vad ryss_6 skrev under här och det är klart att är man 60 år kan man inte mäta sig med en som är 20 år och ser man sin recpektive dregla och höra komentarer över unga flickor så får det ju en att känna sig ännu mer oatracktiv och då slocknar ju lusten helt klart .Märkligt det där att män "aldrig blir oatracktiva" i sina egna ögon där är det verkar det som underlivet som styr mer än hjärnan ibland .
Min man brukar skoja om att han ska byta ut mig mot 2 tjugoåringar inget jag tänder på eftersom jag inte ligger i den classen längre .Jag tycker att vi har blivit aldeles för kroppsfixerade och sexfixerade med åren !det finns annat viktigt i livet än sex .
Motti
Alla är vi olika när det gäller sexlivet och hur vi ser på det !en del verkar ha lust mer än andra och längre än andra . Tror vi kvinnor ofta känner att vi är hårt märkta av barnafödande och därmed känner oss fruktansvärt oattracktiva . Såg vad ryss_6 skrev under här och det är klart att är man 60 år kan man inte mäta sig med en som är 20 år och ser man sin recpektive dregla och höra komentarer över unga flickor så får det ju en att känna sig ännu mer oatracktiv och då slocknar ju lusten helt klart .Märkligt det där att män "aldrig blir oatracktiva" i sina egna ögon där är det verkar det som underlivet som styr mer än hjärnan ibland .
Min man brukar skoja om att han ska byta ut mig mot 2 tjugoåringar inget jag tänder på eftersom jag inte ligger i den classen längre .Jag tycker att vi har blivit aldeles för kroppsfixerade och sexfixerade med åren !det finns annat viktigt i livet än sex .
ryss_борис
CITAT (Aqvakul @ 26-02-2013, 23:34) *
Nej, jag tror att du har helt fel här... Det är snarare äldre män som tappar i lust och allra mest i förmåga... Att dregla över små söta flickor är sin sak, men att komma till skott är en helt annan...

Vad du tror är irrelevant, för det finns biologisk forskning som bevisar hur det ligger till. Men visst, äldre män tappar också, men män är överlag mer intresserade av sex än kvinnor, och även äldre män tänder innerst inne på unga fertila kvinnor. Att sen inte komma till skott beror ju på diverse saker, oftast (vilket kanske är tur) på att man själv tycker det är moraliskt fel.
Motti
Vi har ju blå piller i dag som man kan skicka efter på nätet tex som gör att även gammla gubbar kan pristera ! i det stora hela håller jag med vad Aqvakul skriver .Bland män är det mycket snack och lite verstad ! Vi kvinnor kan ju alltid om vi har lust vill säga flirting.gif
ryss_борис
CITAT (Motti @ 26-02-2013, 23:48) *
Alla är vi olika när det gäller sexlivet och hur vi ser på det !en del verkar ha lust mer än andra och längre än andra . Tror vi kvinnor ofta känner att vi är hårt märkta av barnafödande och därmed känner oss fruktansvärt oattracktiva . Såg vad ryss_6 skrev under här och det är klart att är man 60 år kan man inte mäta sig med en som är 20 år och ser man sin recpektive dregla och höra komentarer över unga flickor så får det ju en att känna sig ännu mer oatracktiv och då slocknar ju lusten helt klart .Märkligt det där att män "aldrig blir oatracktiva" i sina egna ögon där är det verkar det som underlivet som styr mer än hjärnan ibland .
Min man brukar skoja om att han ska byta ut mig mot 2 tjugoåringar inget jag tänder på eftersom jag inte ligger i den classen längre .Jag tycker att vi har blivit aldeles för kroppsfixerade och sexfixerade med åren !det finns annat viktigt i livet än sex .

Märkligt att du antar att män aldrig tror sig bli oattraktiva, det finns nämligen inget som tyder på de tror så. De allra allra flesta män är fullt medvetna om att de tappar i attraktion efter en viss ålder, men detta hindrar ju dem inte från att fortfarande tända på fertila kvinnor, eller hur? Att sen verkligen tro sig ha någon chans på dem är en helt annan sak.

Du verkar för övrigt inte inse faktumet att våra behov/känslor med mera styrs av vår biologi, vilken är ett resultat av det som är/var evolutionärt gynnsamt. Du gör misstaget att tro att vårt beteende är en produkt av vår kultur, istället för förstå att vår kultur till stor del beror på en blandning av miljö och biologi, där biologi har otroligt mycket större påverkan än du anar.
Motti
Jag har läst boken "Kvinnor är från Venus män är från Mars " har du gjort det ? Allt handlar inte om biologi mycket handlar om attracktion och doffter för den delen .I dag tror jag det handlar mest om stress ingen orkar med att ha sex finns varken ork eller lust när barnen kommer och räkningar och amoteringar på huset ska betalas .Vi lever i en tid då det inte finns utryme eller tid att umgås för ingen orkar med allt !
ryss_борис
CITAT (Motti @ 27-02-2013, 00:13) *
Jag har läst boken "Kvinnor är från Venus män är från Mars " har du gjort det ? Allt handlar inte om biologi mycket handlar om attracktion och doffter för den delen .I dag tror jag det handlar mest om stress ingen orkar med att ha sex finns varken ork eller lust när barnen kommer och räkningar och amoteringar på huset ska betalas .Vi lever i en tid då det inte finns utryme eller tid att umgås för ingen orkar med allt !

Nej, har inte läst boken.

Är du ens medveten om vad biologi är? Dofter är ingår i det biologiska, och attraktion har bevisats vara en biologisk process. Du väljer inte vem du attraheras av.
Anma
CITAT (ryss_бори @ 26-02-2013, 23:50) *
Vad du tror är irrelevant, för det finns biologisk forskning som bevisar hur det ligger till. Men visst, äldre män tappar också, men män är överlag mer intresserade av sex än kvinnor, och även äldre män tänder innerst inne på unga fertila kvinnor. Att sen inte komma till skott beror ju på diverse saker, oftast (vilket kanske är tur) på att man själv tycker det är moraliskt fel.

Nu drar jag ifrån minnet men är det inte så att männen har sin sexuella peak mellan 20-25 medan kvinnorna runt 40?
ryss_борис
CITAT (Anma @ 27-02-2013, 00:24) *
Nu drar jag ifrån minnet men är det inte så att männen har sin sexuella peak mellan 20-25 medan kvinnorna runt 40?

Rätt på männen men fel på kvinnorna, som faktikst har sin peak vid runt 16-19 års ålder, om jag inte missminner mig.
Motti
Jo så har jag fattat det Anma wink.gif nu kanske man inte ska gå in på detaljer här, kanske inte så passande blush.gif har fått för mig att män snackar mycket sex men det blir lite gjort om man säger så särskillt när de kommer över 50 ,nu gäller det ju inte alla män förstås .
Jubbe063
CITAT (Motti @ 27-02-2013, 00:29) *
Jo så har jag fattat det Anma wink.gif nu kanske man inte ska gå in på detaljer här, kanske inte så passande blush.gif har fått för mig att män snackar mycket sex men det blir lite gjort om man säger så särskillt när de kommer över 50 ,nu gäller det ju inte alla män förstås .



He he he. Tror det ligger en del sanning i det, i alla fall i mina kretsar "mycket snack och lite verkstad" så att säga ;-) Men det finns ju alltid "undantagen som bekräftar regeln" med ;-)

CITAT (ryss_бори @ 27-02-2013, 00:27) *
Rätt på männen men fel på kvinnorna, som faktikst har sin peak vid runt 16-19 års ålder, om jag inte missminner mig.


Då misdminer du dig fel delvis. Fertilitetsmäsdigt och hormonellt är det så som du säger. Men rent sexuellt är det först i 40 års plder och uppåt när prestigen släpper och kvinnorna mer törs beakta sig själva som personer och inte hur andra flrväntar sig att de ska vara ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon