Full version: GLAD tråd 2013
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
pejori
Letar och letar efter en gladtråd.
Startar en ny, då ingen fanns för i år.


Är glad att jag har världens bästa läkare. yahoo.gif yahoo.gif
Har fått den remiss jag önskade, nu är det bara väntetiden kvar. w00t.gif
hattstugan

Härligt Pejori! Blir så glad för din skull!
pejori
Tack "Hattis"

Ska bli skönt att bli av med spänningshuvudvärken. yahoo.gif
malcolm
Kommer att bli glad när min nya värmepanna kommer, längtar eftr varmvatten i kranen och varma element.
Fotograf Johanna
I Aftonbladets mini-intervju "sett, hört, läst" (om kändisars mediavanor) har Babben Larsson svarat såhär på frågan om vilka bloggar hon följer: "Min kompis Johanna Johanssons fotoblogg följer jag men inga andra."
Det gjorde mig glad biggrin.gif
Wilmer
tummenupp.gif till er båda!
zissi
Hittade ett gardintyg i stan i dag som kostade 140:- metern och tänkte göra en hissgardin av det, så 2 m bad jag om att få tillklippt. Sen när jag skulle betala sa hon 140:- tack. Va, för 2 meter? Ja, du tog rullen på bordet där det är halva priset på allt. Jippi, och det räcker till två kuddfodral med. Såna överraskningar tycker jag om!
Biggan_
Trevlig överraskning! tummenupp.gif
Wilmer
Jag blev förresten väldigt glad av Skruttis omtanke när vi i dag i posten fick kattdvd/cd att kolla på med fakta. smiley_small_hug.gif
malcolm
CITAT (zissi @ 07-02-2013, 00:35) *
Hittade ett gardintyg i stan i dag som kostade 140:- metern och tänkte göra en hissgardin av det, så 2 m bad jag om att få tillklippt. Sen när jag skulle betala sa hon 140:- tack. Va, för 2 meter? Ja, du tog rullen på bordet där det är halva priset på allt. Jippi, och det räcker till två kuddfodral med. Såna överraskningar tycker jag om!

Påminner om när jag skulle köpa en aluminiumstege på COOP, de hade nedsatt pris då så jag åkte dit och bar en till kassan, skulle kosta runt tusenlappen vilket är billigt i sig men kassörskan sa 285 kr när jag skulle betala. Hon hade scannat in extrafoten som ingick men jag sa ingentingoch gick skyndsamt ut. Min dåvarande flickvän märkte fadäsen men inte heller hon sa någonting så fnittrande spände vi fast stegen på lastbågarna och åkte hem med bytet. Har inget dåligt samvete för det drabbade inte kassörskan, det var ju inläst som extrafot och COOP överlevde nog fast byggavdelningen är nerllagd nu, kanske min stege som gjorde det. whist.gif
Wilmer
nono.gif angel_not.gif
malcolm
innocent.gif
malcolm
Jag får nya elpannan idag, undrar om de hinner installera den också. yahoo.gif
Skruttis
CITAT (Wilmer @ 07-02-2013, 00:45) *
Jag blev förresten väldigt glad av Skruttis omtanke när vi i dag i posten fick kattdvd/cd att kolla på med fakta. smiley_small_hug.gif


Och jag är glad över att ha skickat den. Hoppas du hittar något "matnyttigt" på den. smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (malcolm @ 08-02-2013, 12:10) *
Jag får nya elpannan idag, undrar om de hinner installera den också. yahoo.gif


Klart dom gör... tummenupp.gif
*håller tummarna* giggle.gif
malcolm
Installatören håller på för fullt, gamla pannan är ute och det skall bli klart idag. tummenupp.gif
pejori
CITAT (malcolm @ 08-02-2013, 14:29) *
Installatören håller på för fullt, gamla pannan är ute och det skall bli klart idag. tummenupp.gif


Kanon. Grattis. tummenupp.gif
malcolm
Skall ta en lååååång dusch ikväll. bravo.gif
Anma
Härligt med varmvatten malcolm!

Jag är glad för att det går så himla bra på gymmet! Mina ryggmuskler bråkar lite, men de får rätta sig i ledet! biggrin.gif
malcolm
CITAT (Anma @ 08-02-2013, 17:13) *
Jag är glad för att det går så himla bra på gymmet! Mina ryggmuskler bråkar lite, men de får rätta sig i ledet! biggrin.gif

Hoppas det blir bättre med ytterligare träning.
hattstugan

Bara glad!
Motti
Är så himmla glad över att få bo som vi gör vid en sjö och ute på landet och få "bo"med viltet så nära inpå bästa livet !
malcolm
Glad över att jag har varmvatten och värme på elementen igen.
Motti
Ja det behöver inte vara storslagna saker för att känna sig glad smile.gif Att se solen och få lite ljus gör mig glad men att träffa mina barnbarn gör mig mest glad smiley_small_hug.gif
malcolm
Det bästa i livet är gratis men jag är glad för min nya elpanna just nu men den kostade iof. sig 50.000 så lite har lyckan att göra med pengar också.
pejori
CITAT (malcolm @ 09-02-2013, 15:59) *
Det bästa i livet är gratis men jag är glad för min nya elpanna just nu men den kostade iof. sig 50.000 så lite har lyckan att göra med pengar också.


Du är ett levande bevis för, att "lycka kan köpas för pengar".. tummenupp.gif
hattstugan

Glad för att ett Pelargonfrö har grott! yahoo.gif Trodde nämligen att jag tagit kål på dom!
silos
Jag är JÄTTEGLAD för att Ugglis är tillbaka!!!
hattstugan


yahoo.gif Ännu ett Pelargonfrö har tittat upp samt att det gror i en av Busfrö byttorna! Men det vet jag inte än vad det är!

Men glad för det ändå!
Anma
Jag är glad över att min kropp går från klarhet till klarhet!
Ugglemormor
Jag är jätteglad att kunna skicka mitt manus till bokförlaget idag ........ yahoo.gif
gunsta
CITAT (Ugglemormor @ 18-02-2013, 12:21) *
Jag är jätteglad att kunna skicka mitt manus till bokförlaget idag ........ yahoo.gif


Grattis Ugglis blomma.gif
Skruttis
CITAT (Anma @ 18-02-2013, 11:43) *
Jag är glad över att min kropp går från klarhet till klarhet!

Jag är jätteglad för din skull Anma!
Ugglemormor
Och jag är glad att äntligen får komma med i bassängsgympa ........ bravo.gif och det blir 2 ggr/veckan...... yahoo.gif

Start i morgon !!!!....... tummenupp.gif

Samtidigt har planeringen för min kurs börjat och har mejlat med dom och fått reda på att nu i veckan kommer 2014 program ut och man får förboka det för det finns inte många av enkelrum med toa+duch rum i det stora slottet, vill inte bo i annexet, för långt att gå mellan pausserna.
Det blir skönt att även bästa år blir som jag vill ha .......senare, efter mina kommande operationer kommer jag åka dit mer än en gång per år......... något att se framemot, det behöver jag ........ tummenupp.gif
hattstugan

Gläds åt att ha fått ytterligare 1 mån timanställning! Visserligen bara 10 tim/vecka fasta tider men bättre än inget alls!
Ugglemormor
hattstugan,
Det är gott att du kan få mer arbetstid....... kompiskram.gif

Jag är glad! fick ett mejl fr. ett bokförlag att de läser för fullt på mitt manus, så den har ännu inte hamnat i papperskorgen och flera kommer att läsa den, meddelade mannen jag haft kontakt med. Svaret dröjer inte så länge till, så jag skickar inte fler manus innan jag fått svaret även att 2 st har ringt och bett om det.....

Nog är den intressant, annars hade de slängt den. ......... yahoo.gif
Monarda
Glad att solen har lyst varenda dag en hel vecka, glad att jag har sådana underbart roliga jobbarkompisar; vi skrattar så tårarna rinner varje dag. Och så är jag glad att sonen klarade en knepig tenta; sådant värmer ett gammalt modershjärta wub.gif
Ugglemormor
Blev så glad av ett samtal .... rose.gif
Personen i fråga har fått en förfrågan fr. STV att ställa upp på en film de gör nu i sommar, en slags bakåtblick om "Vad hände sedan?"

Personens reaktion var att nu får de som mobbade, slog, plågade att få se att deras mobbningsobjekt finns inte i deras nivå (ensamma med barn, missbrukare, arbetslösa ex) att nu finns deras "hatobjekt" i samhällets topp, och det med sin egen kraft utan några som helst sk, "guldfiler" (vilket hade varit möjligt).

Ja, det gör en glad när man vet vad personen fick utstå som "barnskådis" av dessa som det inte blev så mycket av....... troligen gick deras energi åt att mobba andra, vilket de gör ännu....... giggle.gif

(Trodde att allt skulle vara bakom numera, men personen har inte glömt det hatet hon fick utstå och att hållit det inom sig ändå hit, ledsamt)
Peztis
Glad för att idag får jag börja trampa av med foten sex veckor efter operation!
Eftersom det inte gör ont när jag försöker lite försiktigt så förutsätter jag att det har läkt även om det så klart är väldigt svullet. Idag var faktiskt första gången som jag inte tyckte att foten kändes "konstig".
Motti
Är så himmla glad över att vi äntligen ska få vår valp och det blir i Maj smile.gif och så ska vi skaffa en kattunge snart också ,ja så nu blir det lite liv i luckan igen framåt våren tummenupp.gif
Ugglemormor
Pezis,

Det är roligt för dig att det går åt rätt håll och var lite försiktig tills du känner gränserna vad som går bra .... smiley_small_hug.gif

Motti;

Då blir det liv i luckan ...... tummenupp.gif Det är så roligt att få ta hand om ett/flera djur från början och se deras utveckling till vuxet.......
Tyvärr blir det ingen mer hund för oss mera sedan vi fick avliva hunden i somras, men det finns väl möjligheter att gosa med andras djur, om de så vill..... wub.gif

Jag är enbart glad idag, vet inte varför men det regnar något positivt över hela mig ...... yes.gif
Monarda
Glad i dag för att jag kom i samspråk med en gammal farbror när vi stod i samma kö. Vi kände inte varandra men skojade och hade en trevlig stund smile.gif.
Känns som att sådan spontanitet blir mer och mer sällsynt, vanligtvis står alla och tiger och undviker att ens se på varandra.
hattstugan

Glad för att äldsta dottern fick rätt mot Soc!
Peztis
Glad för att nu är bilen (troligen) fixad och hel igen efter att jag körde på en trottoarkant den 30 nov.
Tog bara 4 månader...
Ugglemormor
CITAT (Monarda @ 22-03-2013, 15:44) *
Glad i dag för att jag kom i samspråk med en gammal farbror när vi stod i samma kö. Vi kände inte varandra men skojade och hade en trevlig stund smile.gif.
Känns som att sådan spontanitet blir mer och mer sällsynt, vanligtvis står alla och tiger och undviker att ens se på varandra.



Håller med dig, det finns alldeles för negativa toner, men det är rätt så lätt att lätta på stämningen när man står i kassakön.
Jag är rätt bubblig av mig så ser jag möjligheten så snackar jag och kanske någon behöver lite hjälp med sitt och även om man kan få en misstänksam blick så brukar den snart försvinna och allt sådant gör livet roligt...
Ibland händer det att någon börjar snacka och man inte mins direkt att man varit i samma kö tidigare och snackat med.... då känns det bra att glädja andra ......
Jubbe063
Är glad för att jag har relativt god hälsa o en fin familj
Peztis
CITAT (Jubbe063 @ 22-03-2013, 17:07) *
Är glad för att jag har relativt god hälsa o en fin familj

Det bästa man kan ha!
Biggan_
CITAT (Peztis @ 22-03-2013, 22:53) *
Det bästa man kan ha!

Instämmer! yes.gif
hattstugan

Glad för min Kissekatt som accepterar mig som jag är! Bara han får Mat när Han tycker!
Motti
Halleluja för katter smile.gif dom kan verkligen förgylla tillvaron tummenupp.gif och alltid trogna vänner .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon