Sidor: 1, 2, 3
EmmBurt
Hej laugh.gif
Då var det min tur att skicka mitt bus. Nu är mitt busfrö på väg till er alla.
De är mitt första bus och jag är väldigt exalterad tongue.gif
Då jag inte har någon skrivare hemma och jag inte orkar sitta och hand skriva 11 likadana brev skriver jag så råden här smile.gif
Mycket fundering men då var de bestämt. Rädd att de kanske blir väldans lätt för er, men kanske blir det så lätt att ni missar det.
Lägg fröerna fuktigt i en glasburk.
Det tar 4-6 veckor för dem att gro. Så fort du ser rottrådar sticka ut ur kärnorna, plantera dem i blomjord.Gör ca. 2 cm djupt hål i jorden där du sätter fröerna täck med jord.
Håll fuktig och varm. Förhoppningsvis kommer det upp blad. Då behövs det gott om ljus.


Lycka till! bravo.gif
Margith
Vad kul! Väntar med spänning på ditt kuvert.
Ditt såråd får mig att spontant tänka ---- men jag tror nog att jag väntar med en gissning tills jag har sett fröerna.
Gudarna ska veta att jag är sk-t-dålig på att gissa rätt -cry-.gif .

Och jag kan berätta för dig att "så lätt att ni missar det" har fungerat alldeles utmärkt vid ett flertal tillfällen a0a.gif
Dvs, jag har lurat några rejält, samtidigt som jag själv blivit lika lurad shy.gif

Jaha, nu står jag och väntar på brevbäraren igen....

PS. Jag har skrivare så jag har skrivit ut ditt såråd själv, i fall det nu skulle vara så att jag (som vanligt) inte har en aning om vad du skickat. DS.
EmmBurt
Ja får hoppas att inte alla gissar rätt på en gång tongue.gif Fast vad gör väl de wink.gif
Ska bli kul att se vad folk gissar.
Maggan H
Vad spännande, ska hålla koll på brevbäraren i morgon, de är så himla sena här med att dela ut post, 4-halv 5 oftast innan den kommer.
Kärnor, skriver du... så spännande det ska bli å se vad du skickat!
EmmBurt
Juste glömde säga att de är samma frön även om jag till vissa packade de i två olika. tappade bort de först skaffade nya och sen hittade jag de gamla så la i de med tongue.gif
Peztis
Åh så spännande!!!
Peztis
Fröerna låg så fint i låddan idag och nu har jag skickat iväg en gissning!
Margith
Tack och bock för kuvertet som låg i min brevlåda idag.

Naturligtvis hade du inte alls skickat det jag trodde....
nu blir det till att sätta sig ner och fundera, både en och två gånger....
EmmBurt
Peztis gissade rätt på en gång!
Grattis på dig! yahoo.gif
Hoppas ni andra får klura lite mera wink.gif
Maggan H
Tackar, hela fina frön har kommit fram! Har skickat en gissning med men..... g.gif
Peztis
Jaaaaa! Nollan är spräckt! Och före Anki! Och Rosmarin! biggrin.gif
Margith
CITAT (Peztis @ 04-02-2013, 19:42) *
Jaaaaa! Nollan är spräckt! Och före Anki! Och Rosmarin! biggrin.gif


Jätte-, jättegrattis! Bra jobbat! smiley_small_hug.gif
kompiskram.gif
EmmBurt
Japp smile.gif
Än så länge är det bara Peztis som gissat rätt tongue.gif
Har alla fått sina frön tro?
Anki V
Ja, jag har fått mina idag, stort tack. thanks.gif

Väldigt sympatiskt sätt att så på.....Har man glömt hur fröet såg ut är det bara att titta i glasburken. Sån´t gillar jag yahoo.gif .

Livet går lite på högvarv nu men jag hoppas kunna komma med en gissning när det lugnar sig lite.

/Anki
EmmBurt
Vad bra smile.gif
Så sant är ju inte lätt att komma ihåg annars wink.gif
hattstugan

Har fått brevet med mysko innehåll!!
Maggan H
-cry-.gif I try, -cry-.gif and I try -cry-.gif and I try...
Peztis
Så. Nu har jag lagt mina på ett blött papper i en plastburk...
EmmBurt
Många gissningar som kommer.
Och Rosmarin gissade rätt på andra försöket biggrin.gif
Rosmarin
Jag hade helt missat att de här fröna var på väg och blev glatt överraskad när posten kom i förmiddags. Tack! thanks.gif

Det har varit lite mycket den senaste tiden, men så är det med jämna mellanrum. Det vi har gjort de senaste dagarna förutom "det vanliga" är att vi har hjälpt ett par goda vänner som hade en plantskola som har gått i konkurs att tömma kontoret, köra "flyttlass" m.m. Det var en jättefin plantskola. Eller är fortfarande eftersom mycket finns kvar. De sålde inga blommor och mindre växter utan enbart träd och var specialicerade bl.a inom olka sorters ekar (hade ca 200 sorter!) och Ginkgo Biloba. En väldigt tråkig och besvärlig situation som har byggts upp sedan ett antal år tillbaka pga konflikter med den före detta ägaren ranting.gif . Nåja. Jag fick ett stort antal stora planteringskrukor som bara skulle ha körts till tippen, och dessutom har vi fått ganska många mindre träd som för närvarande växer i krukor, men som vi ska plantera så småningom, så det var ju trevligt i alla fall! smile.gif Jag kommer förmodligen att starta trådar och be om hjälp med sortnamn till våren då de här träden börjar få blad. Etiketter saknades på många av dem och det var säkert därför som de lämnats kvar.

Ursäkta mig, detta blev väldigt OT!
Peztis
Grattis Rosmarin! blomma.gif
Rosmarin
blomma.gif Tack det samma! smiley_small_hug.gif
Gåsis
Jag har fått frön, tack! Och gissat. Men jag tycker det är en liten brist i statistiktråden - flest felaktiga gissningar coolgleam.gif
/Åsa
Maggan H
Grattis Pestiz och Rosmarin! rose.gif

Mig veterligen har jag aldrig sett dessa frön förut.... dunno.gif
EmmBurt
Det tror jag nog du har Maggan wink.gif
Maggan H
Nope, såvida de inte har konverterat och muterat sig... ninja.gif
Anki V
Jag har heller aldrig sett något liknande....jag tror EmmBurt har skalat dom för att förvilla. laugh.gif

/Anki
Peztis
giggle.gif
EmmBurt
Haha japp jag färgade dem innan jag skickade wink.gif
maramara
Tack Emma för dina busfrön. De ligger på blött hushållspapper i en burk, har inte en susning om vad det kan vara, men ska skicka en vild gissning.




EmmBurt
Härligt smile.gif
Att så många skulle ha svårt med den trodde jag inte.
Frågan är när man ska lägga en ledtråd ska kanske vänta tills de blir en grodd först?
Gåsis
Alltså, mitt Google svarar cannabis på alla fröer som ska ligga fuktigt i glasburk. Men det kan ni väl inte skickat, allihopa nästan coolgleam.gif
/Åsa
EmmBurt
Nä jag lovar att det äe en laglig växt iallafall ;P
Rosmarin
CITAT (Gåsis @ 10-02-2013, 18:15) *
Alltså, mitt Google svarar cannabis på alla fröer som ska ligga fuktigt i glasburk. Men det kan ni väl inte skickat, allihopa nästan coolgleam.gif
/Åsa


Precis! Så skönt att höra att det inte bara är jag som hamnar på sådana sidor! giggle.gif
Peztis
Ja, då vet vi ju hur de fröerna vi fick förra året ska sås...
EmmBurt
Vad fick ni förraåret ohmy.gif
Peztis
Det undrar vi alla... Det var någon som behagade skämta med oss...
EmmBurt
jasså du nått intressant?
hattstugan

Det gror!! Men vad är det då tro?
EmmBurt
åh vad roligt biggrin.gif
hattstugan

Jodå det är kul när det gror men vore ännu roligare om jag visste vad!!!!!!

Har nu skickat massor med gissningar men ännu inte lyckats klura ut vad det är i bomullstussen!! wacko.gif
Anki V
Jag tror minsann att det är en liten grodd hos mig också. yes.gif

Först trodde jag det var lite mögel men med en titt i förstoringsglaset så är det nog några rottrådar.

/A
Peztis
Kanske dags att ta fram förstoringsglaset för jag såg något för ett par dagar sedan som jag undrar är något skulle kunna vara något...
Gåsis
Då får minsann mina ta och gro oxå. Hoppas nu det åtminstone är en växt jag känner igen för ett sånt frö har jag aldrig sett och det finns inte en enda bild av det på hela internet heller - som jag letat g.gif
/Åsa
Peztis
Det här var ett roligt Busfrö! biggrin.gif
EmmBurt
De var väldigt kul och jag som trodde alla skulle göra som dig Peztis och gissa rätt med desamma men inte biggrin.gif Kul att de växer! De jag har hemma (sådde precis när jag fick veta av busfrö) är rätt stora nu tongue.gif
Anki V
Ditt frö finns inte!

Jag har sökt igenom hela internet och hamnade slutligen på sista sidan där det stod:

Här slutar internet
Du har nu kommit till den allra sista sidan på Internet. Det går ej att komma vidare.

--------------------------------------------------------------------------------

Förslag till vad du kan göra där när du nu lämnar datorn:

Ta en promenad. Det är bra för din hälsa, och ditt skelett. Om du har glömt hur, så gäller det att sätta det ena benet före det andra i en stadig takt. Man kan faktiskt ta sig en tur även om man är rullstolsburen, och om du är sängliggande, be någon dra den till fönstret och öppna detta.
Jogga en aning. D.v.s. öka takten en aning, det kan kännas ovant i början, men det har dramatiskt bra effekt på din kondition. Om du ökar takten ytterligare kallas det att springa. Du har nog inte sett så mycket av det i datorn.
Cykla runt i naturen. Detta är äkta 3-D, och har dessutom något din dator inte fixar än, dofter, vind och natur. Du kan stanna ibland och bara känna på träd och stenar.
Om det är varmt i vattnet finns det en gammal fin teknik som kallas simtur. Men hoppa inte i förrän du är säker på att du kan simma, du har nu lämnat den virtuella verkligheten, och här finns ingen ångerknapp.
Besöka någon du känner. Oslagbar aktivitet. Men se till att denne inte har datorn på, det kan ta lång tid innan din kompis kommer till denna sida.
HTTP 101 - definitivt fel

EmmBurt
Haha nog finns de allt har vi alla bevis på!
Det är väldigt roande för oss som vet w00t.gif
Gåsis
Jag gillar Anki jag. Här slutar internet. Det är är är ett frö som inte finns.
/Åsa
Peztis
giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon