Full version: Vilka Thujor
Eva St
Ha, nu har jag äntligen tuktat mina Thujor som jag frågade om för säkert ett helt år sedan och jag gjorde som Hannele visade urklippta med kala grenar och stam och tofsar ute i ändarna på grenarna. Inte ser de ut som på Hanneles bilder men de är ganska häftiga. Vilka massor av dött elände det var att sopa ur runt stam och grenar och ge sig in i dessa Thujor var som att gå på djungelsafari. Var väl säkert fel tid att klippa nu kan jag tro men valet stod mellan ett försök av detta eller att ta bort dem helt. Då var ju detta det mest spännande men inte det minst arbetskrävande.
Vad månde bliva av dessa underverk tro som just nu ser ut som något mellanting mellan Bonzai och Tall.
Eva St
Eva Swahn
Jag har också inspirerats av Hannele och klippt mina i pudelfrisyr...hm det är nog inte thujor utan chamaecyparis alltså "falsk cypress" men skit samma. Vi kallar dom thujor. Och dom blev urhäftiga! Det är sånt som folk stannar och pratar om, eller frågar var jag har köpt dom (fniss).

Men formerna måste underhållas. Det spretar iväg från ovansidan på alla bollar, men långsamt. Jag har redan tufsat till dom lite här och där i år.
Eva St
Kul Eva !!!!! Visst är det häftigt men då blir ju pudelbollarna större och större det låter ju toppen. Har du några bilder på dina Thujor i albumet. Ska försöka lägga in mina så småningom men än så länge är de ju ganska kala mellan toffsarna om man säger så det är ju inte så mycket att se än.
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon