Sidor: 1, 2
Biggan_
Hur många karlar får man samla på sej? För det är väl jämnställt? Inte bara karlar som får välja och vraka!
Jag syftar naturligtvis på Centerns senaste utspel. Fri invandring har vi hört innan att dom vill ha, och nu vill dom också avskaffa skolplikten! rolleyes.gif
Jag tycker detta är så löjligt så jag kan bara inte låta bli att skämta om det. Alltså blir det att ge sej på jakt efter karlar som kan tillfredställa kroppsliga, praktiska och ekonomiska behov. Det gäller att vara ute i god tid för de skolade männen går väl åt först! flirting.gif

Edit: glömde ett t
omk
Jag tycker att det skulle vara VÄLDIGT praktiskt med flera makar !! yes.gif

En bilmekaniker, en snickare, en kock, en lokalvårdare ... Fler räcker nog inte ringfingret till ! laugh.gif

Biggan_
CITAT (omk @ 05-01-2013, 18:09) *
Jag tycker att det skulle vara VÄLDIGT praktiskt med flera makar !! yes.gif

En bilmekaniker, en snickare, en kock, en lokalvårdare ... Fler räcker nog inte ringfingret till ! laugh.gif

giggle.gif Du har väl två ringfingrar?
omk
laugh.gif tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 18:15) *
giggle.gif Du har väl två ringfingrar?


Måste det vara ringfingret? Vi har ju sååååå många fingrar
omk
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-01-2013, 18:26) *
Måste det vara ringfingret? Vi har ju sååååå många fingrar


Och TÅR !!!! bravo.gif
Biggan_
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-01-2013, 18:26) *
Måste det vara ringfingret? Vi har ju sååååå många fingrar

Precis! tummenupp.gif Det ordnar dej alltid! Värre då med avskaffad skolplikt!

Undrar vem som kommit på så tossiga idéer?
Bengalow
Tror ni inte, att det sakulle bli trångt i soffan vid eftermiddahsslummern?
Biggan_
CITAT (Bengalow @ 05-01-2013, 18:37) *
Tror ni inte, att det sakulle bli trångt i soffan vid eftermiddahsslummern?

Finns det hjärterum, finns det stjärterum! biggrin.gif
omk
Jag googlade och läste vad de egentligen menar (?); "Centerpartiet öppnar dörren för att avskaffa skolplikten och ersätta den med en läroplikt. Poängen ska inte längre vara att eleven befinner sig i en viss lokal ett visst antal timmar utan att eleven verkligen lär sig något anser partiets idéprogramsgrupp. "

(Från Svd http://www.svd.se/nyheter/inrikes/c-foresl...rt_7752866.svd)

På ett sätt kan jag nog tycka att det inte är SÅ dumt, tänk t ex på alla de mobbade barn, som inte vill (eller t o m KAN) gå till "skol-helvetet", MEN hur fasen hade C tänkt sig det hela ? En lärare per elev i Sverige, eller ?? Eller skulle lärarna flänga runt till 6-8 elever / dag ? Då blir det väl som den hudflängda hemtjänsten och dess stackars gamlingar ...

Edit; det man (jag) befarar är väl "familjeutbildning", där barnet bara får lära sig enligt familjens dogmer och religion, kanske. Ett citat från Per Ankersjö (borgarråd i Sthlm): "Det vill vi inte öppna för, att religösa grupper och sekter håller sina barn hemma och undervisar med bara bibeln. Det är en avart som vi säger nej till."
pejori
Dom tänkte nog göra som i Australien... Skolan via internet/komradio.. tummenupp.gif
Biggan_
Din länk fungerar inte!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bengalow @ 05-01-2013, 18:37) *
Tror ni inte, att det sakulle bli trångt i soffan vid eftermiddahsslummern?


Men om jag ligger i soffan med en så har väl den andra något att göra, i köket t.ex........ Inte alla på ett ställe samtidigt, det skulle bli för jobbigt a0a.gif
Biggan_
Nu hittade jag artikeln!
Nä, kanske inte så dumt ändå som man först tänkte. Dom sparar in en massa pengar på skolbyggnader, skolmat osv. och kan lägga resurserna på lärare istället. Men det är ju inte så många som vill utbilda sej till lärare idag väl? Internetundervisning låter inte speciellt kul. Barnen behöver ju den sociala biten också med skolkamrater och andra vuxna än föräldrarna.
Huggorm
Jag har röstat på centern vid ett par tillfällen förut, men kommer inte att gör det misstaget igen. Maken till förstört parti finns inte i modern historia.
Kryddan03
Förstår inte kopplingen mellan skolplikt och månggifte?

P S Jämställt inte jämnställt. Någon form av läroplikt kanske inte vore så dumt ändå? Förlåt, kunde inte låta bli. wink.gif
Gunilla T
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 20:12) *
Jag har röstat på centern vid ett par tillfällen förut, men kommer inte att gör det misstaget igen. Maken till förstört parti finns inte i modern historia.


Jamen så bra då att polletten ramlat ner, fast det gamla centerpartiet var ett fint parti smile.gif

Nu är det Stureplanscentern med sin neoliberalism och nattväktarstat....radikalt i alla fall sick.gif
Biggan_
CITAT (Kryddan03 @ 05-01-2013, 20:17) *
Förstår inte kopplingen mellan skolplikt och månggifte?

P S Jämställt inte jämnställt. Någon form av läroplikt kanske inte vore så dumt ändå? Förlåt, kunde inte låta bli. wink.gif

Läroplikt hade nog inte skadat innan man ingår ett "vanligt" äktenskap heller! Så man vet vad man ger sig in på menar jag!

Edit igen: tappat ett g slap.gif
Biggan_
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 20:12) *
Jag har röstat på centern vid ett par tillfällen förut, men kommer inte att gör det misstaget igen. Maken till förstört parti finns inte i modern historia.

Nej inte tror jag dom kammar hem fler röster med det dom vill genomföra nu. Det är ju ett helt annat parti än det var från början.
malarmaster
tror nog stureplanscentern får ge sig,de åsikter som det nya förslaget utgör har noll stöd ute bland centerfolk.jag har några kompisar som är med i centerns partidistrikt här i kronoberg och de är minst sagt upprörda.skall bli kul och lyssna på centerstämman senare i år,tror nog det blir ommöbleringari partitoppen.
annie får nog markera var hon står väldigt noga annars blir det kanske ännu en ny partiledare,inte så bra inför valet.
centern som landsbygsparti och ett borgerligt miljöparti behövs,det de har tappat lite på vägen är just de frågorna.
men förslaget med fri invandring är helt tossigt,det lockar inga väljare snarare tvärtom.
mer till åkesson? ulf
Kryddan03
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 21:25) *
Läroplikt hade nog inte skadat innan man inår ett "vanligt" äktenskap heller! Så man vet vad man ger sig in på menar jag!

Nu har jag läst igenom centerpartiets nya idéprogram och hittade inget om månggifte i det. Varför gör du kopplingen månggifte med deras nya idéprogram? Förstår inte var månggifte kommer in överhuvudtaget? Har du möjligen några andra källor till det påståendet?

http://www.centerpartiet.se/Documents/Id%C...%C3%B6rslag.pdf
Biggan_
Annie skall ju ha hemmahos-party med alliansgrabbarna. Dom kanske kan tala henne tillrätta. Det ligger ju i deras intresse också att inte skänka röster till SD.
Biggan_
CITAT (Kryddan03 @ 05-01-2013, 22:09) *
Nu har jag läst igenom centerpartiets nya idéprogram och hittade inget om månggifte i det. Varför gör du kopplingen månggifte med deras nya idéprogram? Förstår inte var månggifte kommer in överhuvudtaget? Har du möjligen några andra källor till det påståendet?

http://www.centerpartiet.se/Documents/Id%C...%C3%B6rslag.pdf

LÄNK
Huggorm
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 22:10) *
Annie skall ju ha hemmahos-party med alliansgrabbarna. Dom kanske kan tala henne tillrätta. Det ligger ju i deras intresse också att inte skänka röster till SD.

Hon har nog fått höra ett och annat hårt ord om det där med fri invandring. Även om det aldrig skulle bli verklighet så spiller det över på hela alliansen och får folk att gå över till SD
Biggan_
CITAT (Kryddan03 @ 05-01-2013, 22:09) *
Nu har jag läst igenom centerpartiets nya idéprogram och hittade inget om månggifte i det. Varför gör du kopplingen månggifte med deras nya idéprogram? Förstår inte var månggifte kommer in överhuvudtaget? Har du möjligen några andra källor till det påståendet?

http://www.centerpartiet.se/Documents/Id%C...%C3%B6rslag.pdf

Det står under integritet på sid 12-13 i din länk!
mamamaggan
De där tankarna om månggifte , eller att ha flera män , har ett par kompisar och jag kommit på för många många år sedan.

Man har en man för varje sak, en man som städar , en man som snickrar , en man som man reser med , en man osv osv men till sist så har man en man som är rik och som betalar för alltihopa .

Sedan behöver man heller inte vara trogen , månggifte som månggifte , man kan ju strula runt med vem man vill under månggiftets fana ! Hurra !

Centern har just " köpt " min röst !


Vad i hela världen håller de på med ? Är det verkligen så illa så att de måste ta till rena tokerierna för att få uppmärksamhet ? Fast uppmärksamheten är fofrtfarande på fel sätt , den ger omigen bara upphov till diskussioner kring Annie Lööfs vara eller icke vara.

Hon skulle ju kopiera Maudan och bjuda hem de andra i Alliansen men det blev inget av. Ville inte de andra komma , eller ?
Kryddan03
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 22:16) *

a0a.gif Aftonbladet som källa! Jo, jag tackar eller hur var det du skrev i rubriken?

Nåja, jag hittade det nog själv (efter att läst igenom idéprogrammet ytterligare en gång):
"Människor måste själva få besluta över sina privatliv, relationer och tillgångar. Politiken bör varken
avgöra hur många människor man får leva tillsammans med, gifta sig med eller vem som ska ärva ens
tillgångar."

Antar att det är detta du menar? Det kan man ju i och för sig tycka vad man vill om, men då jag själv inte är centerpartist och aldrig har röstat på dem bryr jag mig nog egentligen inte särskilt. Däremot är det ju helt och hållet könsneutralt skrivet så då förstår jag inte var jämställdhetsfrågan i din TS kommer in? Av det som är skrivet verkar ju inte centerpartiet bry sig om i vilka konstellationer - kön eller annat - som relationer existerar.
Biggan_
CITAT (Kryddan03 @ 05-01-2013, 22:37) *
a0a.gif Aftonbladet som källa! Jo, jag tackar eller hur var det du skrev i rubriken?

Nåja, jag hittade det nog själv (efter att läst igenom idéprogrammet ytterligare en gång):
"Människor måste själva få besluta över sina privatliv, relationer och tillgångar. Politiken bör varken
avgöra hur många människor man får leva tillsammans med, gifta sig med eller vem som ska ärva ens
tillgångar."

Antar att det är detta du menar? Det kan man ju i och för sig tycka vad man vill om, men då jag själv inte är centerpartist och aldrig har röstat på dem bryr jag mig nog egentligen inte särskilt. Däremot är det ju helt och hållet könsneutralt skrivet så då förstår jag inte var jämställdhetsfrågan i din TS kommer in? Av det som är skrivet verkar ju inte centerpartiet bry sig om i vilka konstellationer - kön eller annat - som relationer existerar.

Nä precis, det är väl bra att det blir jämställt! Där månggifte varit aktuellt så tror jag nog att det alltid är mannen som haft en massa fruar!
Huggorm
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 22:46) *
Nä precis, det är väl bra att det blir jämställt! Där månggifte varit aktuellt så tror jag nog att det alltid är mannen som haft en massa fruar!

Det är ju det naturliga. En man kan ha många kvinnor befruktade samtidigt, medan en kvinna inte har bruk för fler män än en, så länge han är den bästa.
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 22:54) *
Det är ju det naturliga. En man kan ha många kvinnor befruktade samtidigt, medan en kvinna inte har bruk för fler män än en, så länge han är den bästa.



Den bästa på vad ? Klart vi har bruk för flera män !! Vi har så många önskningar inom olika områden som vi vill ha uppfyllda så det är ju självklart att vi vill ha flera män !!

Allt handlar inte om sex här i livet . nono.gif
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 05-01-2013, 22:58) *
Den bästa på vad ? Klart vi har bruk för flera män !! Vi har så många önskningar inom olika områden som vi vill ha uppfyllda så det är ju självklart att vi vill ha flera män !!

Allt handlar inte om sex här i livet . nono.gif

kompiskram.gif
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 05-01-2013, 22:58) *
Den bästa på vad ? Klart vi har bruk för flera män !! Vi har så många önskningar inom olika områden som vi vill ha uppfyllda så det är ju självklart att vi vill ha flera män !!

Allt handlar inte om sex här i livet . nono.gif

Jag pratar inte om sex, utan om barnalstrande, vår undermedvetna fortplantningsdrift. Vi är trots allt fortfarande djur i botten. flirting.gif
Bengalow
Pytt, har du ijnte sett "Mama Mia"?
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 05-01-2013, 23:04) *
Pytt, har du ijnte sett "Mama Mia"?

Om du menar den som gick på TV för en stund sedan så valde jag bort den för "Polisskolan 3" - trots att jag redan sett den filmen ett dussin gånger och inte ens tyckte om den första gången
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 23:03) *
Jag pratar inte om sex, utan om barnalstrande, vår undermedvetna fortplantningsdrift. Vi är trots allt fortfarande djur i botten. flirting.gif



Klart vi är djur och har djuriska drifter men som kvinna bestämmer jag ju själv vem jag vill ha sex med och om det ska resultera i barn eller inte.

Som jag redan skrivit så kan man under månggiftets fana strula runt lite hur man vill när lusten faller på . naughty.gif
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 05-01-2013, 23:07) *
Klart vi är djur och har djuriska drifter men som kvinna bestämmer jag ju själv vem jag vill ha sex med och om det ska resultera i barn eller inte.

Som jag redan skrivit så kan man under månggiftets fana strula runt lite hur man vill när lusten faller på . naughty.gif

Förutsatt att du lyckas få tag på manfolk som accepterar en sådan livsstil flirting.gif
Cacki
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 23:09) *
Förutsatt att du lyckas få tag på manfolk som accepterar en sådan livsstil flirting.gif


Äsch, det finns massor av dem! Många praktiserar ju själva detta leverne redan idag... flirting.gif
mamamaggan
Det går att få män att acceptera vad som helst när man är kvinna. flirting.gif
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 05-01-2013, 23:13) *
Det går att få män att acceptera vad som helst när man är kvinna. flirting.gif

Nu är du fördomsfull whistling.gif
Kryddan03
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 22:46) *
Nä precis, det är väl bra att det blir jämställt! Där månggifte varit aktuellt så tror jag nog att det alltid är mannen som haft en massa fruar!

Jo, fast nu handlade ju din tråd om centerpartiets idéprogram, vad jag förstod, och där är ju den punkten jämställt formulerat.

Sedan kan jag nog drista mig till att tro att de antagligen inte vinner särdeles många röster på just den punkten. De allra flesta har nog fullt upp att klara av såväl tvåsamhet som ensamhet. Men, jag kan också förstå resonemanget bakom när det gäller en större frihet i relationssammansättningar - om de nu vill följa frihetstänket och "liberalismen" fullt ut. Vad som känns lite galet är väl att de verkar försöka att sammanföra visioner och idéer med ett förslag till framtida partiprogram i något de kallar idéprogram. Det var åtminstone den uppfattning jag fick när jag tittade som hastigast på deras hemsida. Kruxet är att visioner och idéer inte alltid behöver vara verklighetsförankrade på så sätt att de är praktiskt genomförbara just nu - eller i vissa fall någonsin. Ett partiprogram bör nog vara mer verklighetsförankrat och formulerat på ett sådant sätt att det skulle kunna gå att genomföra om de får stöd för sin politik.
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 05-01-2013, 23:07) *
Klart vi är djur och har djuriska drifter men som kvinna bestämmer jag ju själv vem jag vill ha sex med och om det ska resultera i barn eller inte.

Som jag redan skrivit så kan man under månggiftets fana strula runt lite hur man vill när lusten faller på . naughty.gif


Försöker sätta den repliken på Annie Lööf men har av någon underlig anledning väldigt svårt att tänka mig henne säga något dyligt, kan inte förstå varför. rotfl.gif
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 05-01-2013, 23:07) *
Klart vi är djur och har djuriska drifter men som kvinna bestämmer jag ju själv vem jag vill ha sex med och om det ska resultera i barn eller inte.

Som jag redan skrivit så kan man under månggiftets fana strula runt lite hur man vill när lusten faller på . naughty.gif

Det gäller att skaffa svängdörrar i hemmet. Måste bli en himla trafik!...och tänk släktkalasen då! fear.gif
Huggorm
Månggiftet är väll den minst kontroversiella punkten i centerns nya idéprogram
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 23:20) *
Det gäller att skaffa svängdörrar i hemmet. Måste bli en himla trafik!...och tänk släktkalasen då! fear.gif


giggle.gif
jaj-51
Korkade politiker fins det gott om men jag tror snarare att de är smartare än så!

???

Pensionen är förmånlig när de får sparken tongue.gif

Nog mins vi "Släpp burfåglarna loss" en i Halland som blev glad pensionär ... och levde gott ...

devil.gif devil.gif
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 05-01-2013, 23:18) *
Försöker sätta den repliken på Annie Lööf men har av någon underlig anledning väldigt svårt att tänka mig henne säga något dyligt, kan inte förstå varför. rotfl.gif

rotfl.gif Vilken kul sysselsättning du ägnar dej åt så här en lördagskväll!
Kryddan03
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 22:54) *
Det är ju det naturliga. En man kan ha många kvinnor befruktade samtidigt, medan en kvinna inte har bruk för fler män än en, så länge han är den bästa.

1. Människan idag är, generellt sett, inte särskilt "naturlig", inte ens vad gäller drifter.
2. Det finns och har funnits samhällen där kvinnorna har flera män men inte tvärtom. Något intressant att notera är att det i de idag existerande samhällen inte finns orden "far", "pappa" el dyl i språket då barnen - eller mödrarna för den delen - inte vet och/eller bryr sig vem som har avlat barnet. Om jag inte minns fel har de ett ord som närmast motsvarar vårt "morbror" om kvinnans män, antagligen för att poängtera något slags familjesamhörighet.
Biggan_
CITAT (Kryddan03 @ 05-01-2013, 23:17) *
Jo, fast nu handlade ju din tråd om centerpartiets idéprogram, vad jag förstod, och där är ju den punkten jämställt formulerat.

Sedan kan jag nog drista mig till att tro att de antagligen inte vinner särdeles många röster på just den punkten. De allra flesta har nog fullt upp att klara av såväl tvåsamhet som ensamhet. Men, jag kan också förstå resonemanget bakom när det gäller en större frihet i relationssammansättningar - om de nu vill följa frihetstänket och "liberalismen" fullt ut. Vad som känns lite galet är väl att de verkar försöka att sammanföra visioner och idéer med ett förslag till framtida partiprogram i något de kallar idéprogram. Det var åtminstone den uppfattning jag fick när jag tittade som hastigast på deras hemsida. Kruxet är att visioner och idéer inte alltid behöver vara verklighetsförankrade på så sätt att de är praktiskt genomförbara just nu - eller i vissa fall någonsin. Ett partiprogram bör nog vara mer verklighetsförankrat och formulerat på ett sådant sätt att det skulle kunna gå att genomföra om de får stöd för sin politik.

Eftersom jag tyckte här var så trist på forumet så föll det helt enkelt mej in att skoja om centerpartiets tossigheter! Lite skoj får man ha fast det blev ju lite allvarligt snack också. Sen är det inte första gången ett parti kommer med udda förslag. Hur var det med sossarna och betjänten?

CITAT (Kryddan03 @ 05-01-2013, 23:30) *
1. Människan idag är, generellt sett, inte särskilt "naturlig", inte ens vad gäller drifter.
2. Det finns och har funnits samhällen där kvinnorna har flera män men inte tvärtom. Något intressant att notera är att det i de idag existerande samhällen inte finns orden "far", "pappa" el dyl i språket då barnen - eller mödrarna för den delen - inte vet och/eller bryr sig vem som har avlat barnet. Om jag inte minns fel har de ett ord som närmast motsvarar vårt "morbror" om kvinnans män, antagligen för att poängtera något slags familjesamhörighet.

Inte just mot barnen! Hoppas att männen tog till sej barnen som sina egna.
Biggan_
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 23:20) *
Månggiftet är väll den minst kontroversiella punkten i centerns nya idéprogram

Vad anser du om den slopade skolplikten då?
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 23:25) *
rotfl.gif Vilken kul sysselsättning du ägnar dej åt så här en lördagskväll!


Det är ditt fel! Jag kan ju inte hjälpa att du är så rolig. whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon