Peztis
Ibland är det att skaffa en julklapp för en viss summa pengar -ibland kommer man på en underbar idé!

Vilken julklapp som du planerar att ge känner du dig mest nöjd med?

Jag köpte två set med satinbäddset som jag sedan har låtit sonen dekorera med textilfärg med händer och fötter - jag har varit den som bestämt motivet dock! biggrin.gif

Idag gick den stora händelsen av stapeln och här är resultatet som vi båda är jättenöjda med, en till mamma/mormor och en till pappa/morfar:
[attachment=74066:IMG_2512_2.jpg]
Tikka
Men va rolig idé o va fina dom blev biggrin.gif

Hmm ja i år är det nog de tyska pepparkakorna o tyska korvarna som jag köpte i Saluhallen till min pappa i julklapp. Det enda hantverket som jag är nöjd över varje år är mina apelsiner med nejlikor i som jag ger bort wink.gif
kerstin z5-6
Disel tröjorna och de hemska byxorna jag beställt från tyskland tll min son ,men å andra sidan är det sånt han vill ha och blir glad över och därför är de det bästa:)
zaaritha
Vi har betalat en get åt en familj i Afrika. Det får svägerskan.
Motti
Underbara motiv på påslakanen smile.gif Vår bästa julklapp är nya skinsoffan som är stor nog så hela "la familja får rum, "och fritösen vi köppt .
gunsta
Den julklapp som jag är mest nöjd med är den jag ska få - det är en bok som jag letat upp på ett antikvariat och så ska jag liksom låtsas få den - men det är en bok som betyder oerhört mycket för mig. Vi ger inte varandra några överraskningar utan vi köper de saker (oftast böcker) som vi verkligen vill ha. Så har vi gjort i alla år.
omk
Här köps inga julklappar alls. Sonen fyller år strax före jul och jag själv strax efter, så det blir liksom lite mycket med julklappar OCKSÅ.

Så MIN bästa julklapp är den jag skickat till ..... via Hemliga Tomten-tråden !! smile.gif
Wilmer
Jag letar klappar hela året. Har flera klappar jag är nöjd med, fotokalender med mera med vår dotter som motiv till hennes mormor och farmor kommer bli roligast att ge bort. De är tokigt glada över sitt första och enda barn barn.

Annars vet jag att melaminmuggarna med traktorer kommer bli väldigt uppskattade av två små, beställda från England. Mycket nöjd själv över att ha hittat dem.
mamamaggan
Fadderbarnet som min brors äldsta barnbarn , Max snart 10 , ska få . Jag kommer att betala halva månadskostnaden och resten lägger hans föräldrar till .

Sedan är det nog presentkorten och böckerna som våra barn resp de andra av min brors barnbarn ska få.

Inte att förglömma att jag blivit medlem och månadsgivare till Amnesty och Rädda Barnen.
zissi
Skolböcker till fattiga flickor, gm Action aid, till min pappa som gärna vill hjälpa andra och tycker han har det han behöver.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon