Full version: Kolsyrat vatten
malcolm
Jag är sugen på att köpa en soda streamer eller liknande, finns det någon här som har erfarenheter av sådana bubbelapparater?
pejori
Finns inget bättre om man gillar kolsyrat vatten.
Är inne på min tredje apparat nu.
Elisabeth-Västkustkolonisten
min bonusson har också en och använder den dagligen.

Hade jag haft mera plats i köket, så skulle vi också köpa en eftersom vi dricker mycket vatten
Anki på Öland
Köpte en för 69:- på Jula för 5-6 år sen och har periodvis använt den flera gånger om dagen smile.gif Köper aldrig smaksättningar till vattnet utan häller i en skvätt koncentrerad citron i det.
Eva i Skåne
Det är så bekvämt att slippa bära hem vatten! Jag tycker inte om bubbel, men mannen dricker nog en flaska om dagen. Han bryr sig inte heller om smaksättning, men man kan ju lyxa till det med en citronskiva.
Plus testade för inte så länge sen PLUS

Vi har två sodastream av olika modeller och är nöjda med båda, men det är väl inte billigaste märket
Klint
Ja de är jättebra när man vill ha vatten,till läsk gillar jag dem inte.
malcolm
CITAT (Eva i Skåne @ 10-12-2012, 15:11) *
Det är så bekvämt att slippa bära hem vatten! Jag tycker inte om bubbel, men mannen dricker nog en flaska om dagen. Han bryr sig inte heller om smaksättning, men man kan ju lyxa till det med en citronskiva.
Plus testade för inte så länge sen PLUS

Vi har två sodastream av olika modeller och är nöjda med båda, men det är väl inte billigaste märket

Jag såg det avsnittet av Plus men minns inte vilken de kom fram till var bäst, skall ge mig ut på jakt imorgon. Kommer inte att köpa läskessens utan det blir koncentrerad citron som smaksättare i så fall.
Eva i Skåne
AGA Aqvia Balance står det i testet
malcolm
Skall kolla efter den, undrar vilken butik som har den... Köper nog någon colaessens också eftersom sonen gillar cola coh ICA:s lär vara bra sägs det.
Klint
Ja det kommer jag ihåg sen programmet,att de hade en blindtest på cola,var det icas som vann?
malcolm
CITAT (Klint @ 10-12-2012, 15:30) *
Ja det kommer jag ihåg sen programmet,att de hade en blindtest på cola,var det icas som vann?

Ja och nu har jag googlat fram att Clas Ohlson har den aktuella apparaten så det blir en sådan imorgon.
Motti
Har en Soda Streamer sedan 10 år fungerar kanon än ! Man kan använda vanlig saft som smaksättare .Dessutom slipper man alla petflaskor .
malcolm
Undrar hur kolsyrad O´boy smakar. giggle.gif
Motti
Vet man inte för än man testat ju tummenupp.gif Man kan göra Finsk Champange har jag hört sägas naughty.gif
Klint
CITAT (malcolm @ 10-12-2012, 22:56) *
Undrar hur kolsyrad O´boy smakar. giggle.gif


låter som thumbdown.gif
Tapio
.
Motti
Bara se till att du skaffar en kolsyremaskin som du lät får tag i patroner till !
omk
Hmm, g.gif Finsk- eller Arjeplogs-champagne kanske skulle vara nåt till Nyår, när man står där i kylan kl 24, fryser om fötterna och vrider nacken ur led. Smakar och värmer nog en hel del bättre än den vanliga Chateau Vad-du-vill eller Pommac !

Hoppas vi får många gäster eftersom man, i MIN bubbelmaskin, måste ha 1 liter för att få vätskan bubblig !!
Motti
Ja är det iskallt får man se till att ha lite glykol i sig giggle.gif Man kan ju ta en Finsk glögg innan man går ut naughty.gif
pejori
CITAT (Motti @ 10-12-2012, 22:42) *
Har en Soda Streamer sedan 10 år fungerar kanon än ! Man kan använda vanlig saft som smaksättare .Dessutom slipper man alla petflaskor .


Smaksätter också med saft.
Använder också dom där "måltidsdrycker" i småförpackningar som smaksättare.
malcolm
Köpte en kolsyreapparat av märket Aga igår och den fungerar utmärkt men enligt beskrivningen skall man ite kolsyra sådant som innehåller socker i den eftersom ventilen i den kan ta skada då.
Biggan_
Men man kan väl smaksätta vattnet efter man kolsyrat det. Eller det kanske pyser över då? unsure.gif Du får prova!
Bee
Du skall enbart kolsyra vatten. Ev smakämnen häller man på i flaskan efteråt. Tips: håll dig vid diskhon, det brukar pysa över innan man är van!
pejori
CITAT (malcolm @ 13-12-2012, 12:45) *
Köpte en kolsyreapparat av märket Aga igår och den fungerar utmärkt men enligt beskrivningen skall man ite kolsyra sådant som innehåller socker i den eftersom ventilen i den kan ta skada då.


Som sagts innan kolsyra vattnet först och smaksätt efteråt.
Tippa flaskan lite, när du smaksätter, så pyser det inte över lika mycket. tummenupp.gif
malcolm
Köpte essenser idag och det var inte helt lätt att få tag på, hittdade på Konsum till slut. Blev en med cola-smak och en med apelsin men på dessa stod det att man skulle smaksätta innan kolsyrandet, provar båda metoderna så får vi se vad som verkar bäst.
ingrid fuxwall
Skulle inte överleva utan mitt kolsyrade vatten, skulle jag självfallet göra men med lite bubblor i vattnet blir det så gott, så tycker jag
malcolm
Läste fel på essensflaskorna, smaktillstserna skall tillsättas efter man kolsyrat vattnet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men varför skall man smaksätter gott vatten?
malcolm
Det är för sonens skull, han gillar cola.
pejori
CITAT (malcolm @ 14-12-2012, 12:50) *
Läste fel på essensflaskorna, smaktillstserna skall tillsättas efter man kolsyrat vattnet.


Han du testa, att smaksätta först? giggle.gif
(ser städningen framför mig) crying.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-12-2012, 13:21) *
Men varför skall man smaksätter gott vatten?


Tycker det är gott med både och.
Ibland blir det smaksatt, men oftast rent.
malcolm
CITAT (pejori @ 14-12-2012, 13:24) *
Han du testa, att smaksätta först? giggle.gif
(ser städningen framför mig) crying.gif

Nej, har bara kolsyrat vatten än så länge. Beställde två extraflaskor hos Clas Ohlson och de har kommit nu så det blir en tur dit idag.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (pejori @ 14-12-2012, 13:24) *
Tycker det är gott med både och.
Ibland blir det smaksatt, men oftast rent.


Jag dricker ju mycket vatten, aldrig saft och ytterst sällan ett glas cola. Till maten är det alltid bara vatten här
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-12-2012, 13:43) *
Jag dricker ju mycket vatten, aldrig saft och ytterst sällan ett glas cola. Till maten är det alltid bara vatten här


Här med, men ibland vill barnbarnen ha smak samt att jag smaksätter till t.ex. drinkar. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon