Sidor: 1, 2
Margith
Nu är adresslistan skriven, alla fröpåsar omblandade och kuvertet är ihopklistrat och frankerat. Nu gäller det bara att få "någon" att åka in till stan och lägga kuvertet i brevlådan.
Kuvertet borde nå nr 1 på måndag, eller senast tisdag.

Så här ser adresslistan ut:

1.ingrid fuxwall
2.micke 32
3.Therese TT
4.Peztis
5.Monica, Norrbotten zon 5
6.solbrud
7.Maggan H
8.Östh
9.GunillaS
10.ingaröbo
11.Lotta Jo
12.Crazy4Flowers
13.sqrulan
14.Irene L
15.Ester M
16.Margith

Kom nu ihåg att stryka ert namn från listan om ni inte vill vara med på ett varv till!
Jag lovar inte ett varv till, men om båda kuverten går runt fort, så kanske vi hinner ett varv till.

Jag hoppas att ni hittar nåt kul i frökuvertet när ni får det.
Margith
Peztis
Oj vad många vi är! KUL!

Höll kuverten ihop till ett varv till eller?
Margith
Ja, Peztis, ett av dina kuvert kom tillbaka till mig. Det var väl i ärlighetens namn "bättre begagnat" men jag tycker att det håller ett tag till tummenupp.gif
Peztis
Va bra! Återvinning gillar vi!
sqrulan
bravo.gif Åhhh va kul! Tack Margith för att du gör detta en gång till!
Maggan H
Yes, vad skoj med minst en runda till! yaay.gif Tack Margith! smiley_small_hug.gif
ingrid fuxwall
Kuveret finns hos mig och i morgon åker det vidare
Micke32
Kuvertet kom i Fredags och skickades vidare samma dag till Therese TT , stoppade i lite överaskningar smile.gif
ThereseTT
Kuvert anlänt och går iväg i morgon.

Peztis
Här går det undan!

Kuvertet låg så tjockt och trint på bordet när jag kom hem - här ska det vittjas!
Hoppas hinna med det ikväll annars får det bli imorgon.
Peztis
Så!

Nu har jag kollat runt lite och valt ut några små godispåsar!
Har stoppat ned nya påsar som jag hoppas att ni andra finner "goda".
solbrud
Hej hopp, jag har nummer 6 i Frökedja nr: 2 och är nyfiken på om kuväret hinner komma till mig innan alla helgdagar då det inte är någon utdelning. Någon som vet var kuväret är just nu?
För det är väl inte på rymmen?
En solbrud som väntar på annat än tomten...
Monica, Norrbotten zon 5
Inget kuvert här ännu. Hoppas jag hinner få det före helgen!
Maggan H
Pestiz skickade den 12 och idag är det den 18e.... -fear-.gif Måtte inte posten ha sabbat kuvertet! Du borde ha fått det, Monica crying.gif
Monica, Norrbotten zon 5
Jag hoppas bara att det är tomtenissarna på posten som har fullt upp att sortera julkort så de inte hunnit med vårt kuvert. Det får ju inte försvinna NU! crying.gif
Peztis
Va! Har det inte kommit fram än? Jag la det på lådan den 13:e, i torsdags.

Hua! Vet att jag satte på porto i alla fall!
Monica, Norrbotten zon 5
yahoo.gif Idag kom kuvertet! Har inte hunnit öppna det ännu. Jag kollar i kväll och postar i morgon. Har vi tur så får Solbrud det på fredag.
solbrud
Stressa inte Monica, nu vet vi att det inte försvunnit i allafall. Skicka du det när du hunnit gotta dig med fröpåsarna och gogglat tillräckligt. Men jag är avundsjuk på din kväll ikväll ska du veta! NJUT!
Mvh Solbrud
Peztis
Puh! Det försvann inte. Hoppas du hittade något du gillade, Monica!
Monica, Norrbotten zon 5
Japp! Jag hittade ett par nya sorter jag måste prova. smile.gif
Brevet är postat, vi får se om det kommer fram i morgon!
Ett varningens ord bara! Det vägde exakt 100 g när jag lade det på lådan.
Nu gäller det att vara uppmärksam på vikten så man inte underfrankerar det!
Maggan H
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 20-12-2012, 22:20) *
Japp! Jag hittade ett par nya sorter jag måste prova. smile.gif
Brevet är postat, vi får se om det kommer fram i morgon!
Ett varningens ord bara! Det vägde exakt 100 g när jag lade det på lådan.
Nu gäller det att vara uppmärksam på vikten så man inte underfrankerar det!

Då kan man med gott samvete sno åt sig en påse extra, hihi! giggle.gif Eller lägga i frö som väger mindre.... naughty.gif
solbrud
Tack Monica för att du skickade frökuväret så snabbt, det kom idag så nu har jag en härlig fredagkväll framför mig. Här ska gogglas. Meedelar vidare när det har postats igen på väg till nästa/Mvh Solbrud
Maggan H
CITAT (solbrud @ 21-12-2012, 21:43) *
Tack Monica för att du skickade frökuväret så snabbt, det kom idag så nu har jag en härlig fredagkväll framför mig. Här ska gogglas. Meedelar vidare när det har postats igen på väg till nästa/Mvh Solbrud

Nyårshelgen är räddad! yahoo.gif
solbrud
Det blev lite körigt att goggla och byta fröpåsar mitt under julhelgen när vi hade gäster här men jag vet ju hur mycket man längtar och räknar dagarna när man är den som står på tur att få kuväret...

Jag postade det idag före 13:00 när lådan troligen skulle tommas så kanske får du Maggan kuväret Torsdag eller Fredag. Postombudet visst inte om lådan skulle tömmas idag eller inte. Håller tummarna för att du hinner få det till Nyår.

Jag bytte ut de tunga påsarna till fler lätta så nu är det inte risk för övervikt i dagsläget. Hoppas du hittar massvis med "godsaker". Och till alla i forumet-god fortsättning på helgerna/Mvh Solbruden
Maggan H
Tackar, det kom idag! tummenupp.gif Har redan gått i genom det trots gäster men väntar med att posta det tills efter nyår så det inte brinner upp i någon postlåda... ninja.gif Hittade en del godbitar nu med! yahoo.gif
Östh
Bra Maggan att du håller det i säkert förvar under nyårsfirandet tummenupp.gif Jag ser fram emot att hitta kuvertet när firandet är överstökat och odlings förberedelserna på allvar kan börja. smile.gif
Maggan H
Nu är kuvertet på väg till dig, Östh! En del godbitar fanns denna rundan också! tummenupp.gif
Östh
Kuvertet med de 45! fröpåsarna är nu på väg till Gunilla S.
GunillaS
Ser fram mot måndag!
Peztis
Östh, klarade du 100 g-spärren?
Östh
Kollade på hushållsvågen och postens portotabell och det såg ut att vara marginal:) Mängden påsar att välja mellan imponerade.
GunillaS
Oj, så mycket fröer! I dag damp kuvertet ner hos mig. Jag har googlat, valt ut, lagt i och vägt. I morgon går det iväg till ingaröbo. Det klarar sig med 2 frimärken fortfarande!
Hälsningar
ingaröbo
Jag väntar med spänning
LottaJo
Ooooh, sen är det jag!!!!! Läääängtar!

ingaröbo
Idag kom fröerna.
Kände på vikten att det är en bit kvar till 100 gr. Kollade och det väger bara 74 gr vilket ju är bra så att man kan få plats med lite till.
Kanske kanske hinner jag skicka iväg i morgon annars får nästa i kön försändelsen på måndag.
Det är många fröer jag måste googla på, det kan ju va nåt jag inte visste att jag saknade rolleyes.gif
LottaJo
Googla på du! Det är ju viktiga beslut... yes.gif

Den som väntar på nåt gott... biggrin.gif
sqrulan
Men åhhh, det närmar sig! yahoo.gif
ingaröbo

Fröerna postades igår, hoppas posten är snabb så du får frossa i morgon måndag. Vikt 84 g. Fantastiskt hur mycker fröer det får plats utan att vikten förändras allför mycket tummenupp.gif
LottaJo
Härligt! Hoppas det hinner fram till i morgon, jag har märkt att det kan ta längre tid än det borde för post att ta sig hit ibland.

Hoppas jag hittar nåt den här gången också!

LottaJo
Inget kuvert idag... crying.gif

Misstänkte nästan det; postgången har varit så långsam hit de senaste månaderna. Men i morgon borde det vara här!
LottaJo
Inget vadderat kuvert idag heller!?!?? Får det verkligen ta så lång tid inom Sverige??? ranting.gif

De kan väl inte ha slarvat bort det? -fear-.gif

Håller tummarna för i morgon...
LottaJo
Inget idag heller!? Har de semester, eller? Blir lite orolig... crying.gif
ingaröbo
Nu blir jag orolig, vad har hänt? Det var ju A-post, fullt frankerat..
LottaJo
CITAT (ingaröbo @ 16-01-2013, 22:26) *
Nu blir jag orolig, vad har hänt? Det var ju A-post, fullt frankerat..



Nu har det kommit!!!! yahoo.gif

Lite skamfilat och smutsigt men ingen riktig förklaring till varför det tagit så lång tid.
Jag hann också bli riktigt orolig, men nu är det ju här, så vi kan andas ut!

Jag Googlar i kväll och postar det till nästa på listan imorgon - på jobbet för säkerhets skull, om det skulle gå snabbare därifrån.
LottaJo
Ååååå så mycket roligt det fanns; massor med sorter jag inte hade förväntat mig att hitta och flera jag aldrig ens hört talas om!!

Googlade halva kvällen för att kunna välja (bort) - hade alldeles för många fröpåsar redan innan så jag fick verkligen lägga band på mig. "Några till har jag väl ändå plats för..." whist.gif
Bytte i alla fall till mig några sorter som jag verkligen ser fram emot att testa!

Men med svår utrymmesbrist både i frölådan och redan planerade sådder (plus en kommande leverans från STA) fick jag sen stryka mig från tredje-varvs-listan. Sluta när man ligger på topp, eller hur vad det?... crazy.gif

Kuvertet är postat, på väg till Crazy4Flowers! (det gick att torka av och återvända det en runda till)

Ännu en gång tusen tack till dig Margith, för att du organiserar den här glädjespridaren varje år! blomma.gif
ingaröbo
CITAT (LottaJo @ 17-01-2013, 17:53) *
Nu har det kommit!!!! yahoo.gif

Lite skamfilat och smutsigt men ingen riktig förklaring till varför det tagit så lång tid.
Jag hann också bli riktigt orolig, men nu är det ju här, så vi kan andas ut!

Jag Googlar i kväll och postar det till nästa på listan imorgon - på jobbet för säkerhets skull, om det skulle gå snabbare därifrån.


Men då! Det var varken smutsigt eller skamfilat när jag lade det på brevlådan, man kan undra vad som hände på vägen till dig och varför det tog så lång tid confused.gif

LottaJo
CITAT (ingaröbo @ 18-01-2013, 23:04) *
Men då! Det var varken smutsigt eller skamfilat när jag lade det på brevlådan, man kan undra vad som hände på vägen till dig och varför det tog så lång tid confused.gif



Självklart var det inte din eller tidigare personers hantering som gjort det lite (med betoning på lite) smutsigt och knövligt, jag såg det bara som en bekräftelse på att det troligen hade varit på omvägar på vägen till min brevlåda, ramlat ner på golvet på sorteringen eller nåt liknande. Det gick dessutom att torka bort det, så nu är kuvertet fräscht igen.

Jag har jobbat extra på Posten i min ungdom och med tanke på hur mycket försändelser som hanteras så är det kanske inte konstigt att nåt kuvert faller ner mellan två säckar istället för i en av dem ibland, det är bara frustrerande för sändare och mottagare. Men de flesta upptäcks ju rätt snart igen och hamnar där de skulle!

sqrulan
-fear-.gif Oj nu han man bli lite förskräckt tur att det kom tillrätta!
Crazy4Flowers
Spännande spännande tummenupp.gif
sqrulan
yahoo.gif Idag kom fröbrevet! Jag skickar vidare till Irene L på måndag! Det blev en trevlig avslutning på veckan, frökedje brevet, fröer från Impecta och en 50 liters krukväxtjord från Hasselforsgarden, kan det bli bättre! yes.gif
Fredag den 25.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon