Full version: Premiär
Gossen Ruda
Har idag tänt för första gången denna säsongen i värmepannan. Blev lite strul eftersom jag först lät pannvattnet kallna. Volymen blev så liten att cirkulationspumpen sög luft så jag fick koppla ihop trädgårdsslangen för att fylla på systemet samtidigt som jag lagade till middagen. Det gick dock bra, systemet fick vatten och jag fick mat. biggrin.gif
Huggorm
Har du inte behövt någon uppvärmning alls hittills, eller har du fler värmekällor? Jag tror jag började elda i kaminen i september någon gång, men jag har ännu inte förbrukat en enda kilowatt el på uppvärmning
Monarda
Vi började också frysa i september i år och då åkte fjärrvärmen på, bekvämt och billigt.
Gossen Ruda
Normalt är elvärmen på. Jag har en combipanna där det mesta fungerar. Från början var den oljeeldad.
gnon49
Jo dryga månaden har nog elementen varit på, oftast bara ett förvisso men på kvällskvisten kan två få vara igång inför natten om den blir kylig. Vedspisen får komplettera ibland.
Biggan_
Jag har haft min värme på ett bra tag nu, men så är jag också frusen av mej. Fryser nu mer än någonsin efter att ha gått ner i vikt. Hoppas på en mild vinter annars fryser jag ihjäl! ohmy.gif
Gossen Ruda
Då var säsongen över, i tisdags tände jag för sista gången denna vintern. 4 månader med ganska kontinuerlig eldning dagtid, sparar en del uppvärmingskostnad. Anledningen till stoppet är enkel, veden är slut. biggrin.gif Håller på med att samla in ved för nästa säsong vid sommerstugan.
Huggorm
Du skulle ha kluvit upp den där lärken så hade du klarat mars också wink.gif
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 07-03-2013, 11:51) *
Du skulle ha kluvit upp den där lärken så hade du klarat mars också wink.gif

Jag har kapat ner den och grovkluvit i vinter så den är nog torr till nästa säsong. smile.gif Fast faktum är att jag är ganska trött på att elda nu, jag blir rätt låst flera timmar per dag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon