stina
Hej på er!

Kom hem igår från en resa torsdag-söndag till London. Jag åkte med jobbet och hann tyvärr inte med så mycket blommor. Åkte i alla fall till takträdgården (tack för tipset). Det var en häftig anläggning!

För övrigt blommade magnolierna, kamelierna, påskliljorna, scilla, ärttörne m m. Otroligt häftiga magnoliaträd i Kensington Gardens. För att inte tala om Kameliabuskarna. Suck....

En massa annat kul hann vi också med. På torsdagskvällen var vi och såg Mama mia. Vilket drag! Hela teatern stod upp och sjöng och dansade på slutet. Rekommenderas!!! Den ska visst komma till Sverige.

Fredagen åkte vi till Southhampton och besökte den engelska motsvarigheten till Sjukvårdsupplysningen (jobb-besök). Fredagkvällen gick vi på en Italiensk restaurang.

Lördag var det shopping, shopping och åter shopping. Eller mest titt-shopping, för det var otroligt dyrt! Köpte i alla fall lite mysiga cremer och duschcremer (som är min andra passion efter blommor). Lördag kväll åt vi på en jättefin Indisk restaurang och avslutade med en riktigt typisk, mysig engelsk pub.

Söndag förmiddag en lång promenad i Kensington gardens och The Flower road. Blev faschinerad (förutom blomprakten) av vimlet av alla otroligt duktiga och väldresserade lösspringande hundar överallt. Engelsmännen är ju ett hundälskande folk och jag såg tom en familj som kom med ett stort gäng småhundar (troligen uppfödare) med valparna i en specialbyggd kärra där dom låg under små filtar för att luftas i parken. Gulligt!!! Söndag lunch åkte vi hem.

Jag har haft så himla mysigt så jag bara kände att jag måste dela med mig av lite av vad jag upplevt. Rekommenderar London varmt!!! Det enda läbbiga var på Heathrow där flygplatsen vimlade av militärpoliser i skottsäkra västar och K-pistar (terrorhotet). Annars kände man inte mycket av oroligheterna.

See you!

Stina
vickeva
Å vad mysigt det låter... jag älskar London... har i och för sig inte varit där sedan jag var 20 (hjälp så länge sedan) men SKA åka dit snart igen. Då var det precis i denna tid också och det var så härligt att njuta våren lite i förskott...
renate
Tack att du ville dela med dig av din Londonresa,det var mycket länge sedan jag besökte London,är sugen att åker till England.En sådan fin reskaramell kan man suga länge på.
Hälsningar Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon