Mi70
Noterar att många av er redan sått tomater. Själv sådde jag tomater tidigt förra året och hade en jättebuske inomhus som kändes väl stor.... Är tomat inte känslig för att så inomhus? Vet att zuccini och pumpa inte trivs i inomhustemperatur iallafall, utan jag fick bättre resultat på de jag direktsådde än de som såtts inomhus. Kan tilläggas att jag inte har tillgång till annat än fönsterbänken och köksfönstret inomhus, och ej heller har extra ljus.

Kan jag/bör jag så mina tomatfrön redan nu?

Jag har iallafall petat ner

rosenvial vit och blå
Blomstertobak
Aubretia
Strandkrassing
Ricin
Pensé (svart!)
Grusnejlika
Salvia (rödblommande)
Silvernjurvinda
Betty
CITAT (Mi70 @ 25-03-2004, 14:46)
Kan tilläggas att jag inte har tillgång till annat än fönsterbänken och köksfönstret inomhus, och ej heller har extra ljus.

Kan jag/bör jag så mina tomatfrön redan nu?

De som har tillgång till växthus eller andra svala utrymmen + extraljus kan börja så tidigare än de som odlar i rumstemp. i köksfönstret.
För tomat gäller följande: Från sådd till planta 6-8 veckor, såtemp. +25°, groningstid 5-10 dygn, förkultiveringstemp. 15-18°
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon