mollys_matte
Är det någon annan som har testat Pineberry, eller ananasjordgubbe som de kallas på svenska?
Jag köpte plantor på älvsjömässan i våras, och inget händer.
Ena plantan tynade bort och dog den andra är jättefin och frodig och skjuter mängder av revor men inte en enda blomma, och utan blommor blir det ju inga bär blink.gif

Vad är fel? Hade sett framemot att prova de där vita gubbarna med svag smak av ananas.
johan1983
Jag har sju plantor och inte en blomma
Jag tror att uppfödaren klipper bort blommorna för den var rätt beskuren.

Kanske för att växten ska växa till sig första året istället för att producera bär?
Alexander-VG-zon3
Köpte från odla och ena hade blommor men som sedan vissnade bort, därefter har det kommit väldigt mycket revor moderplantorna har inte växt så mycket.
johan1983
Gör som jag, jag väntar ett år till innan jag deppar ihop.

Det kan ju vara en svåretablerad växt
mollys_matte
Det känns ju lite trösterikt att fler upplevt samma sak.
Självklart får den sitta till nästa år, och alla små bebisar ska jag också vårda!
Får hoppas det blir något till nästa sommar!
johan1983
CITAT (mollys_matte @ 13-08-2012, 21:15) *
Det känns ju lite trösterikt att fler upplevt samma sak.
Självklart får den sitta till nästa år, och alla små bebisar ska jag också vårda!
Får hoppas det blir något till nästa sommar!


Absolut skall du inte låta det komma åt dig på något sätt.
Dom kommer när dom kommer. Så länge har jag fått jättemånga trevliga avläggare från plantorna.
Jag gav bort några och några satte jag faktiskt ut i skogen. Det ska bli spännande att se om det finns vilda ananasjordgubbar om några år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon