Full version: Våren var är du!
renate
ohmy.gif huh.gif Nä nu får det vara nog med vinter,när jag vaknade i morse var det vitt ute.Det är 0,0° nu och lätt snöfall.Det ända som glädja mig är alla Bofinkar utanför vid matplatsen,en riktig färgklick i det vita. tongue.gif sleep.gif
Jag som måste skola om mina Tagetes och Daliaplantorna,hur roligt är det när det snöar ute? tänkte göra det på altan men där är för kallt i dag. ohmy.gif mad.gif sad.gif Jag skulle köpa Penseer i dag,de skall står på altanen.Det är rena aprilväder i mars.Så,nu var det färdig gnällt.
smile.gif rolleyes.gif tongue.gif
Lars-Olof Arvids
Våren är här i Ödsmål och Stenungsund! Strålande sol och sjungande lärkor, bofinkar och koltrastar lite varstans. Dock var det lite frost i natt, så det kanske var väl optimistiskt att ha mina sålådor (mest ängsväxter som skogsklocka, slåttergubbe m fl) ute vid trappan även om det har varit milt ett tag. Hur känsliga är sådana frön för frost innan de har grott?

Olle
kopernikus
Här har det snöat i tre dagar. Ca 3dm blötsnö har det kommit.. men nu verkar det sluta!
Tack gode gud! tongue.gif
Copycat
Förra veckan sken solen och det var ca. 10 grader på dagen. det var barbacke och jag rensade i min lilla trädgård. Vad har vi nu ? TRE decimeter snö och lika många minusgrader. Man gör snart som katten, går i ide.
cinis74
Här har det snöat sedan i lördags. Fick plocka fram vinterkängorna igen.... *suck* Vill ha vår nu!!!!!
Ingrid på Västkusten
Kallt och brr-igt i morse men solen skiner i Gbg :-D

Hälsar Ingrid som också hoppas på 'bättre' tider!
Betty
Hoppas på bättre tider, ja det kan man nog roa sig med... men först ska vi ha April - med alla luriga busväder! - Vår ena dan och vinter nästa...rolleyes.gif
Zanna
Vi har också april-väder med sol, regn och i dag snö! Inget tjockt snöfall utan väldigt fint som försvann kort efter det träffat backen. Även fast man vet att april oftast har busväder så är man inte inställd på det!
andreas i uppsala
copycat, det låter som om du bor i norrland, d.v.s äkta aprilväder.

Här har det endast varit nån grad i dag och det har dessutom haglat. Vi som skulle ha fått SOL och runt 4 plus. sad.gif Till helgen ska det iallafall bli fint smile.gif
kryddan
Nu är det den där tiden när man aldrig vet vad man ska ta på sig - blir liksom alltid antingen för varmt eller för kallt blink.gif Det är som att hjärnan inte klarar av att det byts om för mycket - jag klär mig med en dags fördröjning...

Idag snöar det. få se.... sommarjackan kanske blink.gif
Posse
Här är det ganska exakt nollgradigt och något snöflingsliknande i spridda storlekar dalar sakta och glest, och förs hit och dit av luftströmmar som knappt känns. Det ser mest ut som fröer som sprids. ohmy.gif
gammelnalle
CITAT (cinis74 @ 24-03-2004, 08:48)
Här har det snöat sedan i lördags. Fick plocka fram vinterkängorna igen.... *suck* Vill ha vår nu!!!!!

Vilken snygg LOGGA du har DEN vill jag ha!!!!!!! sleep.gif mad.gif mad.gif sleep.gif
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



men överlag skriver ni "HÄR är det si och så väder..." men VARS är HÄR???


själv bor jag inte och har inget väder.... dvs har oväder...
smile.gif smile.gif smile.gif
Posse
CITAT (gammelnalle @ 25-03-2004, 12:42)
....överlag skriver ni "HÄR är det si och så väder..."  men VARS är HÄR???

Hmm... det är ju här intill schersminbusken, vet jag! rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Posse @ 25-03-2004, 12:48)
CITAT (gammelnalle @ 25-03-2004, 12:42)
....överlag skriver ni "HÄR är det si och så väder..."  men VARS är HÄR???

Hmm... det är ju här intill schersminbusken, vet jag! rolleyes.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


är du inte nykter???
schersminbusken- åså rollar du med ögonen- rolleyes.gif
det heter väl jasminbusken wacko.gif


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
Vilka kul typer ni är. laugh.gif En bor inte alls och en bor intill under? schersminbusken.

"Själv bor jag under en trädrot i Lilljansskogen". Nej nej, det gör jag förstås inte, men det är en mening från någon sagobok. Kan bara inte komma ihåg vilken.

Det är ganska fantastiskt att ha internetuppkoppling där man inte bor laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
CITAT (Eva i Skåne @ 25-03-2004, 13:00)
Det är ganska fantastiskt att ha internetuppkoppling där man inte bor  :lol:  :lol:

jag tycker nog att trafiken här visar på det motsatta.... smile.gif smile.gif smile.gif många sitter nog där de INTE bor och surfar.....

INTE jag INTE.... aldrig i livet!!!!!! mad.gif mad.gif unsure.gif wink.gif
(har inte tillgång till internet på jobbet.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif )
Eva i Skåne
Jag känner vilket håll pilen var riktad laugh.gif wub.gif
Ullet
Dumheter! biggrin.gif
Här, Skellefteå kustland o en bit inåt typ åt Kerstin z 5-6:s håll har det snöat som om det satt någon och hade betalt för att ösa ned de förhatliga våta snöflingorna från skyn! mad.gif
Inte barmark så långt ögat kan nå, pulsa vart än man ska och andra bilen är översnöad! mad.gif mad.gif
Ni pratar om lite snöflingor, nån dm, här har det fallit mer än 50 cm på ett par dygn så kom inte och kom här inte.... wink.gif wink.gif wink.gif Våren kommer nog nån gång nästa......decennium eller nåt liknande. *suckar ljudligt* huh.gif tongue.gif
Betty
Här i Luleå har det inte snöat mer än nån decimeter på sistone!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
CITAT (Ullet @ 25-03-2004, 13:24)
Dumheter! biggrin.gif
Här, Skellefteå kustland o en bit inåt typ åt Kerstin z 5-6:s håll har det snöat som om det satt någon och hade betalt för att ösa ned de förhatliga våta snöflingorna från skyn! mad.gif
Inte barmark så långt ögat kan nå, pulsa vart än man ska och andra bilen är översnöad! mad.gif  :angry:
Ni pratar om lite snöflingor, nån dm, här har det fallit mer än 50 cm på ett par dygn så kom inte och kom här inte.... wink.gif  ;)  ;) Våren kommer nog nån gång nästa......decennium eller nåt liknande. *suckar ljudligt* huh.gif  :P

Skellefte (obs utan Å) är väl inget kustland....??? de het väl Skelleftehamn...??? Byske eller Gåsören???

Och där väx´ väl inget ändå... efter Rönnskärs alla utsläpp....

Bara skoja!!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Men på 50-talet kunde man i Skelleftehamn inte ÄTA vinbären pga allt nedsläpp av bl.a. ARSENIK.... TROTS Europas (då) högsta skorsten...
Bara väck med skiten så långt som möjligt!!!!!

mad.gif mad.gif
yla
jag ser en liten strimma blå himmel laugh.gif



i allt det grå
Ullet
Int' kustlanne' utan en bit inåt sa ja' ju!
Bortåt där'a Kerstin z5-6 bo bo ja' ve' serru' o jenna gå'ne å' eta bera' man plöck' börta' buskana'.

Ve' radioaktivitet'n vett'ja' ingenting om.....Ja' jer se' skada' sen barnbena sen a Tchjernobyyl hänt så ja' vett' inte om me..... biggrin.gif biggrin.gif
kopernikus
ÄNTLIGEN!

Lite dialekt.. hä ha ja länkta äfter!
Hä jussöm saknes tyche ja! blink.gif blink.gif blink.gif
Lars-Olof Arvids
"Tjôrbura, di pratar så mycke på ii - men de gör iinte viiii! (Orustbo)

Här i Stenungsund tycks våren ha kommit av sig lite. Visserligen strålande sol på förmiddagen, men nu på eftermiddagen kom det LITE SNÖFLINGOR!!! smile.gif Men det är väl bara lite tidigt aprilväder...

Olle
Posse
CITAT (gammelnalle @ 25-03-2004, 12:58)
CITAT (Posse @ 25-03-2004, 12:48)
CITAT (gammelnalle @ 25-03-2004, 12:42)
....överlag skriver ni "HÄR är det si och så väder..."  men VARS är HÄR???

Hmm... det är ju här intill schersminbusken, vet jag! rolleyes.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


är du inte nykter???
schersminbusken- åså rollar du med ögonen- rolleyes.gif
det heter väl jasminbusken wacko.gif


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Egentligen kallas den visst smultronschersmin och doftar jättehärligt när den blommar. smile.gif
gammelnalle
CITAT (Ullet @ 25-03-2004, 15:50)
Int' kustlanne' utan en bit inåt sa ja' ju!
Bortåt där'a Kerstin z5-6 bo bo ja' ve' serru' o jenna gå'ne å' eta bera' man plöck' börta' buskana'.

Ve' radioaktivitet'n vett'ja' ingenting om.....Ja' jer se' skada' sen barnbena sen a Tchjernobyyl hänt så ja' vett' inte om me..... biggrin.gif  :D

underbart att få "höra" skelet-bondska... men jag tror inte att så många andra hängde med....

hänna i södrn jer e fallblauta...

(men jag har nog glömt det mesta....)



ps vad är jenna?? ds

så skicka med ett lexikon !!!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ullet
Jenna betyder här.. smile.gif
andreas i uppsala
jippi biggrin.gif solen är tillbaks!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Och nu blir det förhoppnigsvis normalt igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon