Ralf
Idag på BRA-stormarknad eller B&W eller COOP eller vad det nu heter ute i Arningen i Täby hittade jag idag en Kompostkvarn. Ordinarie pris var nästan 3000:- nu var den nedsatt till 2200:-!

Jag har länge funderat på att köpa en sådan. Vad jag har förstått så finns det ju två typer av kvarnar, en med en kniv som snurrar coh en annam typ som maler ner grenarna. knivkvarnen gör relativt stora bitar . klarar ej av grova grenar och slits ut ganska fort. Denna kvarn var utrustad med ett hjul som såg ut som ett kugghjul och krosade alltså grenarna. Max dimension är 35 mm. Borde räcka lång.
Ingrid på Västkusten
Låter bra fast vi köpte den minsta med knivar och fann att om man tog det långsamt så gick det hur bra som helst - vi gav ca en tusenlapp för våran på rea och använder den max 1 ggr per år - så om Du inte har mkt grenar och kvistar - man använder den mer sällan än vad man tror!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon