Ewa L
Var i Sälen förra veckan. Gick att åka skidor, men tämligen snöfattigt. Snöglopp!
Gladde mig åt att komma tillbaka till våren med Krokus, Snödroppar, Vintergäck etc. Mina Kejsarkronor har kommit upp ca 15 cm.

Vad möttes jag då av i morse? En bedrövlig mängd snö!! mad.gif Jag var tvungen att krypa fram på vägen imorse (inte jag, bilen alltså). Gick inte att köra mer än 60 km/h. (Jag var ute före plogbilen.)

Har någon vänt upp och ner på kartan? unsure.gif wacko.gif
ingmet
Men det är ju nu det är vår... När det ena dagen är barmark, solsken och alla kryper in i söderläge och lapar sol med en god Latte i handen för att nästa dag bli jättebesvikna då snön täcker världen utanför fönstret.
Wargen
Just det! Detta liknar väl våren, eller hur? laugh.gif

På Gotland heter det "starur" om våren, när snön faller ena dagen och är borta nästa....vet ej om det har något speciellt namn här i Västergötland...? wink.gif
Ewa L
Wargen!
Är bilden dagsfärsk? Så såg i alla fall min natur ut i morse. Funderade ett ögonblick på att springa in och hämta kameran innan jag började skotta fram garageinfarten.
Betty
CITAT (Ewa L @ 23-03-2004, 07:26)
Har någon vänt upp och ner på kartan? unsure.gif wacko.gif

Nej, tyvärr! Här uppe ser det ut ungefär som på Wargens bild, fast vårt snötäcke är djupare... rolleyes.gif
*Felix matte*
Kartan står rätt tongue.gif
Här vräker snön ner..... Trist, men alldeles normalt vid den här tiden på året smile.gif sad.gif
evelina
Här en bit utanför Tokholmen är det ingen snö men rått.
Förra året vid den här tiden var det krattat och klart på landet.

Går omkring som en äggsjuk höna och väntar på sol och värme. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon