silos
Idag blir det av att åka till det årliga besök till Taxinge Slott med dottern,svärsonen och barnbarnen.
Men undrar om jag skulle våga äta en ljuvlig bit av chocklad tårtan eftersom jag har hållit mig till LCHF dieten sedan 205 dagar!?
Kan jag blir sjuk i magen eller kan jag falla tillbaka till frosseriet och blir fet igen???

Vad torr ni andra om det hela,hur skulle i själva göra?
*Stintan*
Ät du en liten bit av tårtan ;o) Man får unna sig något gott ibland!
silos
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2012, 10:52) *
Ät du en liten bit av tårtan ;o) Man får unna sig något gott ibland!


Tack Stintan! Jag kan ju ta två tuggor som är små och ge resten till barnbarn! biggrin.gif
Anki på Öland
Risken är att du inte alls tycker det är gott eftersom du inte längre är van vid sött, kan smaka lite väl sliskigt - men det är ju bra då lockas du inte till mer smile.gif
malcolm
Ta en tårtbit du men du behöver ju inte ta en så stor och bara EN. Ha det så trevligt. smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Hoppas att dagen blir mycket trevlig och att ni får solsken också där........ kompiskram.gif

Det kan kanske kännas lite annorlunda efter en liiiiiten tårtbit, men var försiktig, magen kan reagera för det söta när du har varit ifrån det så länge.....
Även när man har någon diet på gång så är väl det inte meningen att "snutta" på en liten bit...... giggle.gif
silos
Nu är jag mycket stolt över mig själv!
Jag tog ENDAST kaffe med grädde och kan ni tänka er jag suktade inte ens efter tårtbiten! tummenupp.gif
Ugglemormor
Där ser du ..... du ville inte ha det och därmed kom du ju undan det ...... bra att veta när du nästa gång kommer i kontakt med sötsaker.... tummenupp.gif .
Det är ju bra om du nu kan behålla din viktnergång dit du nått och att din kropp balanserar det hela så att du senare kan unna dig lite frukt och sånt.....
Jag passerade i helgen minus 10kg och har nu endast 5kg kvar! ..... slipper nog även blodtryckstabletterna snart, men ska nu dela på den lilla jag har, när jag blir yr när jag stiger upp, så då slipper man det....
Fick ju det efter min op. ..... har alltid haft för lågt annars....

Hur är det med dina smärtor? Har du fortfarande det lättare med den biten?

Jättefint att du har haft en bra dag ...... kompiskram.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 18-06-2012, 15:27) *
Där ser du ..... du ville inte ha det och därmed kom du ju undan det ...... bra att veta när du nästa gång kommer i kontakt med sötsaker.... tummenupp.gif .
Det är ju bra om du nu kan behålla din viktnergång dit du nått och att din kropp balanserar det hela så att du senare kan unna dig lite frukt och sånt.....
Jag passerade i helgen minus 10kg och har nu endast 5kg kvar! ..... slipper nog även blodtryckstabletterna snart, men ska nu dela på den lilla jag har, när jag blir yr när jag stiger upp, så då slipper man det....
Fick ju det efter min op. ..... har alltid haft för lågt annars....

Hur är det med dina smärtor? Har du fortfarande det lättare med den biten?

Jättefint att du har haft en bra dag ...... kompiskram.gif


Grattis till din viktnedgång!
All värk är borta från min kropp!
smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Oh, tänk vad skönt att slippa det ......
Värken kan göra en stollig om den biter i ordentligt ....... hoppas att du får ha det så i fortsättningen också, nog vill man att man slipper det om det går......

Tackar.... kompiskram.gif jag gör mitt bästa och det är inte ens svårt längre, men alla kläderna är ju för stora ........ rotfl.gif har endast beställt lite till sommaren i mindre storlek, vet ju inte om jag går ner så mycket att jag skulle väga det som innan detta med ryggen satt i, men doktorn var ju nöjd och pinnsmal tänker jag inte bli ....... ( har sluppit "hänget") .....
silos
Tagit bort
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon