Sidor: 1, 2
silos
Idag 17.6.2012 har jag startat en experiment med vatten ris och sagda ord:)
Iden fick jag från videoklippen här nedan:
http://www.youtube.com/watch?v=GlWboI_0obk...feature=related

I alla fall så hällde jag kranvatten i tre likadana glas och hällde i en deciliter ris inuti varje glas.

Sedan sa jag till vatten inuti den vänstra glaset:jag älskar dig!

Till vatten inuti det mittersta glaset sa jag:jag hatar dig!

Till vatten inuti det tredje glaset sa jag ingenting!

Och denna procedur skall jag göra en gång om dagen under en månad och se vad händer alltså tala till vatten i två av glasen..

Det skall bli sååå spännande hurudan resultat det blir!

Jag har nämligen förstått att all vatten påverkas av våra ord!

[attachment=70740:vatten_och_ris.jpg]
Red Top
Det låter jättespännande, Silos!

Ska följa experimentet för att få se resultatet. [attachment=70745:ja2.gif]
silos
CITAT (Red Top @ 17-06-2012, 15:45) *
Det låter jättespännande, Silos!

Ska följa experimentet för att få se resultatet. [attachment=70745:ja2.gif]


Så glad jag blev att du blev intresserad! biggrin.gif
malcolm
Jag har sett ett liknande experiment på Discovery, det var Mythbusters som satte ärtplantor i olika tält, bevattning och liknande var exakt lika. De skulle se om växterna reagerade på oika ljud, en spelade de hårdrock för, en annan klassisk musik, en tredje svor de och domderade till och ytterligare en talade de vänligt och kärleksfullt till. De kom inte fram till något entydigt resultat utaom ett möjligtvis att den som fick "höra" hårdrock växte bäst. Det var dock så marginella skilnader så det gick inte att dra några slutsatser av det.
Ugglemormor
Det finns ett par böcker skrivna av en Japan som har gjort många experiment om hur man kan verka på en vattenmolekul med sin energi på olika sätt...... Tänk att det funkar faktiskt hur tveksam man än är för det hela. Jag har båda hans böcker, för det hörde jag om hm andra som försökt sig på det.......
Samma sak gäller det med växter...... De tar emot energin och beroende om den är positiv eller negativ så kan man påverka dem......
Intressant och spännande det hela......våra tankar som är ett slags energi kan påverka mycket......
silos
CITAT (malcolm @ 17-06-2012, 16:57) *
Jag har sett ett liknande experiment på Discovery, det var Mythbusters som satte ärtplantor i olika tält, bevattning och liknande var exakt lika. De skulle se om växterna reagerade på oika ljud, en spelade de hårdrock för, en annan klassisk musik, en tredje svor de och domderade till och ytterligare en talade de vänligt och kärleksfullt till. De kom inte fram till något entydigt resultat utaom ett möjligtvis att den som fick "höra" hårdrock växte bäst. Det var dock så marginella skilnader så det gick inte att dra några slutsatser av det.


Sonen berättade just om detta häromdagen alltså om att nån planta som had fått höra hårdrock hade vuxit bäst!
silos
CITAT (Ugglemormor @ 17-06-2012, 17:01) *
Det finns ett par böcker skrivna av en Japan som har gjort många experiment om hur man kan verka på en vattenmolekul med sin energi på olika sätt...... Tänk att det funkar faktiskt hur tveksam man än är för det hela. Jag har båda hans böcker, för det hörde jag om hm andra som försökt sig på det.......
Samma sak gäller det med växter...... De tar emot energin och beroende om den är positiv eller negativ så kan man påverka dem......
Intressant och spännande det hela......våra tankar som är ett slags energi kan påverka mycket......


[attachment=70749:om_vatten2.png] Denna bok vill jag ha......
Detta med våra tankars påverkan på vatten är såå intressant och spännande!!!

Negativa människor förgiftar faktiskt all vatten i sin egen kropp och då kan man tänka sig vad detta gör för våran hälsa?

Och jag undrar vad gör allt krigande i våran värld för all vatten och vad gör detta vatten som har blivit förgiftad av all den hemska hatet som pågår i krigande länder, inuti oss och djuren och alla som behöver vatten för att växa?Bra kan det inte vara för någon av oss!!!

http://lifeinthesecondhalf.blogspot.se/201...rous-water.html
http://nanocanmy.blogspot.se/2010/04/water...phenomenon.html
Ugglemormor
Silos,
Dom böckerna finns även översatta till svenska.
Jag har 2, men jag tror att det har kommit ut någon mer sedan.
Sök på adliibris, om du hittar dem där.
Mycket bra skrivet och han beskriver om sina olika testmetoder samt att hur vi ska vara rädda med dessa resurser.........
silos
CITAT (Ugglemormor @ 17-06-2012, 17:33) *
Silos,
Dom böckerna finns även översatta till svenska.
Jag har 2, men jag tror att det har kommit ut någon mer sedan.
Sök på adliibris, om du hittar dem där.
Mycket bra skrivet och han beskriver om sina olika testmetoder samt att hur vi ska vara rädda med dessa resurser.........


Tack vännen,jag skall genast söka!

Förresten så häller jag varje dag tre glas fulla av vatten på fönsterbredan och så säger jag till vatten i glasen:TACK SÅ MYCKET och verkligen känner tacksamhet och kärlek för detta livgivande vatten som jag dagligen får dricka!
När jag går i regnet tackar jag regnet och känner en kärleksfull energi inom mig!Det är bra så fantastiskt!
Ugglemormor
Ja, så fungerar det i det hela. Hoppas du hittar böckerna, de är ännu högaktuella.....
merlin68
All materia, levande och död består ju av energi och allt påverkas av varandra. De energier/vibrationer eller vad man ska kalla det påverkar vår omgivning och tvärtom så det ska bli spännande att följa ditt experiment Silos tummenupp.gif . Frågan är bara om du verkligen "sänder ut" känslorna till vattnet mer än som ord eller om det räcker att bara säga jag älskar dig eller jag hatar dig för att påverka vattnets energi unsure.gif

Ugglemormor, artikeln om vattnet är väldigt intressant smile.gif !
silos
CITAT (merlin68 @ 18-06-2012, 09:17) *
All materia, levande och död består ju av energi och allt påverkas av varandra. De energier/vibrationer eller vad man ska kalla det påverkar vår omgivning och tvärtom så det ska bli spännande att följa ditt experiment Silos tummenupp.gif . Frågan är bara om du verkligen "sänder ut" känslorna till vattnet mer än som ord eller om det räcker att bara säga jag älskar dig eller jag hatar dig för att påverka vattnets energi unsure.gif

Ugglemormor, artikeln om vattnet är väldigt intressant smile.gif !



Det är just det som är så spännande om jag verkligen lyckas sända mina känslor till vatten i glasen!

Vad jag har sett nu är att glaset som fick kärleksbudskapet har massor av luftbubblor,
glaset med hatbudskapet hade bara några luftbubblor
och glaset som jag ignorerade hade endast 3 pyttesmå luftbubblor i vatten.
Alla hade dock en massa luftbubblor precis på riset.
Jag behöver en förstoringsglas för att kunna se processen bättre.
Och en bra mikrosskop vill jag köpa endera dag,efterom det finns så mycket som jag vill studera.

Fortsättning följer även med bilder.....
Ugglemormor
Melin,
Det är verkligen intressant hur man kan påverka energien på olika sätt, beroende hur känslig man är själv.
Den författaren, japanen, har fått fram häpnadsväckande resultat och tagit bilder innan o efter energipåverkan av vattenkristaller.
Han klassas inte med hum hum, utan är i grunden en känd vetenskapsman som har bevisat sina experiment mycket detaljerad och förståeligt. Därför finns hans böcker lite överallt o är aktuella.
Det finns också en bokhandel i Stkm som heter "Vattumannen" och dom har mest av det "psykodeliska" litteratur och även en nätförsäljning, men skulle tro att Adlibris är billigast.
Allt är inte hum hum, det man inte kan förstå ännu. Dock måste man ha ögonen, sinnet öppet, det finns många som "tror sig kunna" och lurar alltför blåögda sökare.
Jag avskyr det att man har ens mage att lura en som befinner sig i en kris? De är psykopater, mer eller mindre.

Jag själv känner energiens gm händerna, känner dem så väl när jag är född med det.
Ger jag betalning så jobbar jag i personens aurafält, där finns all info.
Andevärlden består ju av energi....all den energin finns var o ens "hårddisk" där lagras allt man varit med om. Och på den sidan är vi likt små ljusbollar av egen energi.
Medier kan höja sin energi så att möten kan ske, beroende vad mediet är kapabel till.
Det finns mycket som vi inte vet om och det jag fått lära mig att erkänna och stå upp det jag kan, men inte försöka få andra tro på det jag vet. Beviset är när en avliden gm mediet talar om sådana saker som endast personen o anhörig känner till.
Jag är av mig själv en nyfiken, men kritisk tills jag blir överbevisad.......
silos
CITAT (Ugglemormor @ 17-06-2012, 18:11) *
Ja, så fungerar det i det hela. Hoppas du hittar böckerna, de är ännu högaktuella.....


Nu är två böcker bestälda,den ena på finska och den andra på svenska!
Ugglemormor
Ok, då får du mycket mer kött på bena och massor att experitera ....... det finns beskrivet hur han gjorde själv, och olika andra alternativ.
Har man läst dem så undrar man verkligen hur vi inte har mer förstånd att handskas med jordens reserver och det den ger oss..... kompiskram.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 18-06-2012, 15:40) *
Ok, då får du mycket mer kött på bena och massor att experitera ....... det finns beskrivet hur han gjorde själv, och olika andra alternativ.
Har man läst dem så undrar man verkligen hur vi inte har mer förstånd att handskas med jordens reserver och det den ger oss..... kompiskram.gif


Jag önskar innerligt att flera av oss undersökte detta med vatten,eftersom utan vatten inget liv!
Och det börjar bli bråttom.....

Idag är det DAG 3 av mitt experiment med vatten och ris och nu har vatten i de tre glasen blivit något grumligt och inga luftbubblor flyter runt i någon enda av tre glasen!

silos
Dag 3
[attachment=70774:Dag_3.jpg]
Anma
Har du pratat med dem mer eller bara första dagen?
silos
CITAT (Anma @ 19-06-2012, 11:29) *
Har du pratat med dem mer eller bara första dagen?


Javist pratar jag med dem sedan dag 1,men jag har nu världens problem med att hållar tankarna i styr när jag diskar precis framför skåpet där glasen är smile.gif
Och tankarna är ju så svåra ta makten över....jag försöker endast koncentera mig på diskandet,känna det varma vattnet,diska med min vänstra hand,kolla på bubblorna som uppstår i etc.....sad.gif
Ugglemormor
Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment.
Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.

Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment.
Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.
silos
CITAT (Ugglemormor @ 19-06-2012, 16:32) *
Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment.
Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.

Det hela blir mycket enklare efter du läst böckerna, där fin olika experiment.
Skriv gärna om det hela när du gör hans experiment. Då blir det inte så svårt med koncentrationen heller.


Jag längtar så efter böckerna,men det kommer att ta några dagar innan böckerna kommer.

DAG 4
[attachment=70795:Dag_4.jpg]
Idag var jag tvungen att flytta glasen ut till balkongen eftersom en jäsningprocess had startas...
Så nu får jag ser hur det kommer att utvecklas.
Jag till och med tror att jag skulle behöva ett annorlunda utrymme för att lyckas med denna experiment!
silos
OJ OJ OJ...nu har en av mina hundar druciket ur det "kärleksfulla"glaset! rotfl.gif
Så hur skall det nu gå med mitt experiment???
sqrulan
rotfl.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 22-06-2012, 19:39) *
rotfl.gif


Ja,det börjar bli roligt detta med mitt försök rotfl.gif men jag forstätter att prata med vatten i glas 1 och glas 2.

IDAG ÄR DET DAG 7 med mitt experiment!Det faktiskt dotftar lite godare från kärleksbudskap glaset än från de andra tva!
[attachment=70825:Mitt_experiment.jpg]
En torr pelargon blad hade på något sätt tagit sig in till det kärleksfulla glasets,jag har alltid en lock på så jag fattar inte hur bladet kunde ta sig inunder den.
Pelargonbladet ville nog få lite kärlek kan jag tänka mig biggrin.gif



Häromdagen hade en stackars liten flyga hade i den igonrerade glasets vatten,jag blev riktigt ledsen när jag såg det!:(
Ugglemormor
Det verkar intressant , silos......... Få se sedan på slutresultatet och snart kommer ju dina böcker........mycket att läsa o begrunda på........ kompiskram.gif
Piccante
Vad är det egentligen man villl uppnå med experimentet? Blir det inte bara jäst äckligt vatten man framställer i tre glas?
Ugglemormor
Inte vara så negativ!......om du inte gillar tråden så låt silos, min godaste kompis, att göra sina experiment och det blir mer intressant när hon får de böckerna hon beställt.
Den vetenskapsmannen har verkligen kommit mycket viktigt på spåren. Har läst två av hans böcker men just då hade jag inte tid att börja experiment, men som vanligt, kommer jag mellan åt att kolla min boksamling och då kanske jag fastnar för det igen.......
Jättebra att man kan öppna folks ögon för att se hur allt hänger ihop och få sig en tankeställare.....
Jag älskar kreativa personer och brukar ha flera med mig irl........
Piccante
CITAT (Ugglemormor @ 23-06-2012, 15:52) *
Inte vara så negativ!......om du inte gillar tråden så låt silos, min godaste kompis, att göra sina experiment och det blir mer intressant när hon får de böckerna hon beställt.
Den vetenskapsmannen har verkligen kommit mycket viktigt på spåren. Har läst två av hans böcker men just då hade jag inte tid att börja experiment, men som vanligt, kommer jag mellan åt att kolla min boksamling och då kanske jag fastnar för det igen.......
Jättebra att man kan öppna folks ögon för att se hur allt hänger ihop och få sig en tankeställare.....
Jag älskar kreativa personer och brukar ha flera med mig irl........

Hur får man en tankeställare av att lägga ris i blöt då???

Jag var inte negativ, jag bara undrar vad man förväntar sig få ut av experimentet??? Man gör sällan experiment planlöst utan man har ställt upp en hypotes om utfallet man förväntar sig. jag hade tex förstått experimentet bättre om man hade lagt en ärta eller böna i varje glas och sett om de grodde snabbare i något av glasen. Men jag ser inte vad det möjligtvis kan visa mer än att det snart möglar på ytan...
Ugglemormor
Ok, du nhar noll koll, men att silos experiment nu kanske blir bra på en gång så hon får sina böcker där det står laboratoriefakta och den japanen är världsberömt analytiker.
Hon kommer säkert att få sina resultaten när hon följer dem i böckerna.......
Jag tycker att hon är påhittig och visar det också så det är fel att se ner på det...... Får du inte själv några idéer, eller......
Dom som kan minst, de kritiserar mest........
Gossen Ruda
Jag hade egentligen tänkt hålla mig från den här tråden för att inte riskera driva med solis men som jag ser det kan resultatet att lägga organiskt material, ris, i vatten bara bli förruttnelse eller mögelhärd. Möjligen båda blandat. Sen får lärda japaner och andra säga vad de vill.
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 23-06-2012, 17:07) *
Ok, du nhar noll koll, men att silos experiment nu kanske blir bra på en gång så hon får sina böcker där det står laboratoriefakta och den japanen är världsberömt analytiker.
Hon kommer säkert att få sina resultaten när hon följer dem i böckerna.......
Jag tycker att hon är påhittig och visar det också så det är fel att se ner på det...... Får du inte själv några idéer, eller......
Dom som kan minst, de kritiserar mest........



Är man kritisk bara för att man ställer en fråga???? Det kanske hade varit bättre att du lät Silos själv svara på frågan eftersom du inte vill svara på den utan bara svamlar om annat. Jag undrar också precis som Markus.
Piccante
CITAT (Ugglemormor @ 23-06-2012, 17:07) *
Ok, du nhar noll koll, men att silos experiment nu kanske blir bra på en gång så hon får sina böcker där det står laboratoriefakta och den japanen är världsberömt analytiker.
Hon kommer säkert att få sina resultaten när hon följer dem i böckerna.......
Jag tycker att hon är påhittig och visar det också så det är fel att se ner på det...... Får du inte själv några idéer, eller......
Dom som kan minst, de kritiserar mest........

Vad jag har koll på eller ej, vet du inget om. Så var inte så snabb med att döma andra där du...
Absolut ska man använda sin upptäckarlust och utforska världen omkring sig. Jag ser bara inte vad upplägget kommer leda till?

Ang japanen, så har han forskat på potentisering av vattenmolekyler för homeopatiskt bruk och säljer visst vatten på sin hemsida för 35USD/ flaska! Så nog är han ett geni alltid men på helt fel saker....
silos
CITAT (Markus_H @ 23-06-2012, 13:03) *
Vad är det egentligen man villl uppnå med experimentet? Blir det inte bara jäst äckligt vatten man framställer i tre glas?


Det hela har jag beskrivit i början,men jag tar det en gång till:

Till vatten i glas 1 säger jag varje dag:JAG ÄLSKAR DIG!

Till vatten i glas 2 säger jag varje dag:JAG HATAR DIG!

Vatten i glas 3 ignorerar jag!

Jag vill se hur mina ord och ignorerandet påverkar riset i de tre glasen.
Nu är det så att jag säkerligen gör hela experimentet fel,eftersom glasen med innehållet är på min balkong.
Men kvarstår faktum att se OM mina ord och ignorerandet påverkar riset i glasen!? Förstår du hur jag tänker?
Piccante
CITAT (silos @ 24-06-2012, 10:18) *
Det hela har jag beskrivit i början,men jag tar det en gång till:

Till vatten i glas 1 säger jag varje dag:JAG ÄLSKAR DIG!

Till vatten i glas 2 säger jag varje dag:JAG HATAR DIG!

Vatten i glas 3 ignorerar jag!

Jag vill se hur mina ord och ignorerandet påverkar riset i de tre glasen.
Nu är det så att jag säkerligen gör hela experimentet fel,eftersom glasen med innehållet är på min balkong.
Men kvarstår faktum att se OM mina ord och ignorerandet påverkar riset i glasen!? Förstår du hur jag tänker?

Silos, jag förstod hur du hade lagt upp försöket men jag reagerade mest på att vitt ris kan det inte hända så mycket med. Hade du lagt i något som kan gro så kanske du kan se en skillnad? Ärtor, bönor, majs eller något hade kanske funkat bättre. Ett riskorn som är skalat kan nog inte göra mer än att mögla? Om du inte vill visa med experimentet att du kan motverka mögel genom att säga rätt saker till vattnet. Men jag vet inte hur experimenten han gjorde i Japan är upplagda, så testa du.
silos
CITAT (Markus_H @ 24-06-2012, 11:51) *
Silos, jag förstod hur du hade lagt upp försöket men jag reagerade mest på att vitt ris kan det inte hända så mycket med. Hade du lagt i något som kan gro så kanske du kan se en skillnad? Ärtor, bönor, majs eller något hade kanske funkat bättre. Ett riskorn som är skalat kan nog inte göra mer än att mögla? Om du inte vill visa med experimentet att du kan motverka mögel genom att säga rätt saker till vattnet. Men jag vet inte hur experimenten han gjorde i Japan är upplagda, så testa du.

Det finns en hel del bilder att söka med Masaro Emotos namn på google,fantastiska bilder och vad som händer!
[attachment=70881:MS2.png]
malcolm
Du ser väl till att ha hörselkåpor på de glas du inte pratar med silos så att de andra inte tjuvlyssnar. giggle.gif
silos
CITAT (malcolm @ 24-06-2012, 13:42) *
Du ser väl till att ha hörselkåpor på de glas du inte pratar med silos så att de andra inte tjuvlyssnar. giggle.gif



Jag går bort med de två glasen som jag pratar till;)
Ugglemormor
Silos, förstår mycket väl det du har gjort och fortsätt med det.

Markus som inte har koll, trösta dig med att även du växer upp en dag.

Glad sommar, kommer att göra många bra experiment, och har inte mer tid, än enbart privat till silos.
Helt meningslöst med motvalls person och inget intresse heller.
kom med något annat, men stänger ner mig nu, snart framme vid mitt sommarställe där blir det lugnt, slipper tjafset.
Kram silos, du vet var du hittar mig.
silos
CITAT (Ugglemormor @ 24-06-2012, 14:42) *
Silos, förstår mycket väl det du har gjort och fortsätt med det.

Markus som inte har koll, trösta dig med att även du växer upp en dag.

Glad sommar, kommer att göra många bra experiment, och har inte mer tid, än enbart privat till silos.
Helt meningslöst med motvalls person och inget intresse heller.
kom med något annat, men stänger ner mig nu, snart framme vid mitt sommarställe där blir det lugnt, slipper tjafset.
Kram silos, du vet var du hittar mig.


Glad sommar till dig med vännen min!
smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Tack detsamma. smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 24-06-2012, 15:02) *
Tack detsamma. smiley_small_hug.gif


Jag är oerhört tacksam och glad för din vänskap! smiley_small_hug.gif
Det är underbart med en människa som du är,en som ej har stagnerat i sitt liv,utan du kan ta till dig nya saker!
Cacki
CITAT (silos @ 24-06-2012, 15:12) *
Jag är oerhört tacksam och glad för din vänskap! smiley_small_hug.gif
Det är underbart med en människa som du är,en som ej har stagnerat i sitt liv,utan du kan ta till dig nya saker!


Men silos, att folk är nyfikna på ditt expriment tyder väl på att de inte har stagnerat? flirting.gif
Som "forskare" måste man nog finna sej i att bli ifrågasatt, utan att för den skull tar illa vid sej. Ifrågasättande är ju bara sunt, tänk om alla köpte alla dumheter som utstuderade bluffare försöker slå i en för egen vinnings skull.

silos
CITAT (Cacki @ 24-06-2012, 15:23) *
Men silos, att folk är nyfikna på ditt expriment tyder väl på att de inte har stagnerat? flirting.gif
Som "forskare" måste man nog finna sej i att bli ifrågasatt, utan att för den skull tar illa vid sej. Ifrågasättande är ju bara sunt, tänk om alla köpte alla dumheter som utstuderade bluffare försöker slå i en för egen vinnings skull.


Ja,det är jätteroligt att medlemmar här kommer och skriver vad de tycker,det uppskattar jag enormt!!!
Och självklart måste man klara av att bli ifrågasatt och det gör jag också,helt klart annars vore jag ju dum!

Det enda som jag kan ta illa vid om det görs påhopp på medlemmar här,görs det mot mig personligt föröker jag att lista ut om jag kan lära mig någonting från det!
Cacki
CITAT (silos @ 24-06-2012, 15:35) *
Ja,det är jätteroligt att medlemmar här kommer och skriver vad de tycker,det uppskattar jag enormt!!!
Och självklart måste man klara av att bli ifrågasatt och det gör jag också,helt klart annars vore jag ju dum!

Det enda som jag kan ta illa vid om det görs påhopp på medlemmar här,görs det mot mig personligt föröker jag att lista ut om jag kan lära mig någonting från det!


Så bra! tummenupp.gif
Då kanske man vågar sej på att fråga om den där (ganska komiska) episoden med din törstiga hund.
En enda liten kontaminerande droppe av vovvens saliv kan ju vara väldigt avgörande för utfallet, menar jag. Har du funderat över några ytterligare faktorer som kan bidra till felaktigheter i resultatet?

Nåväl, vad än som kommer att hända i dina glas, vilka tolkningsmetoder kommer du att använda dej av?
För jag antar att det knappast duger för dej med att endast konstatera att dina ord gjorde skillnad? Man vill ju gärna veta varför en sak blir som den blir också, det ingår ju liksom i vetgirigheten, eller hur ser du på det?
Piccante
CITAT (Ugglemormor @ 24-06-2012, 14:42) *
Markus som inte har koll, trösta dig med att även du växer upp en dag.

Om du nu av någon anledning inte tycker om mig så går det bra att låta bli att svara. Jag ställde frågor till Solis och hon kan tala för sig själv utan din assistans. Så spara på sarkasmerna. tummenupp.gif
silos
CITAT (Cacki @ 24-06-2012, 16:11) *
Så bra! tummenupp.gif
Då kanske man vågar sej på att fråga om den där (ganska komiska) episoden med din törstiga hund.
En enda liten kontaminerande droppe av vovvens saliv kan ju vara väldigt avgörande för utfallet, menar jag. Har du funderat över några ytterligare faktorer som kan bidra till felaktigheter i resultatet?

Nåväl, vad än som kommer att hända i dina glas, vilka tolkningsmetoder kommer du att använda dej av?
För jag antar att det knappast duger för dej med att endast konstatera att dina ord gjorde skillnad? Man vill ju gärna veta varför en sak blir som den blir också, det ingår ju liksom i vetgirigheten, eller hur ser du på det?


Ja,Hildas saliv påverkar resultatet mycket,det tror jag.Likadant med pelargon bladet och den döda flugan.Och faktum att glasen är på balkongen inuti en kastrull med en inte tät pajform,människorna går förbi dagligen och pratar med varandra eller pratar i sina mobiler,bilar,luften,fåglarna...ja allt som finns därute och påverkar mitt experiment!
Och det är så klart omöjligt för mig att underöka det hela eftersom jag ingen laboratorier har,inte ens en mikroskåp!

Så kvar blir för mig att vänta tiden ut,tala till de två vattenglasen och sedan och under tiden titta om någonting förändras.

Förruttnelseprocessen kan jag ju läsa om på internett och jag kommer absolut studera mera om våra tankars och ordens påverkan på allt levande och det är ju det som jag är allra mest nyfiken på!

Här kan jag med mina ögon se hur resultatet blir d.v.s.om det blir skillnad mellan risen i det tre glasen,i lukten och utseendet och blir det skillnad så blir jag glad!

Idag har jag ännu ej varken tittat eller talat med vatten i de två glasen.

Det intressanta med detta experiment är dessutop detta med att jag blir nyfiken på andra saker som förrutnelseprocessen och till den behöver jag skaffa mig en mikrosskåp så att jag kan se vad som händer...
Och mina tankar far till världen som vi ej kan se med våra ögon små partiklar,atomer allt som där kan finnas och ytterligare till den osynliga "tomma fältet"som finns i våran universum och vilken inte är tom har vetenskapsmännen kommit underfund med.
Och därifrån fortsätter min nyfikenhet till hur vi alla har kontakt med varandra inom detta fält.Jag har redan läst om det en hel del och tittat på Youtube.Så det finns ju hur mycket som helst för mig att studera,fundera,se,lyssna uppleva,bli berörd av etc........
malcolm
Mikroskop är dyrbara saker men för din del kanske det kan duga med någon leksaksvariant som men kan hitta i tex. en leksaksaffär, tror Clas Ohlson har några varianter också.
silos
CITAT (malcolm @ 25-06-2012, 12:09) *
Mikroskop är dyrbara saker men för din del kanske det kan duga med någon leksaksvariant som men kan hitta i tex. en leksaksaffär, tror Clas Ohlson har några varianter också.


Skall det vara så skall det vara en ordentlig mikroskop!

Art.nr: 62252
[attachment=70921:mikrosop.png]

Behändigt mikroskop med modern design.
Bekväm inställning av pupillavstånd samt invinklad revolver.
Hög kvalitet optiskt och mekaniskt.

Steglöst reglerbar halogenbelysning. Skyddsjordat med transformator i foten. Roterbart huvud.

Fabrikat: Sagitta.
Okular av widefieldtyp: 2 st 10x, öppning 18 mm.
Objektiv: Akromatiska 4x, 10x, 40x, 100x.
40x och 100x har fjädrande fäste. 100x kan användas med olja.
Förstoring: 40x, 100x, 400x och 1000x med medföljande 10x okular. 60x, 150x, 600x och 1500x med 15x okular (art.nr. 62238), som beställes separat.
Abbekondensor 1,2 NA, som är justerbar i höjdled.
Med irisbländare, filterhållare samt blåfilter.
Korsbord (Preparathållare) med mm-skalor med nonie.
Vertikala justerskruvar. Hela bordet flyttas i ena ledden.
Lampa: Halogen 6 V, 20 W. Steglöst justerbar ljusstyrka (art.nr: 62261).
Säkring: 0,5 A (art.nr: 62262).
Mått: Höjd 39 cm, bredd 17 cm, djup 20 cm.
Dammskydd och immersionsolja medföljer.
Vikt: 5,0 kg.
Garanti: 5 år.

Leverans - omgående
Pris

2695 SEK

(3369 SEK inkl. moms)







Gossen Ruda
Jag har ett Sagitta mikroskop av en annan modell och jag är ganska nöjd.
Piccante
CITAT (silos @ 25-06-2012, 15:37) *
Skall det vara så skall det vara en ordentlig mikroskop!

Art.nr: 62252
[attachment=70921:mikrosop.png]

Behändigt mikroskop med modern design.
Bekväm inställning av pupillavstånd samt invinklad revolver.
Hög kvalitet optiskt och mekaniskt.

Steglöst reglerbar halogenbelysning. Skyddsjordat med transformator i foten. Roterbart huvud.

Fabrikat: Sagitta.
Okular av widefieldtyp: 2 st 10x, öppning 18 mm.
Objektiv: Akromatiska 4x, 10x, 40x, 100x.
40x och 100x har fjädrande fäste. 100x kan användas med olja.
Förstoring: 40x, 100x, 400x och 1000x med medföljande 10x okular. 60x, 150x, 600x och 1500x med 15x okular (art.nr. 62238), som beställes separat.
Abbekondensor 1,2 NA, som är justerbar i höjdled.
Med irisbländare, filterhållare samt blåfilter.
Korsbord (Preparathållare) med mm-skalor med nonie.
Vertikala justerskruvar. Hela bordet flyttas i ena ledden.
Lampa: Halogen 6 V, 20 W. Steglöst justerbar ljusstyrka (art.nr: 62261).
Säkring: 0,5 A (art.nr: 62262).
Mått: Höjd 39 cm, bredd 17 cm, djup 20 cm.
Dammskydd och immersionsolja medföljer.
Vikt: 5,0 kg.
Garanti: 5 år.

Leverans - omgående
Pris

2695 SEK

(3369 SEK inkl. moms)

Ett ordinärt skolmikroskop, fungerar utmärkt för hobbybruk tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon