Nanna
Att det finns så fruktansvärda männiksor på denna jord som kan göra detta med djur. Dessa människor, anser jag, har ingen rätt att vara fria i samhället. Här är ett kedjebrev som en vän skickade mig i fredags:
En hemsida som vi klarade att
stänga för ca. ett år sedan, är tydligen tillbaka nu igen.
Vi SKA få bort den här sidan ännu en gång! En japan i New York
håller på och avlar och säljer katter som kallas för
”BONSAI CATS”. Det låter ju i och för sig fint, kanske, omdet
inte var så att dessa katter får ett muskelavslappningsmedel,
stoppas i en flaska LEVANDE och är
innstängda i flaskan resten av sitt liv! Katterna blir
matade genom ett rör och har en liten slang för avföring.
Dessa omänskligheter är den senaste trenden i New York,
Kina och Indonesien. Om du klarar av det (det är helt
fruktansvärda bilder!) så kan du ta en titt på > > >>
http://www.bonsaikitten.com eller se metoder som användes
för att trycka in kattungarna flaskorna. Protestlistan
MÅSTE uppnå 500 namn så snälla, kopiera (alltså gör ett
nytt mail, kopiera in denna text och skriv ditt namn längst
ner på sidan) och sänd till ALLA du känner.


Detta är FRUKTANSVÄRT!! Har gått och tänkt på de små katterna nu i ett kör i två dagar.. Usch.
Läste lite i gästboken om vad folk tyckte om detta. FÖRVÅNANSVÄRT många tyckte det var en vacker konst typ, och sen som hade köpt en katt tyckte det var lite problem med att katten krafade på glaset, och att den flåsade så det immade. Vad är det för människor??? Hur grym får man bli!? Hur kan man stänga in katter i en burk.?!

Om man är känslig ska man nog inte titta på sidan.. Jag vågade inte kolla särskilt mycket på den. Och definitivt inte på galleriet han hade ute, skulle inte ens vilja veta vilka bilder som döljer sig där.
Åsa, mälardalen zon 2
Detta är gammalt som gatan på nätet, och ska vara ett gammalt studentspex. Alltså detta är ingen sann historia utan ett skämt allt som finns på nätet är inte sanning.

http://www.pet-abuse.com/faq/bonsai.php
Ella
å fy fan vilka grisar! Så fruktansvärt. Det finns inte ord!

Men du vart ska listorna skickas egentligen! Att skicka runt ett kedjebrev utan att veta vart det ska skickas när det blir fullt är meningslöst!!!

Jag hoppas verkligen att det är ett abnormt skämt och inte verklighet!
MimE
Hmmm....

Detta är ett s.k. "practical joke" som några studenter vid ett universitet i USA hittade på för (om jag inte minns fel) ett par år sedan. De har senare bett om ursäkt för sin dåliga smak och förklarat att INGA katter har placerats i flaskor.

Då jag är medlem i några internationella husdjurs-forum så vet jag att detta dyker upp med jämna mellanrum. Och studenterna dementerar...

Nanna,
Jag hoppas att detta kan lugna dig lite.

/Mimmi
Nanna
Får ju verkligen i så fall hoppas att det inte är sant. Men varför lägger man i så fall ut en sådan sida? Det är ju inte direkt kul. Bara onödigt och provocerande. Det kan dessutom väcka dumma idéer hos människor...
Jag blev verkligen illa berörd av detta.

Jag vet faktiskt inte var maillistorna skickas. Brukar inte tro på dessa kedjebrev, att de fungerar och brukar därför inte oftast skicka vidare.
yla
som sagt det är urgammalt och fejkat
guskelov
birgitek
Det kan ju omöjligt vara sant, katten skulle tyna bort och dö ganska omgåeende. Tror att avsikten är att provocera, ganska osmakligt!
andreas i uppsala
Det där är gammalt som attan.För flera år sedan kom några klasskamrater med bilder som de skrivit ut från just denna sida. De liksom du var jätteupprörda. De visste inte heller att det var fejk.Det tog dagar för eliten att förklara det för dem. Men de trodde fortfarande inte på oss. JAg undrar vad dem säger om jag tar upp det igen. (lol)
nilla
Inte helt omöjligt att tänka sej att avsikten är just den uppnådda - att man ifrågasätter det man ser på nätet (i annan media också för den delen...) Fast förmodligen var det bara en ploj.

Det var riktig kalabalik kring den här för 3-4 år sen, ofattbart att kedjebrev cirkulerar fortfarande!
En bra ide är att kolla bakgrunden till alla såna här utskick man får t.ex på
Google. http://www.google.com/search?sourceid=navc...q=bonsai+kitten
Innan man skickar det vidare - det cirkulerar ju tillräckligt med spam ändå.

Gunilla
Copycat
Ploj eller inte. Snacka om osmakligt! Hur är man funtad om man överhuvudtaget kan kläcka en sådan sjuk idé? Vad rör sig egentligen i ett sådant huvud? Om poängen var att irritera och chockera folk så har upphovsmännen lyckats ordentligt. Middagen åkte nästan upp när jag tittade på bilderna.
Ralf
Alltså, detta måste ju vara den perfekta katten, klättrar ej upp träd, o är nog rumsren liksom, ja man vet ju i alla fall var man har den.... nackdelen är väl att det blir fläckar på utsidan av glaset när besökare ska dit o kika... men man får väl torka fingeravtryck då.
andreas i uppsala
Ralf, du glömde river inte sönder en och ens kläder tongue.gif
Hannele
Det där med katten är ett par år gammal skröna.
Släng alla kedjebrev. sad.gif
Unn
*börjar andas igen*
Tack och lov - hade aldrig hört talas om den skrönan och är riktigt, riktigt glad att det är just en skröna.
Tänk vad vi människor kan tänka ut

Unn sad.gif
abborrmaster
ojojoj går folk fortfarande på den blink.gif
abborrmaster


men ojj vilken fin pall det e rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon