Full version: Död mans fingrar
AnniiPannii
Hej!

Har blivit helt stormförtjust i busken! Nu hittar jag den varken på blomsterlandet eller på min lokala plantbutik :/ Såg att det fanns frön från Impecta. Har någon av er sått dem? Hur gick det?

Växer busken fort för man kan annars beställa en som är runt 100 cm, men den kostar 600 kr.. crying.gif
Har hört att det är lite delade meningar om den är härdig eller inte. Bor i zon två men tänkte faktiskt ha den i en stor kruka, kan det fungera eller blir den bäst på friland?

Tacksam för tips och erfarenheter! biggrin.gif
PO Tatis
Jag gissar att det är narrbuske du menar. Hos mig trivs den med sol halva dagen, i mullrik jord, och årsskotten kan bli upp till 80 cm. Se upp med blåst dock, grenarna bryts lätt!
strandskatan
Jag har sått, men fröna är inte från Impecta, utan "fådda" frön, gror bra men långsamt (utesådd tidigt i våras).
Jan af Lisö
Blev skrämd när jag läste rubriken, trodde att du hittade likdelar i trädgården när du grävde. yahoo.gif
AnniiPannii
CITAT (Jan af Lisö @ 11-06-2012, 09:45) *
Blev skrämd när jag läste rubriken, trodde att du hittade likdelar i trädgården när du grävde. yahoo.gif


Hahaha ja den har ett makabert smeknamn tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon