Full version: Tuscany Superb
Trädgårdstokan
Jag har en Tuscany Superb som jag har haft i flera år, den står skyddat med granhäck runt och får sol större delen av dagen. Jag ger den gödning och vattnar men den är bara ca 50 cm hög och vill inte blomma. Vad ska jag göra för att få den blomma?

Jag har en till Gallicaros, en Cardinal de Richlieu, som har blivit mindre och mindre för varje år. Den har aldrig blommat och nu har jag gett upp och istället köpt en Morden Blush. Jag har flera andra sorters rosor som trivs bra så det är kanske Gallicarosorna som inte trivs hos mig.

Lisa rose.gif
Ezereht
Var i landet bor du, eller i vilken odlingszon? Gallica går i Umeå, men dom är inte helglada, och kräver pyssel. Skulle jag bott längre norrut än så skulle jag inte idats.
renate
Här blir Tuscany Superb bara större och större.Den kag fryser ner ibland.jag tog en stickling för några år sedan så nu har den busken snart tagit över halva rabatten,vacker är den.I din zon skulle jag satsar på en planta på egen rot,de är lite härdigare när de väl kommit igång.Jag hade en hel del rotskott förra hösten.
Trädgårdstokan
Jag bor utanför Falun i zon 4/5 så det borde vara ok för rosen men den är tanig. Den får Chrysan varje år.

Lisa rose.gif
renate
Försök rotar en stickling av din TS,de är inte så kinkiga när de växter på egen rot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon