krafth
Har gett mig på denna chilisort för första gången. Enorm växtkraft och jag har klippt av ca 20cm av den var tredje vecka då jag hellre vill ha den låg och buskig. När plantan började bli över en meter hög utan att visa tendeser till skott så valde jag att klippa ner den. Varje gång jag klipper ner den kommer det tjuvar överallt. Ska dessa vara kvar by the way? Som gödning kör jag med 2 kabsyler Biobact ihop med 2 liter vatten varannan vecka och kör vatten mellan därimellan.

Bladen är stora som dasslock och ju större de blir ju mer rullar de ihop sig.
Har någon nån aning om varför den gör så?



[attachment=69954:IMG_1945.JPG]
[attachment=69955:IMG_1946.JPG]
Anja Danmark
Hvis du vil have en lille plante, skulle du nok have prøvet med en anden sort - Aji Amarillo vil gerne blive stor smile.gif

Man kan godt regulere lidt på en chiliplante, men det giver ikke noget godt resultat at forsøge at ændre dens vækstform alt for radikalt.

Og de krøllede blade kommer af for meget gødning, så prøv at skære ret meget ned på det. Chili har ikke et enormt gødningsbehov, og du risikerer mange blade og næsten ingen frugter... Prøv at nøjes med 1 kapsel og kun en gang om måneden og se, om det ikke hjælper.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon